Citat:
Ursprungligen postat av
BevinLee
40 liter tvål låter ju sådär men du får väl skriva upp det hon drar in på en lapp sen visar du vad du betalar till. Fattar hon nu? Om inte. Parkera henne i en billig 1:a ett halvår o låt henne klara sig själv. Fråga sen om hon fattar läget

Smart, men har tyvärr varken hjärta eller stake till att slänga ut na till en etta. Jag drar in nästan 4 gånger så mycket som henne, detta vet hon till och med om.
Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Jag förstår inte vilket upplägg ni har idag. Kommer hon inte att märka att pengar saknas? Åtminstone skulle jag märka direkt om pengar fattades från min mans konton, och då har jag inte ens tillgång till hans bank (vilket din fru tycks ha till er gemensamma bank, eller?). Jag behöver ju hålla koll på hur vi ligger till ekonomiskt, och vet därför nästan på öret hur mycket pengar som kommer in samt görs av med, fast då sköter jag iof alla vardagliga inköp till hushållet (med hans pengar).
För att besvara frågan, så tycker jag att du slår näven i bordet (när ni är ensamma). Låt henne gråta och hota, men stå fast vid vad du har bestämt. Att smyga gör dig bara till en fegis i både hennes och dina ögon, och du gör rätt (inte fel) i att hålla henne undan från den buffert du anser att familjen behöver.
Jo hon kommer ju förr eller senare märka att pengar saknas. Hon brukar inte direkt kolla saldot på banken då hon oftast shoppar med något kreditkort. Har inte riktigt tänkt på hur jag skall göra där, mer än att skylla på sänkt lön/permittering samt nyemissioner i olika bolag och måste försvara mitt ägande...
Kommer troligen köra på hemliga kontot samt precis som du sade slå näven i bordet, situationen är illa.