2023-11-14, 07:48
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Kungen är straffimmun. Han kan gömma undan honom riskfritt.

Han kan även mörda dig utan att få något straff.
Jojo men det medför politiska konsekvenser. Troligen självdör frågan snart, men gör den inte det - och belägg kommer fram för att Sommerlath verkligen gömde sig på slottet när polisen sökte honom, så är det starkt negativt för monarkin.
Citera
2023-11-14, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mersmoer
Men utsatta personer jobbade. Läser du bara de du vill läsa?
Ja, utsatta personer arbetade där. Om du läser det jag svarade på så kanske du förstår.
Citat:
100 procent att det är en svenne. Det är precis detta svennar är bra på - våldtäkt mot utsatta personer och barn

Inlägget jag svarade på är borttaget, men om du går tillbaka till #3 så kan du se och följa. Jag kommenterade det direkt felaktiga i att barn skulle jobba där.
Citera
2023-11-14, 07:51
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Det måste väl gå att bevisas bättre än en dubbelswich?
Nja, ärligt talat så tror jag beviskraven i mål som dessa är lågt satta. Tror det kommer att fällas massagekunder på rätt lösa boliner…. Är väl ett problem ur rättssäkerhetssynpunkt.
Senast redigerad av Clodius 2023-11-14 kl. 07:56.
Citera
2023-11-14, 08:19
Medlem
stokkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nja, ärligt talat så tror jag beviskraven i mål som dessa är lågt satta. Tror det kommer att fällas massagekunder på rätt lösa boliner…. Är väl ett problem ur rättssäkerhetssynpunkt.

Du har helt fel. De allra flesta fällande domar i sexköpsmål baseras på erkännanden. De som inte erkänner har stor chans att bli friade. Att swisha två gånger kommer aldrig att räcka till en fällande dom, som tidigare sagts så kan man väl kommit på att man vill köpa en produkt eller ytterligare en tjänst, ett presentkort eller vad som än erbjuds. Noll bevisvärde.

Här är ett exempel på en friande dom:
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/frias-fran-sexkopsatal-havdar-att-prostituerad-ljugit/

Utdrag från artikeln ovan
Citat:
Av de uppgifter som kvinnan lämnat i ett polisförhör framgick att hon sålt en sexuell tjänst för 1 000 kronor till en man från Bulgarien, som hon refererade till som ”kunden”.
Tingsrätten konstaterade vidare att kvinnans uppgifter från förundersökningen var den enda egentliga bevisningen som åklagaren kunnat presentera gällande vad som ägt rum inne i huset. Mot den bakgrunden ansågs bevisningen inte tillräcklig för att döma mannen mot hans nekande. Han frikändes alltså.
Domen överklagades av åklagaren till hovrätten – som nu fastställer tingsrättens friande dom.

I hovrätten åberopade mannen ett tilläggsförhör med sig själv. I förhöret uppgav han att han haft kontakt med kvinnan som uppgett att hon ljugit för Polisen i syfte att tjäna pengar samt för att han ville göra slut med henne.

I domen skriver hovrätten att man ”ansluter sig helt till tingsrättens bedömningar”.

Citera
2023-11-14, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Å andra sidan är det inte omöjligt att det var någon med kontakter inom polisen som tipsade PS om att de nog var dags att lämna landet eller på andra sätt dra sig tillbaka en sådär två år.

Blåneka är arvet efter Sommerlath. Skillnaden är att i vår tid är det omöjligt att dölja hemligheter. Det handlar om lättja och folk som lever privilegierade dubbelliv. Patrick är en person som fått alla möjligheter i livet, men tar det för givet.

Det jag noterar är att ingen person med pondus träder fram, som skett under tidigare avslöjanden om Silvias tarvliga familj. Det går inte längre att "trovärdigt" framföra bullshit mot bättre vetande.
Citera
2023-11-14, 12:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Du betalar alltid för en kvinna på något sätt.
Kan förstå dom som vill ha en avköning utan allt jävla dötugg både före och efter.

Fast när det gäller "betalning" för sex med kvinnor på thaimassagesalonger så handlar det om illegal organiserad sexhandel. De som driver salongerna döms faktiskt ofta för grovt koppleri som i det aktuella fallet där även PS tidigare varit misstänkt för sexköp.

