2023-11-16, 15:49
Medlem
Vafan vill man ens ha barn för om man inte har någon kärlek att ge.

Att detta är två otroligt dåliga människor står klart efter all läsning, men även dåliga människor borde väl skippa att skaffa barn om dom har noll intresse av barnen.

Som om jag skulle slösa pengar och tid på att åka ner till Plantagen och köpa en krukväxt fast jag har noll intresse av att titta på den eller vattna den. Jag förstår verkligen inte
Citera
2023-11-16, 15:57
Medlem
lunarluddes avatar
Nackskott på dessa föräldrar, elr nej det är för lindrigt, dom skulle snarare utsättas för tortyr dom också. Fyfan vilka sjuka jävla människor, ger sig på ett oskyldigt barn dom dessutom är föräldrar till. Hoppas karman kommer äta upp dom tillslut.

Mina tankar går till dottern som fått en sån här förjävlig start i livet..
Citera
2023-11-16, 16:13
Medlem
Kvittervittras avatar
Dom här föräldrarna är djupt skadade individer som förlorat all form av mänsklighet. Barnet har alltså isolerats, ignorerats och uteslutits från familjen på ett sådant frekvent sätt att hennes lillasyster gång på gång glömmer att ens nämna henne när hon berättar om sina syskon. Hon har skador i sitt underliv som läkaren jämför med skador man får i samband med en förlossning. Hon har utfodrats på samma sätt som en hund och förvarats inlåst och fastspänd på ett sätt som man enligt svensk djurlag inte ens får göra med en hund. Det här är utan tvekan det värsta svenska fallet i svensk historia relaterat till hur systematiskt och långdraget förloppet har varit.
Citera
2023-11-16, 16:22
Medlem
Kvittervittras avatar
Många blir väldigt avtrubbade och känslokalla av höga doser tramadol. Det i kombination med sömnbristen och att den traumatiska förlossningen uppenbart skapat en klyfta mellan Zoey och mamman är väl den psykologiska bakgrunden till det här. Samtidigt är en kvinna som ändå har hand om så många barn, som kan sköta kontakter med myndigheter och laga mat inte på något sätt oförmögen att förstå och bromsa ett sådant här beteende. Det finns inget förmildrande i något av det som har hänt. Daniel är bara en sorgligt substitut av vad som kan kallas en förälder. En avart. Han valde att lämna sina tidigare barn och blockerade alla deras chanser för fortsatta kontakter med honom.
Citera
2023-11-16, 16:27
Medlem
WallabeJoys avatar
Står overload när man klickar på fupen och kommer till sidan för nedladdning på samtliga filer, någon som kan ladda upp på fler ställen.
Citera
2023-11-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvittervittra
Dom här föräldrarna är djupt skadade individer som förlorat all form av mänsklighet. Barnet har alltså isolerats, ignorerats och uteslutits från familjen på ett sådant frekvent sätt att hennes lillasyster gång på gång glömmer att ens nämna henne när hon berättar om sina syskon. Hon har skador i sitt underliv som läkaren jämför med skador man får i samband med en förlossning. Hon har utfodrats på samma sätt som en hund och förvarats inlåst och fastspänd på ett sätt som man enligt svensk djurlag inte ens får göra med en hund. Det här är utan tvekan det värsta svenska fallet i svensk historia relaterat till hur systematiskt och långdraget förloppet har varit.
Det är fullständigt galet vad föräldrarna gjort. Blir sjukt illamående och kan inte ens föreställa mig hur flickan mått. Älskade lilla flicka. Det är dessutom inte bara föräldrarna som svikit henne även om de bär det yttersta ansvaret. HUR kan socialtjänsten säga att de gjort tillräckligt när syskonen vittnat om misshandel av Z inför dem? HUR kan åklagaren undgå i att rubricera brottet som grov våldtäkt mot barn med tanke på skadorna? HUR kan detta ha skett mot ett oskyldigt litet barn? HUR HUR HUR?????
Citera
2023-11-16, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kvittervittra
Många blir väldigt avtrubbade och känslokalla av höga doser tramadol. Det i kombination med sömnbristen och att den traumatiska förlossningen uppenbart skapat en klyfta mellan Zoey och mamman är väl den psykologiska bakgrunden till det här. Samtidigt är en kvinna som ändå har hand om så många barn, som kan sköta kontakter med myndigheter och laga mat inte på något sätt oförmögen att förstå och bromsa ett sådant här beteende. Det finns inget förmildrande i något av det som har hänt. Daniel är bara en sorgligt substitut av vad som kan kallas en förälder. En avart. Han valde att lämna sina tidigare barn och blockerade alla deras chanser för fortsatta kontakter med honom.

