2023-11-16, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruceloparsten
Är det någon annan som observerat detta?

Aldrig någonsin.

Däremot väldigt vanligt att folk (helsvenskar) hälsar på varandra på ortenslang.
Citera
2023-11-16, 11:04
Medlem
TonaldRumps avatar
Så typiskt det här landet att börja klaga på hur folk hälsar 😆

Varför är det ingen i det här landet som kan leva sitt liv och inte hela tiden hålla på jämföra sig med hur andra beeter sig.
Som programmerade robotar som inte kan tänka ur ett annat perspektiv.

Vad gör det dig hur andra hälsar? Är du sur för att ingen säger så till dig? Är det här det sista du behöver veta innan du kan nå nirvana??
Citera
2023-11-16, 11:18
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparrisjesus
Vi män borde inte trycka ner varandra, utan lyfta upp varandra!

Ok, nu är mansfeminismen här. Jag tror jag emigrerar snart.
Citera
2023-11-16, 11:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ja stick iväg!!
Citera
2023-11-16, 11:29
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Vad fan, tror dom att dom är Joey i Friends eller?

Jag tror de influeras av hur de tilltalas och är det från någon amerikan så säger det likadant. Svenskar har väldigt svårt med sin brittiska engelska i amerikaners närvaro.
Citera
2023-11-16, 13:30
Medlem
sparrisjesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen

Vaddå mansfeminism?? Jag är feminist, inte nån såndär manosfär-kille. Tycker bara att vi män måste sluta trycka ner varandra, vi skulle nog må bättre och behandla andra bättre då.
Citera
2023-11-16, 13:35
Avslutad
Det största cringe't är att svenska pojkar som skriver på engelska ska lägga till 'bro' hela tiden.
"Yeah bro".
Dessa incels skulle aldrig kalla någon random för brorsan i verkliga livet, så varför måste man huxflux göra det bara för att man skriver på engelska? Spyr.
Citera
2023-11-16, 15:12
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag tror de influeras av hur de tilltalas och är det från någon amerikan så säger det likadant. Svenskar har väldigt svårt med sin brittiska engelska i amerikaners närvaro.
Tur då att man alltid pratat amerikansk engelska. Visst med en viss brytning men iaf.
Citera
2023-11-16, 15:33
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruceloparsten
Är förvisso tjej men bra poäng. Tycker mest att det är ett intressant fenomen som utövarna inte verkar vara medvetna om. Kanske bara är killar jag stött på som varit benägna till detta!

Vad är det du babblar om? Ingen här har någonsin hört talas om det du skriver här, det är din högst personliga och begränsade erfarenhet.
Citera
2023-11-16, 17:42
Medlem
Ilimitados avatar
Jag stör mig på de som ska vara så överdrivet finkorrekta på engelska så att man glömmer sitt svenska modersmål. Till exempel om man säger ”i have one of those” då man ska köpa något i en butik. Då låter det ju som att man redan har en sån hemma. Helt främmande för en svensk att bygga en mening på det sättet.
Citera
2023-11-16, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Alla jag känner säger något i stil med ett kvickt hi howyoudoin? Om det är helt informellt.

Raggar ni på varandra? Gött.

Är väl Joey som säger det i Friends till snygga damer.
Citera
2023-11-16, 18:38
Medlem
Det o vända verkar faktiskt gälla också. Har många kollegor som inte har svenska som modersmål o h de blir Ofta lite märkligt artiga dom också.

Rätt sympatiskt egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in