2023-11-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Kriget tär på alla. Tonen på cornucopia har blivit råare

Fram tills för någon vecka sen var man noga med att inte posta länkat där folk dog. Men nu frossar man i döda ryssar som brinner och smälter och tappat ben

Jag råder er att undvika länkarna

Och ta hand om er allesammans

Vi slipper sådana scener om ryssen bara åker hem till sin sida av stängslet. Det är konstigt att den till ytan största svinstian i världen inte räcker till för dom...
Citera
2023-11-13, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
När tror du att Ryssland kommer att utplånas totalt, har du någon tidsplan på det ?

Röda armén kommer att utplånas inte hela Ryssland.
Citera
2023-11-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Jag säger inte emot att Ryssland är korrupt. Jag säger att Ukraina inte väsentligen är bättre och säkert sämre i många avseenden. Jag är emot att vi stöttar och skickar så mycket pengar och vapen till en skitregim.

Jo enligt korruptionsindex är Ukraina betydligt bättre än ditt älskade Ryssland.
Citera
2023-11-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Röda armén kommer att utplånas inte hela Ryssland.

Ja det är en jävla skillnad det.
Instämmer.
Citera
2023-11-13, 18:52
Medlem
"I september rapporterade oberoende ryskspråkiga Vertska att upp till 15 procent av ryska soldater i Ukraina använder droger såsom cannabis och amfetamin, och att de är lätta att få tag i på fronten, skriver Storbritanniens försvarsdepartement i en lägesrapport."
-Omni

Skulle förklara åtminstone en del av galenskapen
Citera
2023-11-13, 18:53
Medlem
Citat:
När tror du att Ryssland kommer att utplånas totalt, har du någon tidsplan på det ?

Har du någon tidplan på när ryssråttorna är klara med sin invasion av Ukraina?
Citera
2023-11-13, 18:57
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Kan inte luffarfolket i ryzzland hålla sig i sitt eget till ytan enorma land och inte besvära andra nationer?
Citera
2023-11-13, 19:03
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
"I september rapporterade oberoende ryskspråkiga Vertska att upp till 15 procent av ryska soldater i Ukraina använder droger såsom cannabis och amfetamin, och att de är lätta att få tag i på fronten, skriver Storbritanniens försvarsdepartement i en lägesrapport."
-Omni

Skulle förklara åtminstone en del av galenskapen

Amfetamin och sånt användes väl av alla armér.. Sen världskriget åtminstone.
Citera
2023-11-13, 19:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag säger inte emot att Ryssland är korrupt. Jag säger att Ukraina inte väsentligen är bättre och säkert sämre i många avseenden. Jag är emot att vi stöttar och skickar så mycket pengar och vapen till en skitregim.

I sak kvittar det hur korrupta de skulle vara, de förtjänar inte att mördas av ryssar som illegalt tagit sig in i landet.

Dessutom verkar Ukraina vilja göra något åt sin efterblivna korrumperade ekonomi. Det är mer än man kan säga om ryssarna.
Citera
2023-11-13, 19:15
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
I sak kvittar det hur korrupta de skulle vara, de förtjänar inte att mördas av ryssar som illegalt tagit sig in i landet.

Dessutom verkar Ukraina vilja göra något åt sin efterblivna korrumperade ekonomi. Det är mer än man kan säga om ryssarna.

Ja, fast vi ska inte skicka in vapen och pengar i ett såpass korrupt system. Det är fel! Ukraina gör inte ett skit mot korruption. Det blir bara mer och mer korrupt.
Citera
2023-11-13, 19:18
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Kan inte luffarfolket i ryzzland hålla sig i sitt eget till ytan enorma land och inte besvära andra nationer?
Tittar man på kartan är det "civilserade" europeiska Ryssland ganska litet och inklämd. Läste en bok om geografiens makt som förklarade en del om hur Ryssland ser sig behöva ha lebensraum mot väst för at säkra tillgång til medelhavet och atlanten.
Citera
2023-11-13, 19:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja, fast vi ska inte skicka in vapen och pengar i ett såpass korrupt system. Det är fel! Ukraina gör inte ett skit mot korruption. Det blir bara mer och mer korrupt.

Jaså du, och det vet du hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in