Du kan alltså inte jämföra en helt vanlig relation mellan en man och kvinna med sexköp på en sunkig massagesalong på Östermalm som dessutom var nedfläckad av gammal sperma.

"Under 2021 spanade polisen under en längre tid på en massagesalong på Östermalm i Stockholm innan man till slut slog till.

Under husrannsakan markerade polishundar för spermarester och under utredningens gång har polisen kunnat visa att hundratals män misstänks köpt sex på salongen"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RGALBO/kungavan-atalades-for-sexkop-gar-fri

Nu har dock PS gått fri pga vissa faktorer men det finns tydligen hundratals andra misstänkta sexköpare i utredningen.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-11-14 kl. 12:15. Anledning: Tillägg
Citera
2023-11-14, 12:23
Medlem
Skyliner.s avatar
Ryktet om att PS är son till Sillen & Pau*sch gör mig glad.
Äntligen lite smutsigt skvaller igen mellan alla musse-problem.

Han är otroligt lik båda 2.
Sedeslösa Sillen & hennes Sedeslösa son.
Citera
2023-11-14, 13:49
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Hugh Grant. Även bland de allra snyggaste och mest framgångsrika tycks ha svårt att motstå frestelsen.
Framgångsrika - ja.
Snygga- nej.
Speciellt inte Hugh Grant.
Han ser obehaglig ut.

50+ män verkar vara en annan gemensam nämnare på dessa horköpstorskar.

Medelålderskris?
Någon borde informera dom om att det finns mängder av pilska nymfo-kvinnor i deras ålder som de inte behöver betala för att pippa?
Singelkvinnor i den åldern brukar ju vara helt galna. Klättrar & klänger på allt möjligt efter 2 glas vin.
Ingen risk för graviditet heller. Och sällan könsjukdomar.

Antagligen så handlar det inte om att ”vilja pippa/bli avsugen” utan snarare att de känner makt över att betala någon för det.
Smutsigt ska det vara tydligen.
De tvättar säkert inte ens pitten innan bara för att få känna lite extra makt.
Citera
2023-11-14, 14:04
Medlem
Deoxyss avatar
Jag är nyfiken på varför han bor i Sverige, specifikt Drottningholm. Om han är Silvias brorson så lär han ju vara i kungabarnens ålder. Varför bor han med sin faster?
Citera
2023-11-14, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deoxys
Jag är nyfiken på varför han bor i Sverige, specifikt Drottningholm. Om han är Silvias brorson så lär han ju vara i kungabarnens ålder. Varför bor han med sin faster?

Citat:
ett fristående 1700-tals hus, som ligger femtio meter från slottet, och är omgivet av fantastiskt natur

https://www.svenskdam.se/kungligt/patrick-sommerlath-har-flyttat-hem-till-silvia-pa-drottningholm/5943719

Ser trevligt ut. 8 - 10 rum? 300 - 500 kvm? Jag hade inte sagt nej till att bo gratis där som jag antar att han gör

https://image.svenskdam.se/nedresjoflygeln.jpg.jpg?imageId=5943827&x=0&y=0&cr opw=100&croph=100&width=1320&height=928&compressio n=70
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-11-14 kl. 14:38.
Citera
2023-11-14, 14:43
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jojo men det medför politiska konsekvenser. Troligen självdör frågan snart, men gör den inte det - och belägg kommer fram för att Sommerlath verkligen gömde sig på slottet när polisen sökte honom, så är det starkt negativt för monarkin.
Enligt åklagaren I fallet har PS advokat kommit med olika erinringar under förundersökningens gång, vilket gjort att processen dragit ut på tiden. Hon och polisen var medvetna om att det var på håret.

PS advokat är Alparslan Tügel på Fria Advokater, som grundades av delägaren - den inte helt okände - advokaten Thomas Olsson. Man kan fråga sig vem det är som betalar? PS har en taxerad inkomst på ca 60 000 kr, så att han betalar själv är väl uteslutet. Ingenting tyder på att han har någon förmögenhet att tala om. Kan det vara så att det återigen är Silvia som hjälpt till så att PS ska slippa undan ansvar? Om det är så är det starkt negativt för monarkin.
Citera
2023-11-14, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deoxys

Jag undrar också om hans föräldrar i Tyskland är inbjudna till sammankomster med kungafamiljen. Har han brutit med sin familj?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in