2023-11-15, 08:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Du känner till att landsgränser ofta ändrats bara de senaste 100 åren? Ingen jättegrej och absolut inte värt att utrota två länders unga befolkning för. Det som sker är sanslöst. Jag har skrivit inlägg tidigare om hur man borde löst detta istället.

Och, det är Ryssland som står för utrotandet.
Citera
2023-11-15, 08:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nu är det ju så att det är ett stort gäng här inne som vurmar för Ukraina. Då blir det naturligt att jag motsätter mig denna idioti. Hade ni vurmat för Ryssland på samma sätt så hade jag motsatt mig det också. Sen hatar jag inte Ukraina. Jag känner enorm sympati för Ukraina. Däremot kan jag väl säga att jag hatar den korrupta äckliga regimen i Kiev med Zelinsky i spetsen som sålt sig till väst och nu utrotar sitt eget folk.

Obs, det är Ryssland som står för utrotandet. Hela tiden tycks du missa det. Märkligt.
Citera
2023-11-15, 08:21
Medlem
Citat:
Nu är det ju så att det är ett stort gäng här inne som vurmar för Ukraina. Då blir det naturligt att jag motsätter mig denna idioti. Hade ni vurmat för Ryssland på samma sätt så hade jag motsatt mig det också. Sen hatar jag inte Ukraina. Jag känner enorm sympati för Ukraina. Däremot kan jag väl säga att jag hatar den korrupta äckliga regimen i Kiev med Zelinsky i spetsen som sålt sig till väst och nu utrotar sitt eget folk.

Korruption som försämrar världen är inte värre i ryssland tycker du?
Citera
2023-11-15, 08:29
Medlem
Citat:

Vad har du att göra med styrningen av Ukraina? Det är ett demokratiskt land med en demokratiskt vald regering, som inte bedriver imperialistisk politik och sköter sina egna inre angelägenheter som alla andra demokratiska länder gör. Lägg dig inte i det här.
Citera
2023-11-15, 08:32
Medlem
Citat:
Du känner till att landsgränser ofta ändrats bara de senaste 100 åren? Ingen jättegrej och absolut inte värt att utrota två länders unga befolkning för. Det som sker är sanslöst. Jag har skrivit inlägg tidigare om hur man borde löst detta istället.

Medianaldern i Ukroarmen 43 ar. De yngre ar redan forbrukade.
Citera
2023-11-15, 08:41
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Medianaldern i Ukroarmen 43 ar. De yngre ar redan forbrukade.
Källa till detta uttalande?
Citera
2023-11-15, 08:45
Medlem
Citat:
"Ofta" har det väl inte direkt ändrats I europa efter andra världskriget? Speciellt inte om två länder faktiskt har varit överens om gränserna tidigare.
Senast redigerad av senapsillen 2023-11-15 kl. 08:57.
Citera
2023-11-15, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Ja helt rätt demokratiskt understödd regering betald och mutad av USA mer demokratiskt kan det inte bli....

Vilket svammel. Du övertygar nog bara dig själv och din skeva världsbild med liknande inlägg.

Så du hatar USA, västvärlden, Ukraina, Sverige och invandrare. Kvar blir då Ryssland? Och då måste ju deras invasion av grannlandet se sig som logiskt och rättfärdigt...
Citera
2023-11-15, 08:47
Medlem
Citat:
Om du tittar på deepstatemap så ser du att det man tagit i Cherson knappt påverkat de ryska ställningarna. Ukraina har visserligen gått över Dnieper men i deltat och de ryska ställningarna har fortfarande vatten mellan sig och det Ukrainska brohuvudet. Och nej, de flyr inte som råttor. Finns inget som tyder på det.

Allt tyder på det. Ett exempel:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=081167268a9dd7f021cdf3aa01361 916

Rysslands desinformationsminister vägrar svar på frågan om läget där och kastar "svarte Petter" över till Sjogun som svarar att ryssland flyttat till "gynnsammare positioner" Båda har sedan innan, under och nu aldrig gett ett rakt ärligt besked utan ljuger oftast rakt av, liksom du eller slingrar sig likt ålar.
Allt enligt metod M som i marionetterna,
KGB metod sedan gammalt.
Funkar inte i ett informationssamhälle.
Senast redigerad av Antistalk 2023-11-15 kl. 08:52.
Citera
2023-11-15, 08:54
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Du blandar nog ihop siffrorna med ditt iq. Eller har du en källa?

Helt otroligt att du bemödar dig att fråga efter källa när detta har stått i flertalet tidningar nyligen och det ligger bara en snabb-googling bort. Dessutom har det skrivits om och länkats till i denna tråd tidigare. Här är ett exempel: https://www.businessinsider.com/average-age-ukrainian-soldier-43-amid-personnel-problems-2023-11?r=US&IR=T

Du kan snabbt hitta 10 till om det inte duger.
Citera
2023-11-15, 09:01
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Allt tyder på det. Ett exempel:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=081167268a9dd7f021cdf3aa01361 916

Rysslands desinformationsminister vägrar svar på frågan om läget där och kastar "svarte Petter" över till Sjogun som svarar att ryssland flyttat till "gynnsammare positioner" Båda har sedan innan, under och nu aldrig gett ett rakt ärligt besked utan ljuger oftast rakt av, liksom du eller slingrar sig likt ålar.
Allt enligt metod M som i marionetterna,
KGB metod sedan gammalt.
Funkar inte i ett informationssamhälle.

För det första så motsäger inte det du länkar till det jag sa. Ja de har säkrat ett litet brohuvud i deltat. Ryssarna har knappast behövt backa från sina försvarslinjer. De har fortfarande vatten mellan sina ställningar och ukrainska brohuvudet. Sen ör det häpnadsväckande att artikeln säger:

- Steg för steg demilitariserar de Krim. Vi har lyckats ta oss 70 procent av vägen. Och vår motoffensiv vinner kraft.

Blandar man ihop Krim och Cherson? Pinsamt…
Citera
2023-11-15, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Det är nytt rekord enligt Ragnar Gudmundsson som håller ett öga på den statistiken. Förra rekordet låg på 48 system.

https://lookerstudio.google.com/reporting/dfbcec47-7b01-400e-ab21-de8eb98c8f3a/page/p_wdrgjv1iyc?s=nw4AfItY9uY

Det var glädjande nyheter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in