Citat:
Ursprungligen postat av
Apanluktardiesel
Det måste vara en fantastiskt ångestfylld känsla att gå såpass länge och vänta på sin publicering. Jag har alltid undrat hur man förhåller sig till sin omvärld under den tiden, det är så väldigt surrealistiskt på nåt sätt.
Allting är precis som vanligt, ingen vet något… ända tills den dagen publicering sker, då rasar allt. Skulle man liksom låtsas som ingenting och umgås fram till publicering? Eller skulle man redan innan börja planera och distansera sig eftersom man redan vet att alla kommer att hata dig… Jag önskar en dokumentär i framtiden.
Enda sättet jag kan relatera på är när jag i tonåren hade dummat mig på nåt sätt (minns ej vad) och farsan var bortrest men jag visste att när han kom hem om 2 dagar skulle jag få en sån JÄVLA utskällning när han fick reda på det. Gick runt med grov ångest och bara väntade på det oundvikliga.
Det kommer så klart inte ens i närheten av vad gäddorna får genomlida tiden innan publicering.
Jag skulle också gärna se en dokumentär. Typ Dokument inifrån på SVT, där man får följa gäddorna tiden efter dumpenmötet, och intervjuer med både gädda, anhöriga, vänner och kollegor. Förvisso kan man nog måla upp en ganska klar bild av händelseförloppet på egen hand.