2023-11-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recharged
Du menar alltså att det skulle vara svårt, eller t.o.m omöjligt att ta livet av sig på en psykiatrisk slutenvårdsavdelning?
Schizofrena pasienter får mer och mer funktionsfall, till slut kan de inte ens knyta en snara. De förlorar mimik och personlighet, blir tysta av alla negativa symtom. De positiva symptomen gör att de är i sitt alldeles egna helvete där de inte klarar av att styra en tanke mer än några få sekunder.

Det är inte Schizofrena som klarar av att självmörda inne på rättspsyk för att uttrycka det enkelt.
Citera
2023-11-13, 20:38
Medlem
Rechargeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Schizofrena pasienter får mer och mer funktionsfall, till slut kan de inte ens knyta en snara. De förlorar mimik och personlighet, blir tysta av alla negativa symtom. De positiva symptomen gör att de är i sitt alldeles egna helvete där de inte klarar av att styra en tanke mer än några få sekunder.

Det är inte Schizofrena som klarar av att självmörda inne på rättspsyk för att uttrycka det enkelt.

Okej, så när du skrev "för att du är så inlåst och fråntagen alla möjligheter till att styra eget liv" så pratade du om att personen är fast i sin psykos? Jag tolkade det som inlåst på psykiatrin.
Citera
2023-11-13, 21:00
Medlem
Pungpuckels avatar
Har aldrig tanken slagit dig att dina röster bara är någonting som finns i ditt huvud, som inte ska behöva drabba någon annan?

Om dessa känns väldigt verkliga, så ska du kräva en motprestation av rösten, t.ex "Jag gör vad du vill röstjävel, men först ska du se till att jag vinner högsta vinsten på lotto, annars blir det inget!"
Citera
2023-11-13, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knudo
Jag hör inre röster i mitt huvud som vill mig illa. Den senaste tiden har jag försökt att få bort dessa demoner i huvudet genom att träna hårt, men det verkar ej vara till någon nytta. Varje gång jag kommer ut från gymmet och är påväg hem så börjar demonerna prata med mig. De vill att jag ska skada mig själv och andra, även fast jag vet att det är inget jag kan göra. Jag tycker att gymmet bara pausar mina demoner ett tag tills jag är färdig, men det bidrar inte till någon förbättring. Det enda som verkar fungera för att få bort dessa röster är att dricka alkohol.

Jag är 33 och skulle beskriva mig själv som väldigt mentalt frånvarande.

Vad ska jag göra?

hahaha du har missförstått vad det är för typ av demoner man kan träna bort. Du behöver hjälp av psykiatrin.
Citera
2023-11-13, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fittballenigruset
Låter som ett fall för psykakuten om du har röster som säger att du ska skada dig/andra.
Det hade ju kunnat innebära skärpning med maten iofs. Dessutom mer långvarighet. Men å andra sidan, vad ska man med en femkrona till?
Citera
2023-11-13, 23:29
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Jag hör inre röster i mitt huvud som vill mig illa. Den senaste tiden har jag försökt att få bort dessa demoner i huvudet genom att träna hårt, men det verkar ej vara till någon nytta. Varje gång jag kommer ut från gymmet och är påväg hem så börjar demonerna prata med mig. De vill att jag ska skada mig själv och andra, även fast jag vet att det är inget jag kan göra. Jag tycker att gymmet bara pausar mina demoner ett tag tills jag är färdig, men det bidrar inte till någon förbättring. Det enda som verkar fungera för att få bort dessa röster är att dricka alkohol.

Vad ska jag göra?

Sluta gå till gymmet, varför tror du det är en lösning. Suck varför tror alla idioter att det är någon magisk lösning på deras fucked up hälsa.

Bli en roligare människa för helvete, sluta va som alla andra och GÖR något intressant istället.
Citera
2023-11-14, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recharged
Okej, så när du skrev "för att du är så inlåst och fråntagen alla möjligheter till att styra eget liv" så pratade du om att personen är fast i sin psykos? Jag tolkade det som inlåst på psykiatrin.
Jag menar att han får ett mycket dåligt förlopp obehandlad psykos med lust att skada andra människor.

Det är inte snack om något annat
Citera
2023-11-14, 05:07
Bannlyst
Citat:

Vad ska jag göra?
Gå in på 1177.se eller googla "träffa psykolog via chatt" finns bra tjänster såsom minder.

Jag lovar att demonerna försvinner ifall du får träffa ett proffs
Citera
2023-11-14, 05:49
Avslutad
Klart att gymträning inte hjälper mot sinnessjukdom. Det borde vara självklart. Ändå ser man ständigt och jämt gymbros som föreslår att börja träna som lösning på alla livets problem. Har du ångest? Börja träna på gym. Har flickvännen lämnat dig? Börja träna på gym. Upptäckte du en vattenskada i källaren i helgen? Börja träna på gym.

Gymträning är inte för livet vad smör är för maten; en universallösning som löser allt från dåliga betyg till skoskav.

TS ska givetvis ge fan i gymträningen och istället höra av sig till psykvården så att han inte kukar ur fullständigt när rösterna ber honom hugga ner gubben längst fram i bussen. TS ska heller inte dricka alkohol eftersom spärrarna släpper när alkoholen tar över. Börjar då rösterna viska om att skada folk under berusning så läser vi snart om TS dagstidningen.
"Polisen sköt naken man som högg människor med kniv i galleria".

TS - hör av dig till psykvården. Berätta för dem vad du berättar för oss. Du är uppenbarligen ett hot mot både din egen och andras liv och hälsa.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in