2023-11-13, 20:39
Medlem
Jag kanske inte ska säg att han har helt fel om Europa från sin åskådarplats, men från min vy kan jag säg att USA känns mer dysfunktionellt ut än det gjort på väldigt länge.
Citera
2023-11-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
"Europe appears to be headed for civil war"

https://twitter.com/elonmusk/status/1724050863457517687
Arkiverad länk: https://archive.is/HpNw1

Han kommenterar under en video som visar hur britter och invandrare slåss.

Jag tycker Elon Musk är en frisk fläkt som faktiskt vågar säga att saker och ting är på väg åt helvete i både USA och i Europa. När andra säger att "mångkultur berikar" så åker Elon ned till USAs södra gräns och visar hur lätt det är för syd- och centralamerikaner och afrikaner att ta sig in i USA.

När nu världens rikaste man säger att vi är på väg mot ett inbördeskrig - hur kan det komma sig tror du?
Att en "amerikan" säger att Europa är på väg mot inbördeskrig visar bara på typisk amerikansk okunnighet som tror att Europa är ett land.
Citera
2023-11-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorthor
Att en "amerikan" säger att Europa är på väg mot inbördeskrig visar bara på typisk amerikansk okunnighet som tror att Europa är ett land.

Det han menar är väl att väldigt många Europeiska länder har tagit hit alldeles för mycket afrikaner/araber. Det ser lika illa ut i massvis med länder.
Citera
2023-11-13, 21:50
Medlem
Citat:

Jag tycker Elon Musk är en frisk fläkt som faktiskt vågar säga att saker och ting är på väg åt helvete i både USA och i Europa. När andra säger att "mångkultur berikar" så åker Elon ned till USAs södra gräns och visar hur lätt det är för syd- och centralamerikaner och afrikaner att ta sig in i USA.

När nu världens rikaste man säger att vi är på väg mot ett inbördeskrig - hur kan det komma sig tror du?
Diagnosbarnet Musk är en skomakare som borde bliv vid sin läst. Hans nyckfullhet kan i vissa fall vara bra vid affärer och inovationer men blir pannkaka i politiska diskussioner och omvärldsanalyser, så även här.
Citera
2023-11-13, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Det han menar är väl att väldigt många Europeiska länder har tagit hit alldeles för mycket afrikaner/araber. Det ser lika illa ut i massvis med länder.

Yup. men funkar nu..
Citera
2023-11-13, 22:13
Medlem
Kackotopis avatar
Bra att Musk tar upp detta... utan en storskalig återvandring så kommer det bli resultatet, ja. Problemet med Musk är att man inte riktigt vet vart man har honom... han har t.ex gjort uttalanden som att han är "extremt för invandring så länge den sker på ett lagligt vis".

Är i princip som med M och deras retorik (även SD:s "öppensvenskhet"), så länge de jobbar och gör rätt för sig så ser dom inga problem med att vi fortsätter att ta in fler år ut och år in, vet inte om tanken har slagit dom men inget Sverige utan svenskar.
Citera
2023-11-13, 22:25
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:

Inbördeskrig i Europa är en rätt egendomlig fras. Iofs räcker det ju att der brakar loss i ett av Europas 40 länder för att han ska få rätt.

Men visst han har en poäng i att de flesta Västeuropeiska stater varit alldeles för eftergivna mot Islam, och Afrikansk och Mellanöstern invandring det kommer att leda till interna slitningar i de flesta länder.
Citera
2023-11-13, 22:29
Avslutad
Nej det kommer inte att utspela sig så. Det kommer att vara inom den vanliga vardagen. Fallet blir tydligt. Men ett abstrakt krig är inte det betydliga hursomhelst.
Senast redigerad av Skribentminimum 2023-11-13 kl. 22:42.
Citera
2023-11-13, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Hur stort bråk är det egentligen? Svt har inte rapporterat alls om det

The Revolution Will Not Be Televised
Citera
2023-11-13, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
The Revolution Will Not Be Televised
Varför skulle det filmas om en sådan grej? Men då förstår man att det är äkta åtminstone.
Citera
2023-11-13, 22:40
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Jag kanske inte ska säg att han har helt fel om Europa från sin åskådarplats, men från min vy kan jag säg att USA känns mer dysfunktionellt ut än det gjort på väldigt länge.
Ja, men risken där handlar om splittring av unionen. Något krig blir det inte där över.

Problemet för europeerna är att man krossat alla institutioner och civilsamhället: familjen, kyrkan, bygemenskapen. Det finns ingen förutsättning för att skapa en arme. Men vi kanske får 1000 breivik.

RAF var väl 20 stycken som max samtidigt och lyckades ändå hålla hela tyskland i skräck.
Citera
2023-11-13, 22:45
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Ett inbördeskrig för att några invandrare och britter slåss?

Ska inte Elon föreställa en intelligent karl? En affärsman och ingenjör, som tror han vet allt om allt....

Europa har problem, men det är ännu värre i Usa.

Och det sista Elon bryr sig om är vanligt folk. Frågan är vad hans motiv är.

Han är proryss och följer Kremls narrativ om miljontals galna transor i väst, kommande inbördeskrig och fan och hans moster. Men några inbördeskrig blir det inte i Ryssland eller Kina om man frågar Elon Musk, naturligtvis bara i väst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in