2023-11-14, 09:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Man undrar ju hur många miljoner rubel han får för att komma med såna idiot-uttalanden?

Ja, så klart undrar nyttiga idioter som du över den saken. Du kunde ha läst Tysklands största tidning förra veckan om det stundande inbördeskriget i Tyskland - du kunde också ha förstått att en miljon muslimer i Sverige inte är ett idealläge.
Du kunde ha sett de muslimska demonstrationerna runt om i Europa - där de skriker att sharia råder och allahu akbar.

Men fortsätt du som du gör, bingea Netflix och slipp fatta att inga "miljoner rubel" kan lösas in i reda pengar.

Och glöm inte att runka till Zelenskys gröna T-shirt.
Citera
2023-11-14, 09:34
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
När nu världens rikaste man säger att vi är på väg mot ett inbördeskrig - hur kan det komma sig tror du?
Detta är bara ännu ett bevis på att han är på Putins sida. För det är ju inbördeskrig och osämja i Europa som Putin drömmer om just nu.

Det hade hjälpt honom att vända kriget i Ukraina men något inbördeskrig blir det inte.
Citera
2023-11-14, 09:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Du skall inte tala med mig om fakta. Du säger att Elon fått pengar av ryssarna. Du är kass.

Jag säger inte att det är så. Jag undrar om det är så. En helt legitim frågeställning. Varför skulle han annars gå ut med ett sånt idiot-uttalande. Vad har han att vinna på det?
Citera
2023-11-14, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Ett inbördeskrig för att några invandrare och britter slåss?

Ska inte Elon föreställa en intelligent karl? En affärsman och ingenjör, som tror han vet allt om allt....

Europa har problem, men det är ännu värre i Usa.

Och det sista Elon bryr sig om är vanligt folk. Frågan är vad hans motiv är.
Han är tokförbannad därför att ett land i Europa kräver att han ska införa kollektivavtal för sina anställda.
Citera
2023-11-14, 09:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heisenburg
Vill du ha fakta om vad som ska hända i framtiden? Hur blåst är du? Du kan utgå från skalan 1-10.

Alla förstår vilka som tjänar på ett splittrat Europa och framför allt på segregerade befolkningar.

Det var en retorisk fråga. Elon har såklart ingen fakta som stödjer hans idiot-uttalande.
Citera
2023-11-14, 09:47
Medlem
Heisenburgs avatar
Citat:
Det var en retorisk fråga. Elon har såklart ingen fakta som stödjer hans idiot-uttalande.
Nej, du ställde en direkt fråga. Du vet inte vad "retorisk" betyder, eller hur?
Citera
2023-11-14, 09:48
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Ja, så klart undrar nyttiga idioter som du över den saken. Du kunde ha läst Tysklands största tidning förra veckan om det stundande inbördeskriget i Tyskland - du kunde också ha förstått att en miljon muslimer i Sverige inte är ett idealläge.
Du kunde ha sett de muslimska demonstrationerna runt om i Europa - där de skriker att sharia råder och allahu akbar.

Men fortsätt du som du gör, bingea Netflix och slipp fatta att inga "miljoner rubel" kan lösas in i reda pengar.

Och glöm inte att runka till Zelenskys gröna T-shirt.

Missade du nyheten häromdagen att Ryssland pröjsat folk att springa runt i Frankrike och spreja Davidsstjärnor på husfasader? Det är bara ni Putin-runkare som tror att inbördeskriget bryter ut vilken dag som helst. Men hör gärna av dig sen när raskriget är ett faktum ut så lovar jag att pudla.
Citera
2023-11-14, 09:48
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Jag säger inte att det är så. Jag undrar om det är så. En helt legitim frågeställning. Varför skulle han annars gå ut med ett sånt idiot-uttalande. Vad har han att vinna på det?
1) du har nog fått mest mothugg i en tråd jag någonsin sätt. Tolka det på valfritt sätt
2) Du säger att han gör ett idiot-uttalande. Det är din perception eller politiska åsikt. Det är alltså inte fakta som du så gärna vill åt, men du förstår inte. För att kanske jobbar åt fel håll.
3) Elon vill inte ha krig, han inser att detta kommer sluta illa på en ganska stor skala. Och att Ryssarna med sin stora muslimska befolkning, kommer stå på den sidan som du försvarar och relativiserar. Du är alltså den som till större del tagit emot några rubel.
Citera
2023-11-14, 09:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heisenburg
Nej, du ställde en direkt fråga. Du vet inte vad "retorisk" betyder, eller hur?

