Citat:
Ursprungligen postat av
JohnClark
Nej, återigen har du fel. Jag säger att det mig veterligen inte är klarlagt vem som sprängde. Ingen sida har tagit på sig detta och båda sidor beskyller varandra. Båda sidor har också lagt fram ”bevis” för den andra sidans skuld.
Sen biolabben, det är ju absolut ingen hemlighet att USA drivit biolab i Ukraina. Däremot är det inte bevisat vilken verksamhet de ägnat sig åt. Men för mig är det fishy nog att USA/pentagon finansierar biolab såpass nära en av sina huvudfiender. Det kommer nog visa sig så småningom vad det rörde sig om. Finns ju alla möjliga teorier från allt med kopplingar till coronaviruset och annat. Inget som det dock finns bevis för. Men att USA sponsrat biolab i Ukraina är ett faktum.
Du sa själv att detta var 3:e världskriget som pågår i form av ett informationskrig. Kan letar fram exakt hur du formulerade dig.
Detta är viktigt, detta är ett inforamtionskrig!
Nåväl, här sitter folk och postar inlägg om Rysslands motgångar och Ukrainas framgångar. Inte du dock!
Istället vill du nedspela/downplay/debunka, motsäga eller klassa ner på det ena eller andra sättet, det majoriteten som stödjer ett attackerat land. Olagligt per definition!
Brott mot Folkrätten. Utan tvekan.
Krigsbrott finns dokumenterat.
Det har du din fulla rätt att göra. Men det är också det du gör,
hela tiden!
Har jag missat något inlägg från dig där du hyllar Ukrainska framgångar?
Har jag missat något inlägg från dig där du postar något om Ryska motgångar?
Har du i något inlägg kritiserat ryska regimen?
Har du invändningar mot Kremls kopplingar med nazister?
Skulle man kunna säga att du gärna sprider Kremls propaganda(informationskriget enl ovan).
Underblåser du det narrativ som Putin vill sprida i världen?
Lavrov i Indien, "Ryssland blev attackerat...."Var det så det gick till?
Fredförhandlingar, här och nu! Jovisst, och med detta menar du att Ryssland lämnar Ukraina och inte upprepar de löftesbrott under 30 år som du fått redovisat ovan tidigare?
Eller vill du fortsätta och vara Kremls megafon?
Moralkompassen hos varje vanlig svensk, borde följa Folkrätten. Eller?