2023-11-15, 17:26
Medlem
Hej det är så att jag nyligen beställde en sak till fel adress då jag nyligen flyttar en bra bit från en stad till den andra. Jag har fortfarande familj kvar i den andra staden som 3,5 timmar bort. Kan någon i min familj hämta ut paketet utan att visa mitt legg som nu är 3,5 timme bort? Paketet är från DB shenker och har inte riktigt möjlighet att pendla för att hämta. Jag vet att detta var klantigt behöver ej bli uppläxad behöver råd och hjälp. Vad händer om jag inte hämtar upp det i tid?
MVH brev
Citera
2023-11-15, 17:31
Medlem
ceyifam2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brevladan21
Hej det är så att jag nyligen beställde en sak till fel adress då jag nyligen flyttar en bra bit från en stad till den andra. Jag har fortfarande familj kvar i den andra staden som 3,5 timmar bort. Kan någon i min familj hämta ut paketet utan att visa mitt legg som nu är 3,5 timme bort? Paketet är från DB shenker och har inte riktigt möjlighet att pendla för att hämta. Jag vet att detta var klantigt behöver ej bli uppläxad behöver råd och hjälp. Vad händer om jag inte hämtar upp det i tid?
MVH brev

Ja, signera med Bank-ID, få en QR-kod, dela den till den som ska hämta.

"När paketet finns att hämta får du ett sms med en länk som leder till identifiering med BankID. Därefter skapas en QR-kod som du visar för ombudet (inget leg behövs). Du kan även skicka QR-koden till någon annan, som också kan hämta ut paketet utan att visa legitimation."

https://www.dbschenker.com/se-sv/privat
Citera
2023-11-15, 17:38
Medlem
Livssynslurks avatar
Går i de flesta fall att lösa med annan person som hämtar ditt paket som ombud. Hur beror lite på vilken transportör det gäller. Schenker, som ditt paket går via, löser det med Bank-ID.
Angående om du inte hämtar ut det i tid så kommer det att returneras till avsändaren. Kan medföra avgifter för din beställning.
Citera
2023-11-15, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceyifam2
Ja, signera med Bank-ID, få en QR-kod, dela den till den som ska hämta.

"När paketet finns att hämta får du ett sms med en länk som leder till identifiering med BankID. Därefter skapas en QR-kod som du visar för ombudet (inget leg behövs). Du kan även skicka QR-koden till någon annan, som också kan hämta ut paketet utan att visa legitimation."

https://www.dbschenker.com/se-sv/privat
Jag har fått ett Mail att den finns att hämta men det finns inget sätt för mig att identifiera mig.
Citera
2023-11-15, 17:46
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Jag har fått ett Mail att den finns att hämta men det finns inget sätt för mig att identifiera mig.

Har du tänkt på att det kanske inte behövs?
Citera
2023-11-15, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0A0A
Har du tänkt på att det kanske inte behövs?
Står att man ska visa legg men tänkte om man kunde förbipasserande det steget nå på annat sätt.
Citera
2023-11-16, 15:49
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Kan / vill inte kundtjänsten skicka ut sms i efterhand så kan du be om att få paketet till ett DB Schenker ombud nära dig men kan ta några dagar.
Skall någon släkting hämta ut så måste de ha din legitimation med sig eller att butiken du beställde hos ändrar namn i systemet för Schenker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in