2023-11-14, 03:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ukraina kommer mer än fördubbla antalet Gepard AA system, fin bild i länken.

US bought 60 Gepard self-propelled Anti-Aircraft Systems from Jordan to send to Ukraine.
Ukraine has received about 50 Gepards from Germany and they are effective at intercepting Shahed Kamikaze Drones, this will double the number of Gepards Ukraine has (De Telegraaf)

https://twitter.com/ukraine_map/status/1724064410006663304?s=49&t=uFul_AnTx0MHSLgfZ_JEhg& fbclid=IwAR21FB-JqsHMRwWZ-MruMm7I2UrmM0VE3x7NIDRvgdMevsLJue-EHLzLDzk

Brukar ju käfta på stödet ifrån väst, och detta är en god nyhet. Jänkarna ställer upp igen. Måtte nu de impotenta, korrupta kr-ken i Bryssel vakna upp. Pengar löser inte några problem, eller vackra presskonferenser, löften måste infrias. HÅRDVARA är det som behövs, i tid !

Det kommer att kosta mer, men alternativet är som vi vet (pro ukraina) är mycket, mycket sämre. Detta är inte över..
Senast redigerad av Snapcount 2023-11-14 kl. 03:21.
Citera
2023-11-14, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Att Ukraina förbjuder opposition, ställer in val och att Zelinsky uppmanar/förbjuder tidningar rapportera om korruption ser jag absolut som ökad korruption oavsett var tramsiga västliga korruptionsindex säger.

https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2023-003126_EN.html#ref1

https://amp.theguardian.com/world/2023/apr/18/high-stakes-for-ukraine-as-clampdown-on-corruption-comes-under-scrutiny

https://notesfrompoland.com/2023/10/07/ukraine-is-corrupt-to-the-core-says-leading-candidate-for-polish-ruling-party/

När det gäller korruption är Ukraina bara aningen bättre än Ryssland.
När det gäller demokrati, frihet, pressfrihet…. så är Ukraina avsevärt bättre än Ryssland. Demokratiindex och frihetsindex ger en god bild av förhållandet mellan dessa stater.
Citera
2023-11-14, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
När det gäller demokrati, frihet, pressfrihet…. så är Ukraina avsevärt bättre än Ryssland. Demokratiindex och frihetsindex ger en god bild av förhållandet mellan dessa stater.

Så äger man en vatnik!
Citera
2023-11-14, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det du påstår framgår INTE av dina länkar. Men bra försök, ålen!
Vilket bara bevisar det jag nämt tidigare i tråden att Putins fanklubb har svårt att förstå vad de läser.
Det handlar helt enkelt om att de är lättlurade och tycker Kremls propaganda är lättare att förstå, då det är riktat till en publik med lägre tillgång till information och lägre grad av utbildning.
Citera
2023-11-14, 07:09
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det där med korruption -en ordning där mutpegarna sipprar upp i de styrandes fickor. Detta har vi fått dras med sedan Romarriket dagar och detta gäller även "det tredje Rom".

Skillnaden mot Ukraina är att man här arbetar för ett medlemskap i EU och man är väl medveten om att korruptionen utgör ett hinder för detta och måste därför bekämpas.
Citera
2023-11-14, 07:12
Medlem
donald12s avatar
The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 14.11.23 were approximately:

of personnel / personnel ‒ about 313470 (+920) persons / persons,
tanks ‒ 5362 (+8) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 10086 (+7) units,
artillery systems – 7589 (+20) units,
RSZV / MLRS – 882 (+1) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 580 (+0) units,
aircraft – 322 (+0) units,
helicopters – 324 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 5649 (+15),
cruise missiles ‒ 1561 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 22 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 9973 (+24) units,
special equipment / special equipment ‒ 1081 (+2)

Data are being updated.
Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!
Citera
2023-11-14, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Vilket bara bevisar det jag nämt tidigare i tråden att Putins fanklubb har svårt att förstå vad de läser.
Det handlar helt enkelt om att de är lättlurade och tycker Kremls propaganda är lättare att förstå, då det är riktat till en publik med lägre tillgång till information och lägre grad av utbildning.

Ja precis. De tar oftast bara en lösryckt mening ur en källa och tvingar på sitt efterblivna resonemang på motsvarande halmstrå.
Citera
2023-11-14, 07:20
Medlem
Idag får vi börja med att gratulera Peskov och hans arme' av desinformations-och påverkanstrupper som knattrar på sina tangentbord och stirrar in i sina skärmar dygnet runt.

EN fångades på kroken!