Jag frågade efter faktaunderlag som visar att Sverige är närmare ett inbördeskrig i dag än vad vi var för 10, 20 eller 30 år sen. Det var var en retorisk fråga eftersom jag redan vet svaret.
Citera
2023-11-14, 09:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
1) du har nog fått mest mothugg i en tråd jag någonsin sätt. Tolka det på valfritt sätt
2) Du säger att han gör ett idiot-uttalande. Det är din perception eller politiska åsikt. Det är alltså inte fakta som du så gärna vill åt, men du förstår inte. För att kanske jobbar åt fel håll.
3) Elon vill inte ha krig, han inser att detta kommer sluta illa på en ganska stor skala. Och att Ryssarna med sin stora muslimska befolkning, kommer stå på den sidan som du försvarar och relativiserar. Du är alltså den som till större del tagit emot några rubel.

Att jag får mothugg på fb ser jag enbart som något positivt.

Självklart är det min personliga åsikt att det är ett idiot-uttalande. Det är också min personliga åsikt att alla som håller med Elon men inte kan komma med nån fakta som underbygger detta påstående är idioter.
Citera
2023-11-14, 09:54
Medlem
Heisenburgs avatar
Citat:
Jag frågade efter faktaunderlag som visar att Sverige är närmare ett inbördeskrig i dag än vad vi var för 10, 20 eller 30 år sen. Det var var en retorisk fråga eftersom jag redan vet svaret.
Ok. Ekonomisk kris, inflation, segrering, massinvandring, minskad tilltro för politiker, terrordåd. Där har du några av faktorerna som kan leda till inbördes stridigheter.
Citera
2023-11-14, 10:01
Moderator
T-80Us avatar
Med tanke på alla jihadister, vanliga muslimska fanatiker, terrorstödjare och gängkriminella som vi har i våra länder, så är det inte ett dugg underligt att man drar den slutsatsen. Konstigt vore faktiskt om man inte drar slutsatsen att ökande grov kriminalitet, terrordåd och slutligen något inbördeskrigsliknande scenario skulle kunna bli ett faktum. De två första punkterna har ju faktiskt redan slagit in sedan länge.

I Sverige har vi långt fler gängkriminella (flera tusen fler, faktiskt) än vi har aktiv personal i Försvarsmakten (ej medräknat Hemvärnet, då är försvaret fortfarande fler). Det säger ett och annat. Minst sagt.

Inga terrorister, jihadister eller gängkriminella kan förstås stå emot FM i händelse av militär konflikt i full skala, men de kan ställa till stora problem i samhället och förutsatt att Woke-agendan som styr försvaret idag fortsätter att vara ett faktum, så ska vi inte vara så säkra på att de faktiskt ställer upp och slåss mot det importerade barbariet.

FM kan slå ned dem, men frågan är, som sagt, om de de facto gör det om den dagen kommer.

Bara för några få år sedan så var gängkriminalitet ett ganska undanskymt problem, förpassat till några nedgångna förorter i storstäderna. Idag är det en gigantisk kriminell industri med tiotusentals direkt eller indirekt inblandade kriminella, som omsätter för mångmiljardbelopp. Om du hade frågat vilken som helst "mannen på gatan" år 1995 om något sådant hade kunnat bli ett faktum i Sverige, så hade han förmodligen bara skrattat åt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in