2023-11-14, 10:12
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Jag är ingen expert på Elon Musk, men han kommer från Sydafrika. Det var apartheid förr, och av allt att döma är det en omvänd apartheid nu. Ett polskifte kanske är rätt ord. Med den erfarenheten kanske man får ett sådant perspektiv.

Sydafrika är i stora drag samma sak som Europa. Vita människor byggde ett välfungerande land. Svarta människor kom dit och sökte arbete och välstånd. Judar såg till att de svarta kände sig orättvist behandlade fast de hade bättre levnadsstandard än i resten av afrika. Judar arbetar hårt för att få till samma utveckling här i Europa. Ett polskifte ja, från en välfärdsstat till ett U-land där vita människor våldtas och mördas på löpande band. Men det förtjänar de enligt dig antar jag. Öga för öga och sånt. Men då är du med din vita hud lika skyldig enligt marxismen och ska behandlas likadant. Var försiktig med vad du önskar dig.
Senast redigerad av Asensgammaldags 2023-11-14 kl. 10:21.
Citera
2023-11-14, 10:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heisenburg
Ok. Ekonomisk kris, inflation, segrering, massinvandring, minskad tilltro för politiker, terrordåd. Där har du några av faktorerna som kan leda till inbördes stridigheter.

Är det där några faktorer som skjutit i höjden på senaste tiden menar du? Eller att det är faktorer som stadigt gått upp under 10-20 års tid? Att du bara slänger ur dig några faktorer utifrån din magkänsla betyder ingenting.
Citera
2023-11-14, 10:21
Medlem
Min pappa påpekade detta redan på 1980-talet men blev givetvis kallad "rasist"...tur att han slipper se hur samhället ser ut nu.
Citera
2023-11-14, 10:28
Medlem
bulletproofsouls avatar
Han har ju rätt i sin observation av Europa. Däremot är det inte alls säkert att det blir något inbördeskrig i ordets rätta bemärkelse men de nästkommande 10-15 åren är kritiska för Europas utveckling. Lyckas inte vettiga politiker stoppa massinvandringen och segregationen så kommer det inte att sluta bra för Europa.
Citera
2023-11-14, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Hur stort bråk är det egentligen? Svt har inte rapporterat alls om det
Enorma och majoriteten (vita män) har Fått nog av bäbis-babbarna.
Citera
2023-11-14, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Jag är ingen expert på Elon Musk, men han kommer från Sydafrika. Det var apartheid förr, och av allt att döma är det en omvänd apartheid nu. Ett polskifte kanske är rätt ord. Med den erfarenheten kanske man får ett sådant perspektiv.

Sydafrika är också från att ha varit blomstrande helt förstört
Citera
2023-11-14, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Min pappa påpekade detta redan på 1980-talet men blev givetvis kallad "rasist"...tur att han slipper se hur samhället ser ut nu.

Tänk vad vinden vänder 😂😂
Citera
2023-11-14, 10:49
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Palestina protester samtidigt som "remembrance day"..
Knappast inbördeskrig
Den nyheten blev oerhört stor i UK. Igår fick inrikesministern sparken pga uttalanden hon gjorde på nätet.

När det går upp för fler och fler att 50% av alla muslimer även i England är för ISIS, 9/11, Gaza, Hamas, så utbryter "inbördeskriget" i form av alla utvisningar från Europa. De hatar sina egna länder och de kommer att vägra och det blir våld. London har numera muslimsk övervikt och 60% av alla som började i skolan i höstas var muslimer. Så sent som 1960 var över 90% av alla Londonbor födda i England. UK är så kört utan utrensning.
Citera
2023-11-14, 10:49
Medlem
Heisenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Är det där några faktorer som skjutit i höjden på senaste tiden menar du? Eller att det är faktorer som stadigt gått upp under 10-20 års tid? Att du bara slänger ur dig några faktorer utifrån din magkänsla betyder ingenting.
Menar du att faktorerna inte har någon inverkan på befolkningskroppen eller menar du att faktorerna inte äger relevans för att det är jag som "slänger ur" mig dom?
Citera
2023-11-14, 10:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Menar du att faktorerna inte har någon inverkan på befolkningskroppen eller menar du att faktorerna inte äger relevans för att det är jag som "slänger ur" mig dom?

Jag menar helt krasst att varken du eller Elon har kunnat leda i bevis att dessa faktorer visar att ett inbördeskrig är nära förestående.
Citera
2023-11-14, 10:55
Medlem
Heisenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag menar helt krasst att varken du eller Elon har kunnat leda i bevis att dessa faktorer visar att ett inbördeskrig är nära förestående.
Nej, ingen kan sia om framtiden, bara göra mer eller mindre väl grundade analyser.
Så du menar att Europas befolkning går åt att bli mer enade och inte mer segregerade? Att konflikter mellan olika grupper i samhället ser ut att minska? Du tycker inte "The Troubles" de facto var ett inbördeskrig heller?
Citera
2023-11-14, 10:58
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Nej, ingen kan sia om framtiden, bara göra mer eller mindre väl grundade analyser.
Så du menar att Europas befolkning går åt att bli mer enade och inte mer segregerade? Att konflikter mellan olika grupper i samhället ser ut att minska? Du tycker inte "The Troubles" de facto var ett inbördeskrig heller?

Det är just en välgrundad analys jag efterlyser. Vad jag och du tycker i frågan har ingen betydelse. Kom med lite fakta i stället. Varför är vi närmare ett inbördeskrig i Sverige nu än för 10, 20 eller 30 år sen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in