2023-11-15, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jag undrar fortfarande över den där djävla tvättmaskinen. Att han morsa är inblandad på något sätt är glasklart, skyddande av brottsling eller vad det skulle bli.
Nu har hon lyckats få hus och bilar överskrivna på sig själv. Redan i våras började jobbet med att nolla hans sk förmögenhet för att offren inte skall få något skadestånd.
Nu funkar ju inte det så det blir ett kallt uppvaknande för kärringen
Det kommer förhoppningsvis skipas rättvisa.

Jeanettes anhöriga har dock inte fått hämta alla mammas saker, arvegods osv. Vilket är ett stort svek. Om det ens finns kvar i dagsläget vet jag inte, antagligen har det "försvunnit"

Morsan har absolut skyddat sin son, att bevisa det är dock svårt.
Citera
2023-11-15, 12:16
Medlem
David_Ss avatar
Det som är så jävla irriterande är att kvinnoboxare, våldtäktsmän och pedofiler skyddas på egna anstalter. Sätt dom på normalavdelningar 😈

Kan man skada försvarslösa förtjänar man ingen nåd eller rätt till skydd! Jag kan LOVA att den rädslan skulle förhindra och motverka att fler oskyldiga drabbas.

För då vet asen vad som väntar dom!
Citera
2023-11-15, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Det som är så jävla irriterande är att kvinnoboxare, våldtäktsmän och pedofiler skyddas på egna anstalter. Sätt dom på normalavdelningar 😈

Kan man skada försvarslösa förtjänar man ingen nåd eller rätt till skydd! Jag kan LOVA att den rädslan skulle förhindra och motverka att fler oskyldiga drabbas.

För då vet asen vad som väntar dom!

Är det inte det som kallas för den Svenska modellen? Sverige är globalt känd för fina fängelser låga straff och att man kallar packet för klienter istället för interner
Citera
2023-11-15, 13:31
Avslutad
Snart startar slutpläderingarna inför Högsta Domstolen.

Värt att ha i åtanke är detta, (Lawnownermupp)

Han är endast dömd för en tidigare misshandel, då av en grannkvinna som försökte skydde Jeanette under ett bråk.

Men en tidigare partner till mannen berättade i förhör om att även hon utsattes för våld av honom under deras tid tillsammans.

– Vid ett tillfälle så ville han slänga ut mig från övervåningen och "ha ihjäl" mig för att jag hade råkat låsa ytterdörren, berättade hon i förhör.

Vid åtminstone ett tillfälle skadade han henne så pass att hon fick söka sjukvård.

Förhörsledaren: "Hur skulle du säga att han blir när han dricker?"

Vittnet: "Galen. Det är som dr Jekyll och mr Hyde."

Det säger väl allt om Mikael Eriksson?
Citera
2023-11-15, 14:52
Avslutad
Nyman verkar ju alldeles ... ja vad säger man?

Han säger
– Vi vet inte vad som hänt den här natten. Målsäganden kan ha kommit hem och tagit en dödande dos medicin. Hon kan ha utsatts för misshandel. Eller så har hon misshandlats och sedan tagit en dödande dos. Vi vet inte men det kan inte ligga min klient till last, säger Jan Nyman.

Va fan tror han? Skulle hon ha petat i sig tabletterna efter att blivit slagen sönder och samman?

Om hon överdoserat skulle M har ringt 112, om han varit normal. Men han valde att banka på henne istället
Citera
2023-11-15, 15:11
Avslutad
Citat:
Nyman verkar ju alldeles ... ja vad säger man?

Han säger
– Vi vet inte vad som hänt den här natten. Målsäganden kan ha kommit hem och tagit en dödande dos medicin. Hon kan ha utsatts för misshandel. Eller så har hon misshandlats och sedan tagit en dödande dos. Vi vet inte men det kan inte ligga min klient till last, säger Jan Nyman.

Va fan tror han? Skulle hon ha petat i sig tabletterna efter att blivit slagen sönder och samman?

Om hon överdoserat skulle M har ringt 112, om han varit normal. Men han valde att banka på henne istället
Totalt dum i hela huvudet.
Hans snack om att någon kunde hjälpt Jeanette som blivit förlamad till duschen och tillbaks till sängen?

Om Nyman hade velat, hade han kunnat åberopa en expert på läkemedel, en gång för alla...gjorde han det? Nej
Citera
2023-11-15, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Totalt dum i hela huvudet.
Hans snack om att någon kunde hjälpt Jeanette som blivit förlamad till duschen och tillbaks till sängen?

Om Nyman hade velat, hade han kunnat åberopa en expert på läkemedel, en gång för alla...gjorde han det? Nej

Nej han valde att skylla på polisen
Citera
2023-11-15, 15:20
Medlem
lunarluddes avatar
Stämmer det att han fick sju år fängelse? FYFAN vilket jävla hån mot anhöriga. Som ett jävla skämt!!! Vila i frid Jeanette! Hade lite missat det här fallet tills idag.
Senast redigerad av lunarludde 2023-11-15 kl. 15:25.
Citera
2023-11-15, 15:21
Avslutad
Citat:
Nej han valde att skylla på polisen
Ja, det är så jävla dumt.
Jag tror att Högsta Domstolen inte kommer behöva särskilt lång tid för att komma fram till att Mikael Eriksson ska dömas till livstids fängelse för mordet på Jeanette Bergström🕊
Citera
2023-11-15, 15:25
Avslutad
Citat:
Ja, det är så jävla dumt.
Jag tror att Högsta Domstolen inte kommer behöva särskilt lång tid för att komma fram till att Mikael Eriksson ska dömas till livstids fängelse för mordet på Jeanette Bergström🕊

Lugn är jag inte, men att kritisera polis och rättsväsende gör inte saken bättre för M. Där tror jag Nyman gjorde mer skada än han själv insåg
Citera
2023-11-15, 15:33
Medlem
Citat:
Snart startar slutpläderingarna inför Högsta Domstolen.

Värt att ha i åtanke är detta, (Lawnownermupp)

Han är endast dömd för en tidigare misshandel, då av en grannkvinna som försökte skydde Jeanette under ett bråk.

Men en tidigare partner till mannen berättade i förhör om att även hon utsattes för våld av honom under deras tid tillsammans.

– Vid ett tillfälle så ville han slänga ut mig från övervåningen och "ha ihjäl" mig för att jag hade råkat låsa ytterdörren, berättade hon i förhör.

Vid åtminstone ett tillfälle skadade han henne så pass att hon fick söka sjukvård.

Förhörsledaren: "Hur skulle du säga att han blir när han dricker?"

Vittnet: "Galen. Det är som dr Jekyll och mr Hyde."

Det säger väl allt om Mikael Eriksson?

Obehagligt. Läste precis om fallet. Så mycket ondska i denna man.
Så bra att det tas upp av HD.
Om det inte blir en gynnande dom för Jeanette,då tycker jag nog att vi borde införa celibat för alla kvinnor.
Det går inte att skilja sig och undkomma en man om du blir slagen och om du dör på kuppen, så kan det ju alltid vara något annat som rent hypotetiskt tagit livet av dig egentligen (vilket medför friande domar).
Citera
2023-11-15, 15:41
Medlem
Livstid bakom galler är väl (förutom dödsstraffet) det enda rimliga straffet för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in