2023-11-14, 02:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad hade Maja för nöje av att Tove skulle dö? Ingen.
Johanna ville döda
Hon hade vinning i att bejaka deras sjuka relation.

Därför var hon medlöpare och tillät att folk riskerade att brinna upp tex.

Egoist helt enkelt.
Citera
2023-11-14, 02:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vilket psykiatriskt tillstånd förklarar hur Ms hjärna fungerar?
Länka gärna!
Gör dig inte dummare än du är.

Ditt problem är att du vältrar dig i Npf som du vill bortförklara Majas extremt negativa sidor med.

Vilket snarare berör hennes personlighet,
I värsta fall en p-störning.

Såsom att inbilla sig att hon pratar sanning i TR om sina minnesförluster.
Funkar det inte så börjar du botanisera åt Maja bland försvarsmekanismer.

För centralt i din sfär är att Maja är ett stackars offer.
Senast redigerad av develi 2023-11-14 kl. 02:57.
Citera
2023-11-14, 03:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Var det inte du som skrev att Maja klarade P7?? Hon klarade den med nöd och näppe, det konstaterades att Maja lider av en psykisk störning och psykisk ohälsa och fanskapet klarade sej med ett fitthår från att tas in i psykvården men det är du inte intresserad att dela med dej av.

Att du av alla försvarar Maja har jag väldigt svårt att ta in därför att du om någon har försvarat HD i vått och torrt, Ser du inte att Maja är lika skyldig som HD är oskyldig. Jag tror och ber för att karma inhämtar Maja en vacker dag och den dagen vet jag ligger inte långt fram i tid.

Jag hoppas också att Karma tar hand om henne men jag hoppas att hon får leva och plågas länge.
Citera
2023-11-14, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Köper man ett snöre på Clas Ohlson är det 50 meter långt.

https://www.clasohlson.com/se/Jutesnore-50-meter/p/44-4077

Det finns en del människor i vår värld som ideligen undrar hur långt ett snöre är.

Resten av oss kollar enkelt upp saken. Köper man det på Clas Ohlson, 50 meter.

Svårare än så är det inte.

Precis likadant är det med det här fallet. Sätter man sig in i vad som skett, vad som framkommit i utredningen, i alla olika förhör med olika personer som känner de inblandade och inte minst vad som vittnats om i domstolen, då behöver man inte undra över hur långt ett snöre är, eller vem som mördade Tove.

Då inser man ganska snart att Johanna mördade Tove. Och Maja gjorde det inte. Om man tänker sig att snöret är en tråd, och att tråden är röd, så är det bara att börja nysta och följa tråden, och i allt man då finner, så står Johannas namn ingraverat. Hela vägen från platsen för fyndet av Toves kropp i närheten av Johannas barndomshem, via Johannas badrum till Johannas sångtext och Johannas uttalande om att Tove skulle dö nästa gång de träffades.

Intressant nog finns inte Majas namn någonstans längs den där röda tråden. Bara Johannas.

Och som pricken över i så dömdes Johanna för mordet på Tove, och Maja friades.

Maja var en uppskattad handbollsspelare om än inte lika framgångsrik som sin bror. Maja blev retad i skolan men hon fann ändå sina vänner via KomBack. Trots att hon var utsatt för mobbing i skolan så hade hon inga kända konflikter med någon. Maja är en lugn och snäll person som inte gjorde någon förnär. Inte Tove heller.