Den mångåriga DN medarbetaren Johan
Croneman som ägnat en stor del av sitt liv att kriskt granska och tycka illa om det som sänts i Publik Service TV, SVT, i sin spalt i DN, kommer ut med förra veckas intensifierade Peskov drive, förhandla nu, ge oss det vi ville sno från början som ryssarna krävde efter tre dagar av sin fullskaliga invasion och som några drivit här sedan dess sedan de de facto förlorade kriget redan dag 3.

https://www.dn.se/kultur/johan-croneman-historien-har-visat-att-krig-bara-slutar-pa-tva-satt/

Han använder ordvändningar som känns igen från proryssar.
Än.en gång grattis.
En "nyttig idiot" till.
Själv hoppas jag han sparkas under dagen.
Citera
2023-11-14, 07:22
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Min åsikt är att det inte är ett sundhetstecken när folk i Zelinskys yttersta närhet, ministrar etc ertappas med grov korruption.
Citat:
Att Ukraina förbjuder opposition, ställer in val och att Zelinsky uppmanar/förbjuder tidningar rapportera om korruption ser jag absolut som ökad korruption oavsett var tramsiga västliga korruptionsindex säger.

Så det är förbjudet att rapportera om korruption och du har läst att de agerar mot korruption i Ukraina?
Är det någon form av Vatnik-logik?

Det förkommer såklart korruption i Ukraina och det är dåligt. Samtidigt är det ett sundhetstecken att man agerar emot det. När läste du att en högt uppsatt ryss fick kicken pga korruption senast? (ramla ut från ett fönster räknas ej)
Citera
2023-11-14, 07:29
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Idag får vi börja med att gratulera Peskov och hans arme' av desinformations-och påverkanstrupper som knattrar på sina tangentbord och stirrar in i sina skärmar dygnet runt.

EN fångades på kroken!

Den mångåriga DN medarbetaren Johan
Croneman som ägnat en stor del av sitt liv att kriskt granska och tycka illa om det som sänts i Publik Service TV, SVT, i sin spalt i DN, kommer ut med förra veckas intensifierade Peskov drive, förhandla nu, ge oss det vi ville sno från början som ryssarna krävde efter tre dagar av sin fullskaliga invasion och som några drivit här sedan dess sedan de de facto förlorade kriget redan dag 3.

https://www.dn.se/kultur/johan-croneman-historien-har-visat-att-krig-bara-slutar-pa-tva-satt/

Han använder ordvändningar som känns igen från proryssar.
Än.en gång grattis.
En "nyttig idiot" till.
Själv hoppas jag han sparkas under dagen.

Ja, jävlar.
Den artikeln kunde lika gärna vara skriven av Peskov själv.

Citat:
en fortsatt Natoutvidgning österut måste väl ändå innebära fler krig, flera konfrontationer med Ryssland?
Citat:
Historien har rätt klart visat att krig i stort sett bara slutar på två sätt: Ett land besegrar ett annat land militärt, eller man söker en förhandlingslösning.
Och Croneman avser förstås att förhandlingen ska utgå ifrån att Ryssland får delar av Ukraina.
Därefter kommer Ryssland att hålla ingångna avtal och inte rusta upp för nya attacker...
Kan man bli mer naiv?
Citera
2023-11-14, 07:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det har ju under året kommit fram ett antal skandaler trots att Zelinsky försöker tysta media kring att rapportera. Vissa hävdar lite löjligt att det skulle vara ett ”sundhetstecken”. Min åsikt är att det inte är ett sundhetstecken när folk i Zelinskys yttersta närhet, ministrar etc ertappas med grov korruption.
Det är också min åsikt att jag inte litar på olika hittepå index från olika NGOs sponsrade av tveksamma aktörer.

Det finns fortfarande inga tecken på att korruptionen bara blir värre och värre. Vi är väl där vi kan slå fast att du bara hittade på nåt du trodde skulle funka. Drog ett påstående ur röven, som vi brukar säga. Fantiserade.

Ljög.
Citera
2023-11-14, 08:14
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det finns fortfarande inga tecken på att korruptionen bara blir värre och värre. Vi är väl där vi kan slå fast att du bara hittade på nåt du trodde skulle funka. Drog ett påstående ur röven, som vi brukar säga. Fantiserade.

Ljög.

Alltså vad är detta för barnsliga dumheter? Driver du med mig? Nej, jag ljög inte, jag argumenterade för varför jag tycker Ukraina blir värre och värre. Det är helt ok att du inte delar min åsikt men det är knappast en lögn. Det är helt uppenbart att vi inte håller med varandra när det gäller Ukraina och angrip gärna mina argument och håll inte med mig men håll inte på med de här personangreppen och fjanterit i övrigt. Det är inte värdigt. Sen kommer det bara bli mer pinsamt för dig när dimridåerna väl skingras och du ser Ukraina för vad det är. Ett riktigt jävla skithål som vi öst in våra skattepengar i och som bara gjort landet ännu mer skit. Jag säger inte att Ukraina bara ska ge sig men det är hög tid att sluta förstörandet och dödandet och göra försök att återgå till någon form av diplomati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in