Jag tycker inte mamman har hand om några barn. Hon och pappan har gravt misskött alla 6 barn. Zoey har fått utstå mest elände.
Kan man inte sköta sin ekonomi, man ger barnen droger, tvingar syskonen se missförhållande och tortyr mot ett av syskonen - Då sköter man inte sina barn.
Och kontakt med myndigheter har hon bara haft sporadiskt. Hon har inte återkoppla, gått på återbesök, uteblivit från ex tandläkare.
Så nej, denna mamma har inte skött något av sina barn.
Citera
2023-11-16, 16:55
Medlem
micro113s avatar
Var elen avstängd???

Dels anger utredarna att det var ca 15 grader i huset. 15 grader är jäkligt kallt att leva i - i synnerhet om man har små barn eller är ganska orörlig (J satt/sitter i rullstol).

Dels säger D detta i förhör 2022-12-27 sid 16
När såg du Zoeys kropp senast?
Det var samma morgon som vi körde in.
Vilka delar av kroppen kunde du se?
Vi hade bara tänt en liten ljusstake i hallen när vi bytte kläder på henne
Citera
2023-11-16, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var elen avstängd???

Dels anger utredarna att det var ca 15 grader i huset. 15 grader är jäkligt kallt att leva i - i synnerhet om man har små barn eller är ganska orörlig (J satt/sitter i rullstol).

Dels säger D detta i förhör 2022-12-27 sid 16
När såg du Zoeys kropp senast?
Det var samma morgon som vi körde in.
Vilka delar av kroppen kunde du se?
Vi hade bara tänt en liten ljusstake i hallen när vi bytte kläder på henne

Jag tror inte elen var avstängd.
Inget nämns att kyl, frys, ugn inte fungerade.
Däremot var elen dyr förra vintern.
Kanske berodde på det att det var kallt i huset?

15 grader inomhus är svinkallt.
Citera
2023-11-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag känner sån sorg för lilla Z och jag reagerar så starkt på båda föräldrarnas reaktion på förhören.
Dem har inga svar att ge. Dem bryr sig NOLL.
Mamman sitter och pratar om de andra syskonen så FL måste säga till henne att nu är det Z vi pratar om här. Inte ens i polisförhör är mamman intresserad av att prata om Z.

Men det kanske är svårt för oss andra att förstå. Hur detta kan ske och föräldrarna är helt likgiltiga.
Det är sjukt svårt att förstå. Kan inte ens uttrycka vad de så kallade ”föräldrarna” förtjänar. De är monster. Hoppas aldrig Z behöver träffa dem igen. Hon förtjänar så otroligt mycket bättre. Hoppas hon förstår det och får det hon förtjänar. Fina, fina barn. Det som hänt henne är det värsta jag läst och jag kommer aldrig förstå. Jag vill inte ens förstå.
Citera
2023-11-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag tycker inte mamman har hand om några barn. Hon och pappan har gravt misskött alla 6 barn. Zoey har fått utstå mest elände.
Kan man inte sköta sin ekonomi, man ger barnen droger, tvingar syskonen se missförhållande och tortyr mot ett av syskonen - Då sköter man inte sina barn.
Och kontakt med myndigheter har hon bara haft sporadiskt. Hon har inte återkoppla, gått på återbesök, uteblivit från ex tandläkare.
Så nej, denna mamma har inte skött något av sina barn.
Words.

Den här mamman har inte skött något. Hon har misskött sig brutalt. Hon skulle aldrig fått ha hand om någon av sina barn om samhället agerat som de borde.
Citera
2023-11-16, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Words.

Den här mamman har inte skött något. Hon har misskött sig brutalt. Hon skulle aldrig fått ha hand om någon av sina barn om samhället agerat som de borde.

Håller med dig till 100%.

Det framgår i FUP att mamma J är steriliserad.
Tyvärr 6 barn försent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in