Maja berättade sanningen om vad som hände i lägenheten redan i december förra året, och sedan dess har hon bara berättat sanningen om saker och ting. Det var tack vare Maja som hela historien om hur Tove dog avslöjades. Lögnare och mytomater ser vi mest bara här i tråden, där vissa ljuger om både det ena och det andra om Maja. Men ingen skugga faller över Maja för att det fortfarande finns mobbare och hatare som sprider lögner och förtal om henne. Hatarna kastar bara mörka skuggor över sig själva när de sprider sina lögner och sitt hat.
Det är väldigt fräckt av dig att kalla de som inte håller med dig för "Majahatare"
Då du inte kan se skillnaden Handling och hat
att vissa ser henne som skyldig och tycker illa om hennes handlingar
Skyldig är inte lika med hat
Men du hatar alla som inte håller med dig och som inte ser Maja som oskyldig
Du förstår visst inte heller att J handlingar har ingenting med Majas oskuld att göra
Både TR och HR har bekräftat att Maja inte talar sanning men tyvärr så var det brist på bevis som gjorde henne fri
Så fungerar vårt rättsystem
I brist på bevis kan man inte döma

Du utger dig för att veta sanningen
Berätta då exakt hur du och inte vi kan veta exakt vad som hände?
Var du med?
Nej det var du inte
alltså vet du inte mer än oss ändå sitter du och skriver tusentals inlägg om Majas oskuld

Men till skillnad fr dig så ser vi Majas namn efter den röda tråden
Vi ser att det är helt osannorligt att Maja sov under dess ca 45 min i J bostad då mordet skedde på Tove
Under dessa 45 min så finns det bevis på att Maja är vaken minst 3 gånger
Och påstår att hon varken sett eller hört någonting
J må vara den hon är och hon tog strygreppet men hon är ingen supermänniska som kan mörda i all tysthet och gömma lik osynligt och utan ljud i en liten bostad utan att Maja både sett och hört
Det är en lögn att Maja sov
Det behöver man inte vara Einstein för att förstå
tom den där GW som ville skydda Maja fr början utan ens ha läst fup tror inte på Majas lögn om att hon sov
Det är grymt respektlöst mot Toves anhöriga att Maja ljuger om sin sömn
Och man ljuger inte i flera veckor och aldrig berättar om vart de gömt Toves kropp om man är oskyldig
En oskyldig behöver inte ljuga
En snäll människa med empati och ånger ljuger inte
Påstå inget annat

Och vi som anser att Maja ljuger är lika mycket insatta i fallet som dig

Jag skiter fullkommligt i om Majas bror har spelat handboll
Det är inget bevis vad Maja är skyldig till el inte
Du försöker bara höja statusen om Majas familj
men du har ingen repekt och empati för Tove och hennes anhöriga
Allt går ut på att du vill fanatiskt övertyga och hjärntvätta andra om Majas oskuld
Och tycker inte folk lika som dig och håller med så är du lika fanatiskt otrevlig och kränker dem
Vem är det du tror dig kunna övertyga?
Citera
2023-11-14, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychoticwaltz
Några fåglar har viskat i mina öron att juristerna i Göta hovrätt de senaste dagarna diggat mycket till Megadeths gamla slagdänga KILLING IS MY BUSINESS... AND BUSINESS IS GOOD!

När jag såg nämndemännen på presskonferensen så fick jag flashbacks, det kändes som när Skandiamannen presenterades som möjlig mördare till Olof Palme. Det låg skam i luften. Dessa jurister vet mycket väl att Maja är skyldig som medhjälpare till mordet och att Tove idag skulle gå omkring på gatorna som en levande människa utan Majas insatser men att åklagaren lämnade fältet fritt.

Även om jag skulle ha en viss förståelse för om någon bränner ner Göta HR så kan man påverka på andra sätt, men det är positivt att människor vaknar till liv och börjar fundera på vad som är rätt och fel, däremot är hat och hot alltid fel. Faktiskt passar det sig att dra några politiska floskler här: det handlar faktiskt om värdegrund och värderingar och vilket samhälle vi vill ha: Är det ok att en liten snubbe som heter Mållgan gång på gång kommer fram som en riddare i skinande rustning som advokater och jurister och brottslingar och kriminologer kan gömma sig bakom?

