2023-11-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Vi är så insyltade i NATO som vi bara kan vara utan att vara fullvärdiga medlemmar.

Exempelvis har USA gett oss garantier om kärnvapenskydd mot Ryska kärnvapen under tiden vi ansöker till NATO. Jag tycker det är bra.

Den enda anledningen ryssar skulle ha anledning att attackera oss är just för att vi skulle utgöra ett säkerhetshot genom att var lakejer till USA. Det är ju det som skapar problemet de "skyddar" oss ifrån, glowie.
Citera
2023-11-16, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Finns det något land som vill gå i krig mot NATO? Tveksam på det, då återstår endast terrororganisationer och dessa har redan visat att Sverige är ett mål även utan NATO så där kan man väl inte riktigt säga att det skulle öka risken .

Du inser att Ryssland ligger fysiskt i vägen för ytterligare NATO expansion, va?
Citera
2023-11-16, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Den enda anledningen ryssar skulle ha anledning att attackera oss är just för att vi skulle utgöra ett säkerhetshot genom att var lakejer till USA. Det är ju det som skapar problemet de "skyddar" oss ifrån, glowie.
Ryssarna har alltid uppträtt aggressivt mot Sverige. Exempelvis med provokativa överflygningar på Svenskt territorium.
Citera
2023-11-16, 16:00
Medlem
Citat:
Ryssarna har alltid uppträtt aggressivt mot Sverige. Exempelvis med provokativa överflygningar på Svenskt territorium.

Du menar varningarna för att vi spionerar för NSA?
Citera
2023-11-16, 16:01
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Du inser att Ryssland ligger fysiskt i vägen för ytterligare NATO expansion, va?

Okej? Så du menar att Ryssland skulle anfalla NATO?
Nu nämde jag inte Ryssland i mitt inlägg ska påpekas, det var du som drog upp Ryssland.
Senast redigerad av Neroxx 2023-11-16 kl. 16:04.
Citera
2023-11-16, 16:03
Medlem
Citat:
Du menar varningarna för att vi spionerar för NSA?
Nej. Helt oprovocerade överflygningar och vår underrättelseinhämtning har i första hand skett för vårt eget bruk.
Citera
2023-11-16, 16:03
Medlem
Citat:
Okej? Så du menar att Ryssland skulle anfalla NATO?

NATO är redan i proxykrig med Ryssarna i Ukraina om du nu missat detta.
Citera
2023-11-16, 16:05
Medlem
Citat:
Ja. Ett krig som Ryssarna startade.
Citera
2023-11-16, 16:05
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:

Läs gärna mitt inlägg igen, och fundera på vad det står (jag har redigerat inlägget),
Citera
2023-11-16, 16:06
Medlem
Citat:
Nej. Helt oprovocerade överflygningar och vår underrättelseinhämtning har i första hand skett för vårt eget bruk.

Nej det är är totalt skitsnack FRA och NSA samarbetar sedan decennier. Och det är inget "oprovocerat" med något USA eller våra landsförrädare i regeringen eller armén gör.
Citera
2023-11-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ja. Ett krig som Ryssarna startade.
Nej som USA startade genom en kupp under tiden Ryssarna var upptagna med OS i Sochi.
Citera
2023-11-16, 16:10
Medlem
Citat:
Läs gärna mitt inlägg igen, och fundera på vad det står (jag har redigerat inlägget),

NATO skapar medveter ett instabilt säkerhetsläge genom att vägra förhandla med ryssarna för att öka vinsterna för vapenhandeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in