2023-11-15, 22:52
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Varför inte Lidl's Matriket?

47.90kr/600gr
Gulare
Godare
Billigare
O dessutom svenskt

Har inte testat, får bli att göra det nu då.

Hittills har man kunnat hitta Bregott för 49kr som lockpriser i de flesta butiker, men det börjar rinna ut i sanden..

Valio har man kunnat köpa för 42 kr
Citera
2023-11-15, 23:01
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Du förstår att vi inte kan gå så mycket i detalj på priset på grund av lagliga aspekter.

Vafan är det här ens för jävla språk?

OnTopic: Självklart kommer de höja priserna.
Citera
2023-11-15, 23:08
Medlem
Självklart är det för att smyghöja.

300g>250g

600g>500g (Störst sänkning på den populäraste)

Ny 750g ”Storpack”, för att lura svenne att tänka att detta nog är den enda skillnaden, en ny större förpackning. Medan de inte tänker på att de vanliga förpackningarna krymper.

Ett riktigt smart drag.

250g så tänker folk ”nu köpte jag den minsta av de tre till stugan där vi inte är så ofta, ekonomiskt” medan priset förblir som den gamla 300g ändå.

750g ”lika bra att köpa den nya större! Det går ju åt. Mer prisvärdet, den heter ju storpack!”. Knappast billigare kilopris än innan. En hel del kommer säkert köpa mer än vad de egentligen behöver.

500g är väl lite mellanvalet nu. De som inte märker att det saknas 100g betalar glatt, och de som läst nyheten köper väl storpack istället. Det är lite som att typ biograferna medvetet har skitkassa priser på mellanpopcorn, då är det lika bra att köpa en stor istället…
Citera
2023-11-15, 23:08
Medlem
Detta är såklart bara ett sätt att höja priset.

Många produkter idag har samma strategi.

Jag personligen bojkottar dessa prishöjningar där man minskar förpackningarna och skyller på något.

En ärlig prishöjning är mera okej och lättare att acceptera.

Vi får se vad det blir av detta.
Citera
2023-11-15, 23:09
Medlem
Ilimitados avatar
Snart dags att producera sitt eget smör och räcka långfingret åt danskjävlarna. Har redan en smörkärnare här hemma.
Citera
2023-11-15, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Snart dags att producera sitt eget smör och räcka långfingret åt danskjävlarna. Har redan en smörkärnare här hemma.
Blir det billigare att köpa egen grädde och kärna? Eller har du egna kossor?
Citera
2023-11-15, 23:25
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Nu när människor har sämre ekonomi och vant sig vid att jämföra priser på ett helt annat sätt än tidigare kan jag tänka mig att det blir ett rejält tapp till förmån för alternativen.

Vilka är alternativen?
Citera
2023-11-15, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Vilka är alternativen?
Valio har en variant, liksom Lidl. Sedan kan jag tänka mig att en och annan går över till enklare smörgåsfetter som Lätt och lagom med flera.
Citera
2023-11-15, 23:34
Medlem
Manginazs avatar
Jag har alltid handlat Bregott men har insett att det innehåller hälsovådligt margarin, så det blir bara riktigt smör framöver.
Citera
2023-11-15, 23:35
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Valio har en variant, liksom Lidl. Sedan kan jag tänka mig att en och annan går över till enklare smörgåsfetter som Lätt och lagom med flera.

Tycker inte man kan jämföra produkterna. Lätt och lagom är som att läsa en kemibok medan bregott bara innehåller smör och rapsolja.
Citera
2023-11-15, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Tycker inte man kan jämföra produkterna. Lätt och lagom är som att läsa en kemibok medan bregott bara innehåller smör och rapsolja.
Båda produkterna är fett att ha på smörgåsen, så visst kan man jämföra dem. Om du vill jämföra transportmedel så kan du ha med allt mellan sparkcykel och privatjet.

I vilket fall, så nämnde jag Valios och Lidls motsvarigheter till Bregott.

Och gällande Lätt och lagom och liknande så skrev jag att det var enklare smörgåsfett.
Citera
2023-11-16, 00:05
Medlem
krutkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Jag har alltid handlat Bregott men har insett att det innehåller hälsovådligt margarin, så det blir bara riktigt smör framöver.
Bregott är väl smör, rapsolja, vatten och salt? Inget margarin där inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in