Citat:
Ursprungligen postat av
UndeadNinja
Har du missat att vi har tagit in miljontals och åter miljontals människor från dysfunktionella områden, fyllda av konflikter och som hatar vast och allt som vi står för?
Vi har redan fått se lite smakprov på inbördes konflikter, invandrargrupper emellan.
Fundera en stund på vad som händer då de grupper som firade Hamas terrorattack samt som gått ut för att mörda poliser efter koranbränningar, när de blir än större.
Tror du på fullaste allvar att de inte kommer att ta till väpnad kamp för att få sin vilja igenom i samhället?
En Sydafrikan.
Varför är det okunnigt?
Kan du förklara för oss hur det inte kommer att leda till inbördeskrig då det kommer miljontals och åter miljontals människor hit som hatar oss och allt det vi står för?
Varför är det så okunnigt att tro att den här massinvandringen av våldsamma människor som hatar väst och allt det vi står för, kommer leda till inbördes konflikter?
Ja men precis. Han måste vara proryss och allt som inte följer din världsuppfattning måste komma från Kreml.
Fan vad du måste ha koll på läget.
Det har blivit lite "orange man bad" över Elon Musk. En del bara måste vara emot honom sedan han köpte Twitter och det visade sig att han inte enbart besitter vänsterextrema åsikter.
Nej jag har inte missat att Sverige har blivit ett annat land än Sverige. Det är svårt för mig också, jag lider lite dagligen av det.
Men vi behöver inte överdriva problemen heller. Särskilt som ingen utom Jimmie Åkesson försöker göra något verkningsfullt åt problemen.
Nu sitter vi i skiten, och måste leva med det. Man får försöka ha gummistövlar och plasthandskar och försöka undvika att få skit på sig, i den mån det går.
Men det är inte domedagen. Sverige är inte ensamt (uk, Frankrike, Tyskland, Usa, Kanada, mfl har samma problem).
Det finns hopp om att framtiden kan förbättras. Men vi behöver fortsätta hoppas. Förlorar man hoppet så blir allt kolsvart. Elon kommer aldrig drabbas av problemen, han kan köpa sig fri. Han skiter i oss alla, även i sina egna barn!
Håll dig cool, engagera dig politiskt (det är plågsamt) om du vill skapa förändring. Undvik att vältra dig i hopplöshet och domedags scenarier för det gör inget bättre.