2023-11-14, 07:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad hade Maja för nöje av att Tove skulle dö? Ingen.
Johanna ville döda

Du förstår dig nog inte riktigt på det här med tjejdynamik.
Citera
2023-11-14, 07:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Inlägget inte till mig men ändå några tankar från mitt håll ang vad Du plockat fram från FUP.

M: "Som jag sagt innan, när det blir för mycket intryck för mig och när det är extremt.. Asså traumatiska händelser så blockeras asså min hjärna blockerar så det försvinner ur mitt minne".

Undrar hur många ggr M varit utsatt för, "extremt", "traumatiska händelser", "blockerar så det försvinner ur mitt minne"?

Det tog 47 dagar innan minnet kom tillbaka för det minst grova brottet. Då det började bli svårt att neka längre.

Det grövre brottet har fortfarande inte dykt upp i minnet, fortfarande så sover hon trots att ingen (nästan) tror på den berättelsen. Trots minnesförlusten är hon 110% säker på att hon inte befann sig i badrummet när TT blev tagen av daga. Så praktiskt!
Tex hennes start i livet, övergiven, barnhem, adoption, hudfärg, duktig storebror
Citera
2023-11-14, 07:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Sånt lär man sig oftast hemifrån
Barn gör som vuxna gör och inte av det man säger
Som litet barn, vill barn göra och vara som mamma och pappa.
Nu handlar detta om frigörelse, en vilsen identitetssökande ungdom som står på gränsen till vuxenlivet.
Citera
2023-11-14, 08:01
Medlem
Citat:
Nu handlar detta om frigörelse, en vilsen identitetssökande ungdom som står på gränsen till vuxenlivet.
Om du inte förstår så formas vi under hela uppväxte
Citera
2023-11-14, 08:03
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Alkohol, hash och kokain är väl lite mer än frigörelse för en så ung pastorsdotter?
Citera
2023-11-14, 08:08
Avslutad
Citat:
Om du inte förstår så formas vi under hela uppväxte
Människor påverkas genom livet, men här handlade det om den naturliga frigörelseprocessen, den som är livsviktig om man inte vill sluta som Norman Bates.
Citera
2023-11-14, 08:10
Medlem
Citat:
Tex hennes start i livet, övergiven, barnhem, adoption, hudfärg, duktig storebror

Ingen av oss kommer ihåg vad som hände de första levnadsåren, MH kom till sina föräldrar i tidig ålder.

Vad har hennes hudfärg/duktig storebror att göra med att hennes hjärna stänger av när så önskas (i 47 dagar)? Hon har haft samma hudfärg/storebror under hela sin livstid... minnet försvinner bara vid vissa lämpliga tillfällen.
Citera
2023-11-14, 08:14
Avstängd
Citat:
Människor påverkas genom livet, men här handlade det om den naturliga frigörelseprocessen, den som är livsviktig om man inte vill sluta som Norman Bates.

Slutresultatet blev ju ändå snarlikt: Norman Bates blev en fiktiv mördare, och Maja och Johanna blev icke-fiktiva mördare.
Citera
2023-11-14, 08:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Ingen av oss kommer ihåg vad som hände de första levnadsåren, MH kom till sina föräldrar i tidig ålder.

Vad har hennes hudfärg/duktig storebror att göra med att hennes hjärna stänger av när så önskas (i 47 dagar)? Hon har haft samma hudfärg/storebror under hela sin livstid... minnet försvinner bara vid vissa lämpliga tillfällen.
Hur länge höll Johanna tyst?
Tror du att hon hade berättat självmant om hon inte hade avslöjats med sin fäbless för eld, hämnd och död?
Citera
2023-11-14, 08:24
Medlem
Citat:
Hur länge höll Johanna tyst?
Tror du att hon hade berättat självmant om hon inte hade avslöjats med sin fäbless för eld, hämnd och död?

?
Antar att du svarat på fel inlägg, hade iaf inte något med mitt inlägg att göra (handlade inte om Johanna).
Citera
2023-11-14, 08:47
Medlem
Citat:
Oavsett vad du tror eller vill tro så skapas vår värdegrund/värderingar hemifrån där vi växer upp
Citera
2023-11-14, 08:51
Avslutad
Citat:
För att judar är förföljda i Sverige
Med tanke på J familj så bör man tänka sig för och det är ingen viktiga uppgift att skriva i tråden
Skribenten gör det medvetet och har gjort det fler gånger
Tror du inte att hennes föräldrar är stolta över sin driftiga tjej?
Pappa som sålde gården innan domen föll.
Hur kommer det sig egentligen att Johanna Leshem Jansson gjorde en namnändring, tror du?
Det är mer anonymt med Jansson, kort och gott.
Advokat Clea Sangborn är judinna, ska man "passa sig" för att nämna hennes namn också?

Googla Johanna Leshem Jansson, får du några träffar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in