2023-11-14, 00:20
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Jag har ju tidigare påpekat, att det som Dumpen sysslar med inte precis är "raketkirurgi" (och blev påhoppad av dumplingar som verkade anse sig vara raketkirurger och därmed förnedrade av min anmärkning)... Mao: inga "hemlisar" beträffande Dumpens verksamhet – dess verkningsgrad är besvärande låg.

Vi som läser traditionella medier ser ju, hurusom Polisen stup i kvarten avslöjar och infångar sexuella förbrytare – även pedofilnätverk – utan mycken hullaballoo från deras sida... Jo, jag inser, att Dumpen påstår sig infånga sådana innan de har begått något brott... Besvärligt läge, eller hur? Särskilt lyckosamma kan man ju inte påstå att Dumpen är i det avseendet – men de har ju sitt livsuppehälle genom att förnedringskåta dumplingar swishar sin belåtenhet...

Det är ett problem att vuxna involverar sig sexuellt med barn online, vilket otaliga domar visar. Exakt hur lyckosamma Dumpen är i att förebygga sexualbrott kommer vi aldrig att veta av naturliga skäl - hur för man statistik över att ha hindrat potentiella förbrytare att begå eventuellt brott?

Poängen är en annan, att överhuvudtaget rensa i en digital undervegetation, att sopa så många potentiella förövare som möjligt av banan, att fylla en ”städfunktion” online. Det är att förebygga så långt möjligt. Ty potentiella sexbrottslingar är gäddorna, då de i ord och handling ådagalägger mental beredskap och vilja att föröva våldtäkt mot barn: De tror ju på riktigt att det är en 13/14-åring som de chattar med och ska träffa. Det är liksom så nära brottslig gärning man kan komma, utan att det är det.

#300 tillstod ju till och med att han hade varit med en underårig, så där fick Dumpen stopp. I och med omfattningen av fenomenet i fråga ligger det tämligen nära till hands att på goda grunder anta, att mången gädda skulle ha fortsatt tills han hade fått verkligt napp (IRL-träff eller distansövergrepp), om inte Dumpen hade kommit i hans väg. Städfunktionen igen.

Av det sagda följer att det inte är så relevant att jämföra Dumpens verksamhet med polisens i termer av ”verkningsgrad” utifrån hur lagstiftningen ser ut idag - sopa av banan (Dumpen), ingripa när brott har begåtts (polisen).
Senast redigerad av Lessler 2023-11-14 kl. 00:45.
Citera
2023-11-14, 00:36
Medlem
Citat:
KYLP skulle det vara, beklagar att jag inte upptäckte det innan tiden för revidering gick ut. (Tack till den person som meddelade mig om felstavningen!).

KYLP=Kill your local pedophile (Uppvigling) är inget som Dumpen vill förknippas med (Sara får något i blicken om detta nämns). Patrik bara viftade bort det som något samarbete dom haft back in the days i 241-gruppen. En grupp som också jagar pedofiler men dessa lyckades Dumpen göra sig ovän med, admin var en simpel t-shirt-tryckare enligt Patrik.
Stiftelsen Childhood returnerade Dumpens donation. Tycker synd om Sara som kämpar så hårt men kan hon ha valt fel parhäst
Citera
2023-11-14, 01:11
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Givetvis ditplacerad av Dumpens egna babyface men 18+. Dumpen har några såna i sin verktygslåda. I början var det mest Sara i ButtEricks-outfits ala Björnes Magasin men Dumpen har expanderats så allt är möjligt. Putte sitter på en parkbänk 100 m därifrån iklädd kamouflagebrallor och mörk hoodie med huvan uppfälld. Trodde det var omöjligt att missa.
30 sekunder in i videon säger Sara att det är ett barn han pratat med, ljuger Sara, nehehehe aldrig Sara ljuga. Fast nog ser det ut som ett barn. Varför raggar du på små barn säger Patrik.
https://dumpen.se/2023/04/02/gymnasielararens-stora-dag-napp-209-malmo/
Citera
2023-11-14, 05:26
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Du får gärna förklara, hur du har kommit till den uppfattningen...
"P.S. Själv är jag i en "stabil relation" sedan drygt 60 år – och önskar mig inte någonting annat .."
Säg att du skojar...
Gäddor saknar omdöme och värderingar. Vad bär de på för fakta som ska upplysa miljontals rationella människor? Sådan existerar inte.
De kan skriva inlägg som kommer från intryckshantering men nu har vi sett 309 konfrontationer, deras chattloggar och dumpenhatare som säger vad gäddorna har sagt och att det är naturligt att våldföra sig på barn. Ingen konfronterad gädda har sagt det. Det är nästan så att man kan tro att det kan finnas drag av konsekvenstänk.
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
30 sekunder in i videon säger Sara att det är ett barn han pratat med, ljuger Sara, nehehehe aldrig Sara ljuga. Fast nog ser det ut som ett barn. Varför raggar du på små barn säger Patrik.
https://dumpen.se/2023/04/02/gymnasielararens-stora-dag-napp-209-malmo/
Dumpen får fler fans när gäddor förlorar allt men du drar gränsen vid oärlighet. Det är exakt det här jag menar.
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Tycker synd om Sara som kämpar så hårt men kan hon ha valt fel parhäst
Här också.
Senast redigerad av sunless 2023-11-14 kl. 05:29.
Citera
2023-11-14, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandringspolitik
Detta inlägg räknar upp 5-6 domar och 7 pågående förundersökningar.

https://dumpen.se/2023/10/11/forstora-bevis/

tror inte alla 7 förundersökningar kommer leda till åtal

Av totalt 309 konfrontationer

Häpnadsväckande. Om polisen hade gått igenom alla snapchatkonton hade de antagligen hittat massor?
Citera
2023-11-14, 08:27
Medlem
Ponera att Dumpen nu skulle göra detta fast med fiktiva lagliga personer som är 15-17 år som vuxna får ha sex med enligt lagens mening. Jag skulle inte förvåna mig om dessa idioter skulle filma och köra samma behandling ändå och hänga ut. Även fast det skulle vara lagligt så skulle folk hängas ut till allmän beskådan.

Nej, det är synd att ingen av gäddorna fått psykos och sprejat ner företrädarna vid en konfrontation.
Citera
2023-11-14, 09:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Det är ett problem att vuxna involverar sig sexuellt med barn online, vilket otaliga domar visar. Exakt hur lyckosamma Dumpen är i att förebygga sexualbrott kommer vi aldrig att veta av naturliga skäl - hur för man statistik över att ha hindrat potentiella förbrytare att begå eventuellt brott?

Poängen är en annan, att överhuvudtaget rensa i en digital undervegetation, att sopa så många potentiella förövare som möjligt av banan, att fylla en ”städfunktion” online. Det är att förebygga så långt möjligt. Ty potentiella sexbrottslingar är gäddorna, då de i ord och handling ådagalägger mental beredskap och vilja att föröva våldtäkt mot barn: De tror ju på riktigt att det är en 13/14-åring som de chattar med och ska träffa. Det är liksom så nära brottslig gärning man kan komma, utan att det är det.

#300 tillstod ju till och med att han hade varit med en underårig, så där fick Dumpen stopp. I och med omfattningen av fenomenet i fråga ligger det tämligen nära till hands att på goda grunder anta, att mången gädda skulle ha fortsatt tills han hade fått verkligt napp (IRL-träff eller distansövergrepp), om inte Dumpen hade kommit i hans väg. Städfunktionen igen.

Av det sagda följer att det inte är så relevant att jämföra Dumpens verksamhet med polisens i termer av ”verkningsgrad” utifrån hur lagstiftningen ser ut idag - sopa av banan (Dumpen), ingripa när brott har begåtts (polisen).

Tack för ett resonerande och analyserande svar! (Inte för att jag hade förväntat mig något annat från dig" ).

Min grundläggande fråga är, hur många potentiella våldsverkare som Dumpen "sopar av banan" och hur många de "sopar under mattan", dvs hur många av de uthängda som i verkligheten försvinner ännu djupare i "den digitala undervegetationen" – möjligheterna är ju, snart sagt, oändliga.
Citera
2023-11-14, 09:20
Medlem
Tror 99 % av liknande organisationer handlar om att förnedra & driva med de uthängda än att skydd baaaarn!

Kolla på den amerikanska version där de ska ringa sin fru osv mitt under konfrontation. Hon hade fått reda på det oavsett,fast ändå ska de ringa upp henne direkt. Utsätta henne för det, bad hon om att hennes röst ska vara publicerad?

Ne jag köper inte det här med dumpen alls. Det är bara underhållning precis som häxbrännarna förr i tiden. Man har hittat en grupp som man anser vara ”onda” & det ska offentliggöras på ett njutbart sätt för hungriga utråkade medelsvenssons.
Citera
2023-11-14, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
"P.S. Själv är jag i en "stabil relation" sedan drygt 60 år – och önskar mig inte någonting annat .."
Säg att du skojar...

Jag skojar aldrig – bortsett från när jag skojar. I detta fall skojar jag inte.

Citat:
Gäddor saknar omdöme och värderingar. Vad bär de på för fakta som ska upplysa miljontals rationella människor? Sådan existerar inte.
De kan skriva inlägg som kommer från intryckshantering men nu har vi sett 309 konfrontationer, deras chattloggar och dumpenhatare som säger vad gäddorna har sagt och att det är naturligt att våldföra sig på barn. Ingen konfronterad gädda har sagt det. Det är nästan så att man kan tro att det kan finnas drag av konsekvenstänk.Dumpen får fler fans när gäddor förlorar allt men du drar gränsen vid oärlighet. Det är exakt det här jag menar. Här också.

Du får gärna länka till något inlägg, där jag "försvarar" potentiella våldsverkare.

"Dumpen-fallen" är ju lite speciella i så måtto, att "vid tillfället svaga" (av någon anledning) personer undan för undan av "fiskarna" dras in - och "dras med" - in i en situation som är "självförstärkande". ("Lavineffekt" brukar forskarna kalla det). "Fiskarna" är uppenbarligen tränade i sådant...

Att "prata skit med Dumpen" är ju, som bekant, inte straffbart. För att "straffa" dessa inkomstkällor hänger alltså Dumpen ut dem – i utbyte mot Swish-inkomster. Utan dessa doge ju Dumpen svältdöden.

När så dessa "gäddor" har berövats såväl arbete som socialt umgänge, drar de sig (i svårare fall) högst troligt till ännu skummare ställen av Internet... En seriös organisation skulle ju i stället orosanmäla dem till Polisen och/eller sociala myndigheter.
Citera
2023-11-14, 11:10
Medlem
En sak som de uthängda gäddorna har gemensamt med de som följer dumpen är graden av utseende de tillhör.
Citera
2023-11-14, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandringspolitik
Detta inlägg räknar upp 5-6 domar och 7 pågående förundersökningar.

https://dumpen.se/2023/10/11/forstora-bevis/

tror inte alla 7 förundersökningar kommer leda till åtal

Av totalt 309 konfrontationer

Den gemensamma nämnaren med i princip samtliga fall är att det handlar om barnporr.
Citera
2023-11-14, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
En sak som de uthängda gäddorna har gemensamt med de som följer dumpen är graden av utseende de tillhör.

Källa på det? Bifoga gärna också foton på relevanta dumplingar. Och på dig själv, förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in