2023-11-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är ett lagbrott i Sverige att betala för att få stoppa i köttdraggen i en annan människa.
Men inte i en rad andra länder.

Likaväl som det är ett lagbrott i vissa länder att dricka snapps o skölja ned julskinkan med öl.

Nationalitet o kultur har betydelse.

Hans sexköp var alltså en kulturkrock, trots att hans faster krigar mot sexhandeln?
Citera
2023-11-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ersatz
Hur ställer du dig till att kungen har straffrättslig immunitet?
Och att vi skattebetalare genom apanaget indirekt sponsrat puttes boende i Sverige.
Citera
2023-11-13, 23:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Försumbar i detta fallet. Det finns massor med Svear som handlar sex, och ännu fler Tyskar som lever sedligt. Som sagt PS:s beteende kommer uppenbarligen ur att han är van vid att omgivningen frikänner honom.

Ja. Det finns visst fog för att misstänka att det inte gått helt rätt till hos polisen.

”En av männen som misstänks för sexköp har nära band till kungafamiljen. Han ska ha besökt salongen i november 2021. Mannen åtalades i förra veckan, bara fyra dagar innan preskriptionstiden för brottet skulle gå ut.

Låter väldigt märkligt.

”I fredags hade man ansökt om att få göra husrannsakan hos mannen, men den begäran nekades av Stockholms tingsrätt

4 dagar. Sånt kan skapa konspirationsteorier. O undergräva förtroendet för rättsstaten o i förlängningen kungahuset…

”Åklagaren fick ärendet på sitt bord i först i onsdags. – Jag kan förstå att man tycker det är konstig att åtal väntat så pass länge men utredningen har varit polisledd och utredningen blev inte klar tidigare

Sam säger torrt: Vilken otur för rättsväsendet o vilken tur Patrick har..
Citera
2023-11-13, 23:35
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ja. Det finns visst fog för att misstänka att det inte gått helt rätt till hos polisen.

”En av männen som misstänks för sexköp har nära band till kungafamiljen. Han ska ha besökt salongen i november 2021. Mannen åtalades i förra veckan, bara fyra dagar innan preskriptionstiden för brottet skulle gå ut.

Låter väldigt märkligt.

”I fredags hade man ansökt om att få göra husrannsakan hos mannen, men den begäran nekades av Stockholms tingsrätt

4 dagar. Sånt kan skapa konspirationsteorier. O undergräva förtroendet för rättsstaten o i förlängningen kungahuset…

”Åklagaren fick ärendet på sitt bord i först i onsdags. – Jag kan förstå att man tycker det är konstig att åtal väntat så pass länge men utredningen har varit polisledd och utredningen blev inte klar tidigare

Sam säger torrt: Vilken otur för rättsväsendet o vilken tur Patrick har..

Det skrevs något om att hans advokat förhalat förloppet också genom remisser och grejor som polisen var tvugna att hantera och vänta på.

Det kan tänkas att det rätt snart kommer en förlängning av preskriptionstiden på denna typ av moralbrott.
Citera
2023-11-14, 02:30
Avslutad
Jag antar att Kungen och Hovet visste var Sommerlath befann sig. Modigt och rakryggat av Hovet att inte vika sig för medier, tycker jag trots att jag principiellt är emot monarkin. All cred till Hovet för det.
Citera
2023-11-14, 02:33
Medlem
hängballens avatar
Lite magstarkt att påstå att en misstänkt duckar straff som tidningarna skriver.
En misstänkt duckar väl åtal eller är två swich sakka sak som sexköp?
Isåfall köpte jag sex av min kompis förra helgen.
Citera
2023-11-14, 02:40
Medlem
ValackObamas avatar
Hade den misstänkte spelat in händelsen på film - om den hänt - hade det inte varit ett handjobb utan ett filmjobb. Tänk så bra lagstiftningen är ändå!

När den kända influencerskan (vars morbror haft handgripligheter) får ett finger i hårkoppen och stimuleras till orgasm är det massage och inte sexköp. Tänk så bra lagstiftningen är ändå!
Citera
2023-11-14, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svullis45
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BWXowE/uppgifter-man-med-koppling-till-kungafamiljen-misstanks-for-sexkop

Polisen misstänker att flera män har köpt sex på massagesalonger i Stockholm.

En av dem är en man med nära band till kungafamiljen.

– Man har ett bra bevisläge mot honom och han förhörs just nu, säger en källa med insyn i ärendet.

Vem är sexköparen?

Ajdå så nu går appanaget till sexköp, hoppsan Kerstin.
Citera
2023-11-14, 06:57
Medlem
imrichbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Lite magstarkt att påstå att en misstänkt duckar straff som tidningarna skriver.
En misstänkt duckar väl åtal eller är två swich sakka sak som sexköp?
Isåfall köpte jag sex av min kompis förra helgen.

Spela inte dum!
Citera
2023-11-14, 07:01
Medlem
The-Sill-Samplers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
”I kungafamiljen”?

Silvias brorson.

Han räknas självklart inte i kungafamiljen.

Kungen har noll med honom att göra kan man lugnt säga.

Men det kan ändå smitta av sig när alla antirojalister får korn på något.

Även om det är en synvilla eller en gråsparv.

De ser ändå en vattenbuffel, lejon eller elefant.

En brorson är väl ändå familj? Snäv bild på familj annars... Och bor han inte på Drottningholms slott? Kaxigt att påstå att kungen har noll med honom att göra. Men vad vet jag; du kanske känner kungen?
Citera
2023-11-14, 07:09
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imrichbitch
Spela inte dum!
Det måste väl gå att bevisas bättre än en dubbelswich?
Citera
2023-11-14, 07:34
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej,skyddande av brottsling -stämmer inte.
Patrick har gett sig av, blev först spårad till Frankrike, men är nu på flykt..
kanske finns han i Tyskland el USA.
Kungaparet har inget med hans sexköp att göra, den saken är klar. P.S agerade på egen hand.
Patrick får representera de svenskar som besöker thai-salonger, thaimassage-lokaler.
han representaerar i vartfall inte kungafamiljen, det var inte hovet som gav honom uppdraget att gå t thaimassage.
svenskar vill ha representativa kungligheter, med god vandel alltså.
SD lovat utvisa dem med dålig-omoralisk vandel.
Vore något för SvT att filmatisera, Rymlingen, för att statuera exempel på hur det kan gå när man går på en thaimassage! Stigmatisera är SvT’s specialitet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in