2023-11-15, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
En familj i arabländer är ju kusiner och kusiners barn osv osv, dom bor väll alla i samma jävla hydda.

Jag anser ju dock själv att min moster eller hennes barn ( mina kusiner ) är som min familj. blod går före allt. Nej, jag är inte en sandapa för det.
Nja, familj är ju syskon & föräldrar.
Kusiner och mostrar är släkt
Citera
2023-11-15, 21:26
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Varför gråter hon när 36 palestinier dör i Gaza men inte när 1400 dör i Israel?
Tycker hon inte människor är lika mycket värda?

Över 14000 människor har dött, hur många av de är hamas? Över 6000 barn dödade och flera tusen saknas.
Citera
2023-11-15, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ska vidarebefodra det till min kongressman. Om du framför att all form av bistånd till Palestina ska upphöra.

Försöker du påskina att biståndet till Israel respektive Palestina skulle vara likvärdigt

Men det är.ändå en en bra idé att dra in allt stös/bistånd till dessa 2 parter om man vill få ett slut på konflikten, dock till priset av att Israel upphör att existerar som stat inom ett par decennier. avslutas sannolikt med att extremister i israeliska parlamentet äntligen för tillgång till den röda knappen och gör sig själva och omgivningen till en glasöken
Citera
2023-11-15, 21:28
Medlem
Leta efter Jumaa, (efternamn?), som av texten på El-Hamas FB-sida skulle ha mördats nån gång. Hittar inga andra Jumaa just nu som även de publicerar att nån mördats. Jag tror han bluffar i bemärkelsen att det har nåt att göra med sista månadens händelser, de har kanske mördats, kanske dött, men det har inte hänt i närtid.
Citera
2023-11-15, 21:28
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenEvigeSvennen
Eller så drar vi in allt vårat stöd till Israel och låter landet klara sig bäst på egen hand. Det är ohållbart bära det här landet under armarna när vi får ta konsekvenserna i form av flyktingströmmar och förlorad respekt i den övriga världen.

Vilket stöd ger vi till Israel utöver att fördöma Hamas barnmord den 7e oktober?

Vi har gett 20 miljarder i stöd till terrorist svinen i Gaza däremot som vi kunde pumpat in i vård och skola här istället. Vi har tagit emot idioter från mena i horder.

Vi borde snarare dra in allt bistånd till alla Mena länder som jublade åt Hamas attack och sluta ta in dessa drägg som hyllar mord av barn på våra gator.
Citera
2023-11-15, 21:37
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenEvigeSvennen
Eller så drar vi in allt vårat stöd till Israel och låter landet klara sig bäst på egen hand. Det är ohållbart bära det här landet under armarna när vi får ta konsekvenserna i form av flyktingströmmar och förlorad respekt i den övriga världen.

Israel får noll i stöd av Sverige.

Palestina får däremot ca 420 miljoner i direkt bistånd plus ca 970 miljoner ifrån SIDA.

Sug på den du-
Citera
2023-11-15, 21:37
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Styrkeförhållandet mellan Hamas och Israel före kriget. Israel=3.000 tanks, över 600 stridsflygplan. Hamas= 0 tanks, 0 stridsflygplan. Nära Gazas kust patrullerar israeliska stridsfartyg samt minst ett amerikanskt hangarfartyg. Hur Hamas överhuvudtaget startade kriget är en gåta. Särskilt med tanke på att Israel har världens effektivaste säkerhetstjänst, Mossad. Helt osannolikt att Israel inte visste om Hamas planer. Men Netanyahu visste samtidigt att den som slår till först får världens sympatier emot sig. Initialt förlorade Israel, men sedan kunde man med sin enorma överlägsenhet köra med stora släggan för att krossa Hamas och palestinierna utan alltför mycket kritig från t.ex FN. FN chefen Guterres har gnällt en del, men utan resultat.

Även om Israel viste att det skulle hända tar det inte bort faktumet att Hamas gjorde det, eller hur? Hams gärning är inte mindre vidrig för att Israel lät det fortgå. Israels svar mot Hamas är inte mindre rättfärdigad för att de lät Hamas agera.

Fuck around and find out är termen du söker Hamas trodde de skulle komma undan genom att kidnappa spädbarn. Hamas fick en tjock Merguez av Israel istället för att de mördade och kidnappade spädbarn. End of story
Citera
2023-11-15, 21:39
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneCrazy
Leta efter Jumaa, (efternamn?), som av texten på El-Hamas FB-sida skulle ha mördats nån gång. Hittar inga andra Jumaa just nu som även de publicerar att nån mördats. Jag tror han bluffar i bemärkelsen att det har nåt att göra med sista månadens händelser, de har kanske mördats, kanske dött, men det har inte hänt i närtid.
Hamasanhängaren har ju en viss förmåga att tänja på sanningen vad gäller både antal och tidsperiod.
Citera
2023-11-15, 21:39
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Har verkligen israel någon kontroll över det i Gaza? Hamas har ju kontrollerat allt där.
Ja. Det är enkelt att verifiera.
Citera
2023-11-15, 21:40
Medlem
Sossarna har Jamal El Hamas & Amine Kakabaveh med flera för att de ska dra röster bland muslimer och kurder… Detta är inkvoterade personer. De sitter inte där för att någon tycker att de är skickliga politiker.
Citera
2023-11-15, 21:43
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Försöker du påskina att biståndet till Israel respektive Palestina skulle vara likvärdigt

Men det är.ändå en en bra idé att dra in allt stös/bistånd till dessa 2 parter om man vill få ett slut på konflikten, dock till priset av att Israel upphör att existerar som stat inom ett par decennier. avslutas sannolikt med att extremister i israeliska parlamentet äntligen för tillgång till den röda knappen och gör sig själva och omgivningen till en glasöken

Så står i den heliga skrift.
När tiden är slut, ske guds vilja.
Citera
2023-11-15, 21:46
Bannlyst
Dom hade vuxit upp till judemördare.
https://twitter.com/hanifbali/status/1724823365079146612
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto