2023-11-15, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Ryssland kan inte ljuga längre - inte om det i alla fall.
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707

https://afp.omni.se/russia-admits-ukraine-has-positions-on-russian-held-bank-of-dnipro-river/a/76aloV (betalvägg)

Så länge Ukraina frivilligt åker över och mals ner i köttkvarnen kommer ryssarna att låta dem göra det.
Citera
2023-11-15, 15:14
Medlem
De extrema förlusterna ryssarna gör vid Avdiivka. Om de till slut tar ruinerna och vinner striden här, hur har de tänkt att de ska ta nästa välskyddade stad liksom? Det går liksom inte att gödsla med trupperna längre. Bakhmut och nu Avdiivka, det går inte fortsätta så. Orcherna måste snart ta till full mobilisering, men de har inte vapen nog att sätta i hand på en halv miljon nya orcher
Citera
2023-11-15, 15:15
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja? Vad är det med det då? Vet du vad 'biolabben' ägnade sig åt? Finns väl hundratusentals ändamål för biologisk forskning.

Hur ska jag veta vad dom ägnade sig åt? Vet du?
Ja, det finns säkert hundratusentals ändamål för USAs försvarsdepartement att ägna sig åt biologisk forskning i Ukraina.
Bra att vi är överens. "I rest my case".
Citera
2023-11-15, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Du vill inte ge oss några exempel då usa invaderat ett land i självförsvar?

Irak, Afghanistan, Somalien och nu senast Syrien.
Citera
2023-11-15, 15:20
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Har man otur kan man dö inom en timme vid fronten. Vad vill du påpeka?

Det kan man absolut. Jag hade dock inte sett några exempel på detta ännu.
Citera
2023-11-15, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Så länge Ukraina frivilligt åker över och mals ner i köttkvarnen kommer ryssarna att låta dem göra det.

Ooops, det gick fortare än jag trodde.
Godmorgon. Ett råd i all välmening.
Innan du postar läs några tiotal, minst inlägg innan. Slipper du göra bort dig direkt. Ett råd till.
Man kan välja att avstå att skriva också eller att öppna truten. Man kan då slippa att bevisa sin okunskap eller dumhet.
Citera
2023-11-15, 15:24
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Nej, återigen har du fel. Jag säger att det mig veterligen inte är klarlagt vem som sprängde. Ingen sida har tagit på sig detta och båda sidor beskyller varandra. Båda sidor har också lagt fram ”bevis” för den andra sidans skuld.
Sen biolabben, det är ju absolut ingen hemlighet att USA drivit biolab i Ukraina. Däremot är det inte bevisat vilken verksamhet de ägnat sig åt. Men för mig är det fishy nog att USA/pentagon finansierar biolab såpass nära en av sina huvudfiender. Det kommer nog visa sig så småningom vad det rörde sig om. Finns ju alla möjliga teorier från allt med kopplingar till coronaviruset och annat. Inget som det dock finns bevis för. Men att USA sponsrat biolab i Ukraina är ett faktum.

Du sa själv att detta var 3:e världskriget som pågår i form av ett informationskrig. Kan letar fram exakt hur du formulerade dig.
Detta är viktigt, detta är ett inforamtionskrig!

Nåväl, här sitter folk och postar inlägg om Rysslands motgångar och Ukrainas framgångar. Inte du dock!

Istället vill du nedspela/downplay/debunka, motsäga eller klassa ner på det ena eller andra sättet, det majoriteten som stödjer ett attackerat land. Olagligt per definition!
Brott mot Folkrätten. Utan tvekan.
Krigsbrott finns dokumenterat.

Det har du din fulla rätt att göra. Men det är också det du gör, hela tiden!
Har jag missat något inlägg från dig där du hyllar Ukrainska framgångar?
Har jag missat något inlägg från dig där du postar något om Ryska motgångar?
Har du i något inlägg kritiserat ryska regimen?
Har du invändningar mot Kremls kopplingar med nazister?

Skulle man kunna säga att du gärna sprider Kremls propaganda(informationskriget enl ovan).
Underblåser du det narrativ som Putin vill sprida i världen?
Lavrov i Indien, "Ryssland blev attackerat...."Var det så det gick till?
Fredförhandlingar, här och nu! Jovisst, och med detta menar du att Ryssland lämnar Ukraina och inte upprepar de löftesbrott under 30 år som du fått redovisat ovan tidigare?

Eller vill du fortsätta och vara Kremls megafon?
Moralkompassen hos varje vanlig svensk, borde följa Folkrätten. Eller?
Citera
2023-11-15, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Irak, Afghanistan, Somalien och nu senast Syrien.

Du vill inte vara så snäll att du länkar till uttalande att detta skedde i självförsvar?

Tror du får svårt med det men blir gärna upplyst om jag har fel.
Citera
2023-11-15, 15:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
De extrema förlusterna ryssarna gör vid Avdiivka. Om de till slut tar ruinerna och vinner striden här, hur har de tänkt att de ska ta nästa välskyddade stad liksom? Det går liksom inte att gödsla med trupperna längre. Bakhmut och nu Avdiivka, det går inte fortsätta så. Orcherna måste snart ta till full mobilisering, men de har inte vapen nog att sätta i hand på en halv miljon nya orcher

Ja att ta en liten stad var 6e månad (Senaste året har det bara varit Bakhmuth, de har ju inte tagit Avvdiika ännu så det kanske bara blir 1 stad om året) till dessa enorma förluster och med hela Rysslands ekonomi och framtid i potten är helt vansinnigt.
Citera
2023-11-15, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det finns många exempel då man tvingas invadera andra länder i självförsvar. USA har tvingats göra det många gånger.

Åh? Skulle du kanske kunna nämna ett par av de gångerna? Jag är ganska bra på historia och har bra koll på USA:s krig, men "självförsvar" har jag inget minne av. Om du nu inte menar "självförsvar" i den allmänna bemärkelsen "kampen mot den (Sovjetstödda) globala världskommunismen".
Citera
2023-11-15, 15:47
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Fast bottenslam har ju helt rätt. Ni som tror att ni tar del av någon sanning är ju sjuka i huvudet. Vad hände med "The first casualty of War is Truth"? Begriper ni inte att väst är part i detta krig och att ni inte får sanningen till er?

Självklart stödjer väst Ukraina med vapen och ekonomiskt stöd samt att handel med Ryssland begränsas. Detta med folkrätten på sin sida då russland olaglig anfallet en suverän stat.

Du kan springa iväg till Rysk-svenska vänskpsföreningen och grina om "sanning" hur mycket som helst. Ryska soldater som bär vapen i Uraina ska dödas. Det är glasklart.

Du kanske grinar om hur det inte finns nån sanning om Nazityskland heller. Allt är bara västs propagande och det var judarnas fel va?
Citera
2023-11-15, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Du vill inte vara så snäll att du länkar till uttalande att detta skedde i självförsvar?

Tror du får svårt med det men blir gärna upplyst om jag har fel.

Vad annars skulle det vara?
Annats skulle det ju vara aggressionskrig som Putin anklagas för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in