2023-11-15, 20:54
Medlem
Om någon inte kan se igenom hennes kassa skådespeleri så bör de inte få rösta...
Citera
2023-11-15, 20:54
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allans.kompis
Israel kanske bombade ett bröllop eller en begravning, tragiskt hursomhelst.

Kan vara, kan också vara att hälften dog med raketgevär på axeln och gröna bandage runt huvudet skjutande från sjukhusfönster.
Båda alt är rätt sannolikt då Jamals familj hade nära kontakt med hamas.
Citera
2023-11-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Hon visar upp en högst mänsklig och empatisk sida, något som Kristersson förefaller att sakna. Det som hänt i Gaza är fasansfullt. Ca 40% av befolkningen är under 14 år, så många oskyldiga barn har dött och lemlästats. Vad som kommer ut av detta besinningslösa våld i slutändan skall gudarna veta. Dessvärre kommer nog antisemitismen att frodas i världen.

År efter år, så står det människor och skriker på nyhetssändningarna och förstår ingenting. Lastbilarna står stoppade vid gränsen, människorna står och skriker, lastbilarna släpps in, människorna står och skriker. Strömmen går i sjukhuset, människorna står och skriker, människorna förstår ingenting, lastbilarna står vid gränsen,, det finns ingen vattentillförsel, det finns ingen el, människorna står och skriker… År efter år år efter år… kom inte dragandes med empati! Det är dör och lider människor i Sverige också ska du veta
Citera
2023-11-15, 20:58
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Hon visar upp en högst mänsklig och empatisk sida, något som Kristersson förefaller att sakna. Det som hänt i Gaza är fasansfullt. Ca 40% av befolkningen är under 14 år, så många oskyldiga barn har dött och lemlästats. Vad som kommer ut av detta besinningslösa våld i slutändan skall gudarna veta. Dessvärre kommer nog antisemitismen att frodas i världen.
Du skyller på Uffe när Hamas gör kaos from the river to the sea.
Citera
2023-11-15, 20:59
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenEvigeSvennen
Det finns gott om material att ta del av, det kan du själv undersöka om du har tid för det. Men du verkar redan har lagt fingret på det när du säger "mänskliga sköldar", vilket är ett listigt propaganda knep av sionisterna för att magiskt frigöra sig själva från ansvar. Med det resonemanget har ordet "terrorist" helt tappat betydelse då civila dödsoffer får skylla sig själva enligt Israel.

Rent krasst har Sam helt tappat intresset för den pågående konflikten mellan två förkastligt kulturella folk. Skulle jag få bestämma så är den bästa lösningen att atombomba hela regionen från Svarta Havet tilll Indiskaoceanen. Från kanalen till Indien. Men nu har jag inte den makten.

Men jag kan dock förespråka att Europa bör göras fritt från islamister/muslimer .rensas rent från ishavet till medelhavet. Sam säger: Fördriv morerna!
Citera
2023-11-15, 21:06
Medlem
Wretch32s avatar
Israel har varit väldigt tydliga med att dom ska utplåna Hamas och dess anhängare.

Så inget nytt under solen här.

Vad hade Jamal El-Hamas förväntat sig?
Citera
2023-11-15, 21:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Rent krasst har Sam helt tappat intresset för den pågående konflikten mellan två förkastligt kulturella folk. Skulle jag få bestämma så är den bästa lösningen att atombomba hela regionen från Svarta Havet tilll Indiskaoceanen. Från kanalen till Indien. Men nu har jag inte den makten.

Men jag kan dock förespråka att Europa bör göras fritt från islamister/muslimer .rensas rent från ishavet till medelhavet. Sam säger: Fördriv morerna!
Eller så drar vi in allt vårat stöd till Israel och låter landet klara sig bäst på egen hand. Det är ohållbart bära det här landet under armarna när vi får ta konsekvenserna i form av flyktingströmmar och förlorad respekt i den övriga världen.
Citera
2023-11-15, 21:13
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Eller så drar vi in allt vårat stöd till Israel och låter landet klara sig bäst på egen hand. Det är ohållbart bära det här landet under armarna när vi får ta konsekvenserna i form av flyktingströmmar och förlorad respekt i den övriga världen.

Ska vidarebefodra det till min kongressman. Om du framför att all form av bistånd till Palestina ska upphöra.
Citera
2023-11-15, 21:14
Medlem
Enligt Aftonbladet, som väl ändå får anses rätt välvilligt inställd till El-Haj, använder han formuleringen att familjen har "mördats". Men begreppet mord innebär implicit uppsåt, vilket innebär att El-Haj delar Hamas' syn på konflikten och underkänner tanken på att Israel försöker angripa det Hamas som gömmer sig bland civila.

Hans polisanmälan mot Kärrholm kan nog lugnt läggas ner vid det här laget.
Citera
2023-11-15, 21:14
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Ska vidarebefodra det till min kongressman. Om du framför att all form av bistånd till Palestina ska upphöra.

O då är det väl främst El-Haj o Andersson som bör adresseras i Sverige…
Citera
2023-11-15, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GruppboendetFisken
Nej vänta..

15 000 / 2 000 000 = 0.0075 = 0.75% ?

2 tusen av två miljoner är en tusendel.
Femton tusen av två miljoner är då 15/2 = 7.5 tusendelar.
Tio tusendelar är en procent.

Så 0.75 procent. Ja !

Haha ja du har rätt. Om hela gruppen strök med i en bomb så blir det samma sannolikhet som om en enskild person blir dödad. Over and out.
Citera
2023-11-15, 21:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Det finns ca 2 miljoner människor i Gaza, har jag läst någonstans!
Av dessa ca 2 miljoner så har 10-15000 människor dött! Hur sannolikt är det att hela hans svärdotter familj på 36 personer är döda?

Om några av dem jobbar åt Hamas kanske de alla varit i en Hamas-bas som israel bombat.

Citat:
Ursprungligen postat av cashisking
Vad tusan - här är ju Jamals släktingars barn i islamic-jihad uniformer - upplagt av Jamal själv på fb. Han hade ju kämpat EMOT hamas….
https://x.com/hanifbali/status/1724823365079146612?s=46&t=HF2Ck4aMGCBK3TQM4QUoXQ
Nu får väl för tusan vanliga media göra sitt jobb o gräva, blir pinsamt när de jagar sd för minsta möjliga sak och här knappt skrapar på ytan

Ja det är det Kristersson kallar terrorromantik. Verkar som han var något på spåren.

Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Alla som födds i ockuperat Palestina har "personnummer" utförd av Isreal. Det är enkelt att kolla up. Magdalena må vara mycket men hon ljuger inte här.

Har verkligen israel någon kontroll över det i Gaza? Hamas har ju kontrollerat allt där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in