I detta fall så var Mållgan framme i högsta grad och påverkade skeendet. Han trollade bort Toves kropp så att Maja kunde spankulera fritt i toaletten. Det måste också vara Mållgan som övertalar Maja att inte ingripa när Johanna slåss med Tove. Det var Mållgan som fipplade med Majas telefon 02.33. Det är Mållgan som ger Maja en vaccinspurta mot svininfluensa. Det är Mållgan som är med och jagar Tove vid minst två olika tillfällen.

Det är Mållgan som tycker att Einar, rapartisten får skylla sig själv litegrann när han golar. Det är Mållgan som berättar en sak för samtittaren i häktet men vägrar erkänna något för poliserna. Det är Mållgan som plötsligt blir livrädd för Johanna efter att samma samsittare haft kvartsamtal med Maja.
Det är inte Majas mamma som sagt att Tove och Maja inte hade en friktionsfri relation och att Tove inte ville ha med Maja i sitt gäng.

Det är Mållgan som agerat alibi när Johanna sprungit runt och tuttat på hus. Det är Mållgan som är med och assisterar Johanna när det skall ristas på kompisars fordon. Det är Mållgan som påstår att Maja är agiterad och bitchig mot Tove i Nöjet någon timme för mordet.

Kort sagt, Mållgan did it. Listan kan säkert också göras längre för vad Mållgan har hittat på: det där var bara snabbversionen av hur mycket Mållgans osynliga närvaro påverkat detta fall.

Göta HR skriver att Johannas beskrivning av Majas deltagande är detaljfattigt, vad skall man då kalla deras egna beskrivning av Majas relation till Johanna och hur den relationen spillde över till att omfatta även Majas relation till Tove.

Obefintlig.

HR väljer medvetat att ha ett ytterst begränsat synfält angående de relationer som är avgörande för detta fall. HR väljer här alltså att slänga bort över 50 procent av pusselbitarna, lycka till med att lägga pusslet.

Sanningen är att HR skulle ägnat en hel dag åt att gå genom Team Maja/Johanna och hur tight deras relation var. Den var lika tight som den Tove hade med sin tvillingsyster. Det är åklagarens uppgift att ta fram denna information, men åklagaren var inte en åklagare utan en passiv åskådare.

Så här skriver HR:

Johanna Jansson och Maja Hellman var vid den aktuella tidpunkten nära vänner och
umgicks mycket med varandra. Tidigare hade även Johanna Jansson och Tove Tönnies
varit kompisar och delvis umgåtts i samma bekantskapskretsar. Johanna Jansson och
Tove Tönnies hade dock inte träffats eller haft kontakt med varandra sedan våren 2022
och det har med tydlighet framgått att det fanns en bakomliggande konflikt mellan
Johanna Jansson å ena sidan och Tove och My Tönnies å andra sidan. Vad som orsakat
att de inte längre var kompisar utan i stället verkade tycka illa om varandra har inte
blivit helt klarlagt. Maja Hellman synes dock inte ha haft någon större del i konflikten.

Fem meningar, så mycket var Toves liv värt, enligt HR.

Det lovades att detta fall skulle vändas ut och in mycket mer grundligt i HR, det blev precis tvärtom. Det här är platt och ytligt som vore den AI-skapad. Det är dessutom mer känslostyrt än man kan tro vid en första anblick, bara det att känslorna är av en nihilistisk och sinister karaktär. Lucifers fallna änglar håller för ögonen på juristerna som förvandlas till blinda marionetter och nyttiga idioter som jobbar för Djävulen själv. Hovnarrarna på medeltiden hade kunnat knåpa ihop en mer sanningsenlig och mer juridiskt korrekt dom.

Dock kan den mycket väl komma att användas i rent avskräckande syfte som utbildning och stoppa liknande skandaldomar. Om femtio år kommer folk titta tillbaka och häpna, hur i helvete tänkte juristerna på 2020-talet, snippadomar och Mållgandomar i drivor.
Mycket bra skrivet
Och det är fruktansvärt respektlöst i ett rättsamhälle som Sverige att en åklagare i HR ställer sig som en passiv åskådare
Det borde vara anmälningsbart
Toves anhörigas rättigheter tog ifrån dem
Citera
2023-11-14, 05:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fröken Hellm*n hade NÖJET att på nattklubben NÖJET i Vetlanda rasta sin trehövade hund Kerberos under tiden som hon samtidigt var på spán efter den 21-åriga flickan T*ve T*nnies. Fröken Hellm*n var vid det aktuella tillfället på krigs-stigen och arg som ett bi med "Pazuzu" på sin ena axeln ... ja, det var så det hela började ... och hur det sedan slutade, ja, det känner ju de allra flesta till.

Mvh/
@JokerMannen/
Så sjuk du är - hur i hela friden kunde isåfall Johanna erkänna vad Johanna gjort.
Tänker du nu ?

Alltså tänk på Maja - synd om henne , fruktansvärt.

Senast redigerad av Massonite 2023-11-14 kl. 05:36.
Citera
2023-11-14, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Om tove var rädd varför i helvete följde hon med till Johannas lägenhet. är Tove efterbliven?
Skulle inte tro det hon studerade till läkare
Citera
2023-11-14, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Slipat beteende när det kommer till manipulation. Hal som en ål.
Sånt lär man sig oftast hemifrån
Barn gör som vuxna gör och inte av det man säger
Citera
2023-11-14, 07:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Sånt lär man sig oftast hemifrån
Barn gör som vuxna gör och inte av det man säger

Kanske är det svårare att sätta gränser som adoptivföräldrar? De kanske tycker synd om sitt barn? Då är det nog lätt hänt att barnet lär sig att utnyttja och manipulera föräldrarna för att få det hen vill. Om man dessutom lägger till hennes psykiska ohälsa så tyckte de väl ännu mer synd om henne. Jag tror att M lärde sig att utnyttja dem tidigt. Nu kanske de dessutom känner skuld för att de inte lyckades skydda henne mot JJ. Så MH har antagligen full kontroll över dem.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-11-14 kl. 07:09.
Citera
2023-11-14, 07:10
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad du tidigare inte tog med i ditt inlägg beträffande Fröken Hellm*n:s missbruknings-problem är enligt följande och nedan skrivet.

Fröken Hellm*n har tidigare vidtagit självskadehandlingar då hon bland annat gjort försök till att strypa sig själv ... ett sådant beteende, har inte en normalt fungerande tonåring.

Fröken Hellm*n har även tidigare genom missbruk av (Benso-Dia-Zip-in-er) varit intagen på sjukhus för behandlingar i samband med så kallade intoxikationer ... vilket inte är ett normalt beteende, hos en tonåring.

Vid sådana aktuella tillfällen då Fröken Hellm*n missbrukat drogen cannabis i kombination med alkoholhaltiga drycker har hon uppleva hallucinationer ... det har vid dessa tillfällen handlat om hörsel-hallucinationer och detta då, i form av kommenterande röster med nedvärderande innehåll.

Då Fröken Hellm*n vid ett flertalet tidigare tillfällen missbrukat drogen cannabis har hon upplevt vanföreställningar och hallucinationer av bisarr och paranoid karaktär samt att vid sådana cannabis-rus varit säkert på att det funnits hotande demoner i hennes direkta närhet, och där hon då befunnit sig.

Det är inte enbart den så kallade paragraf 7-undersökningen som bekräftat om Fröken Hellm*n:s missbruk av alkoholhaltiga drycker och i kombination med bland annat drogen cannabis så som hennes tablettmissbruk utan, det finns även andra källor som berättat om Frökens Hellm*n:s leverne och beteenden.

Du ser Fröken Hellm*n likt, som lilla "Lotta på Bråkmakargatan" ... oskyldig som Gud:s lilla ängel och som oskyldigt stänker vatten på sin kamrat. Så vitt jag känner till, så har aldrig lilla Bråkmakar-Lottan haft kontakt med "Pazuzu" ... det har däremot Fröken Hellm*n haft under sina då pågående cannabis-rus.

Fröken Hellm*n har själv i egen hög person berättat om sina demon-upplevelser och, vilket inte är normalt för en tonåring att uppleva sig se och känna en direkt närhet av skugg-liknande varelser.

Mvh/
@JokerMannen/
Citerar och visa underlag för dina påståenden!

Självmordsförsöket kan du utelämna då det inte har relevans för något missbruk.
Citera
2023-11-14, 07:19
Medlem
Citat:
Men lägg ner för fan.

Hon inbillar sig att polis, ÅK och rätten ska köpa hennes bullshit om sin hjärna, om trauma och varför hon har påhittade minnesförluster.

Ingen normal person köper det här dravlet som handlar om att Maja försöker
M A N I P U L E R A via sjukdomsvinst - dvs psykisk ohälsa - vilket framgår mer än övertydligt.

Vilket inte har med ADD att göra - det är Majas skrupellösa person som försöker komma undan.

Du menar att du svalt den här skiten med hull och hår?

Maja inför rätten:

"CS: Kan man då sammanfatta det med att i början åtminstone då ljög för polisen om dom här sakerna?
M: Suck.. Asså..
CS: Du sa ju alldeles nyss att det inte var sant?
Ja. Men det man måste eh ha i åtanke är just det här att min hjärna klara inte av för mycket intryck och då stänger min hjärna av helt enkelt. "

.........

M:" Som jag sagt innan, när det blir för mycket intryck för mig och när det är extremt.. Asså traumatiska händelser så blockeras asså min hjärna blockerar så det försvinner ur mitt minne.
ÅK: Du är ju då misstänkt och häktad för väldigt allvarliga brott.
M: Ja.
ÅK: Och enligt din uppfattning så har du ju ingen som helst del i att Tove har dött. Tänkte du inte då tanken att det är bättre att säga det till polisen så i något av förhören?
M: Men jag...
Asså jag visste ju inte då, utan det var när det, asså när minnet började komma tillbaka som jag berättade direkt. "

Inlägget inte till mig men ändå några tankar från mitt håll ang vad Du plockat fram från FUP.

M: "Som jag sagt innan, när det blir för mycket intryck för mig och när det är extremt.. Asså traumatiska händelser så blockeras asså min hjärna blockerar så det försvinner ur mitt minne".

Undrar hur många ggr M varit utsatt för, "extremt", "traumatiska händelser", "blockerar så det försvinner ur mitt minne"?

Det tog 47 dagar innan minnet kom tillbaka för det minst grova brottet. Då det började bli svårt att neka längre.

Det grövre brottet har fortfarande inte dykt upp i minnet, fortfarande så sover hon trots att ingen (nästan) tror på den berättelsen. Trots minnesförlusten är hon 110% säker på att hon inte befann sig i badrummet när TT blev tagen av daga. Så praktiskt!
Senast redigerad av Kattentufsan 2023-11-14 kl. 07:29.
Citera
2023-11-14, 07:23
Medlem
sybels avatar
Citat:
Gör dig inte dummare än du är.

Ditt problem är att du vältrar dig i Npf som du vill bortförklara Majas extremt negativa sidor med.

Vilket snarare berör hennes personlighet,
I värsta fall en p-störning.

Såsom att inbilla sig att hon pratar sanning i TR om sina minnesförluster.
Funkar det inte så börjar du botanisera åt Maja bland försvarsmekanismer.

För centralt i din sfär är att Maja är ett stackars offer.
Jag efterfrågade underlag till ditt påstående om att M googlat sig till info om hur hennes hjärna fungerar på sidor om psykiatriska tillstånd.

Ditt svar om att jag gör mig dum är ett sedvanligt icke-svar.

Och åter igen, tala för dig själv! Dina förmåga att förmedla mina tankar är sämre än usel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in