2023-11-12, 23:33
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorlind
ja då hade du svaret efter första programmet då, och du skulle ha listat ut detta , jaja grattis.Borde nli krimialpolis eller varför inte GMP gruppen

Efter första programmet? Jag tänkte faktiskt att jag trodde det var tjejen som råkade för "övergreppet".

Sen borde man ha bättre koll efter fyra jävla år, inte efter ett avsnitt av ett program som gör allt för att inte avslöja vem stalkern är.
2023-11-12, 23:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broodbrood
” ett spel från hennes sida” - okej, varför ville hon då isolera honom för att sen komma med förslag att dom inte heller kanske skulle ses. Då kan han ju inte träffa någon alls inte ens henne.

”Har du hört talas om personer som vill ha uppmärksamhet ” - jo kan mycket väl stämma, eftersom hon heller inte ville berätta vad som hänt. Eller var det människor hon var rädd för därför inte ville berätta vad som hade hänt.

” stalker inte brukar vara mjuka i språket” - nej kanske inte , men måste säga att hon var bra också då på att separera sitt vardagliga språk och meningar och inte skina igenom i sina sms”
ORKA! Det fetade. Sabrin ville inte alls att dom skulle sluta ses. Det var bara ett spel från hennes sida för att knäcka Felix ännu mer.
Det var inget hon ville. Bara sa för att testa honom och hon visste ju vad han skulle svara i och med att hon hade lyckats isolera honom så mycket från andra.
Hennes mål var att isolera honom så hon fick ha honom för sig själv.
Svartsjuka, makt och kontroll är starka drifter.
Kunde Sabrin knäcka Felix tillräckligt hade hon fått ha honom för sig själv och hon lyckades nästan.

Hon ville inte berätta för polisen om lägenheten och överfallet för då kanske det hade blivit en utredning och då kunde hon ha avslöjats.
Hon ville ha uppmärksamhet och "tycka synd" om från Felix.

Men självklart använde hon inte sitt vanliga språkbruk när hon stalkade. Hon ville inte bli avslöjad.
Senast redigerad av Timeout 2023-11-12 kl. 23:55.
2023-11-12, 23:45
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorlind
Visserligen smart att stalka sig själv . Men frågan är om en person som hållt i med detta i 4 år, så kommer hon inte sluta nu. Oavsett KBT och övervakning. Borde fått typ 4 års fångelse. Samma tid som Felix levde sitt helvete.
Sabrin borde ju som närstående sett och upplevt hur han mådde och slutat men icke då. En tramuamatiserad invandare som vi återigen får lida av.
Nej hon kommer inte att sluta. Det ringer från hemligt nummer och någon flåsar i luren hos Felix och frun.
Sabrin bor ca 3 km fågelvägen från Felix men konstigt nog handlar hon i samma affär som han gör trots att hon måste gå/cykla/åka buss dit och har massor av butiker mycket närmare där hon bor.

Sabrins mål var att isolera Felix fullständigt så hon fick ha honom för sig själv. Ju sämre han mådde desto mer behövde han henne som var den enda han kunde prata med om stalkingen då hon var utsatt själv... av sig själv.
Vilket djävulskt vider hon är

Hon skulle ha blivit dömd till psykvård med särskild utskrivningsprövning för detta kommer hon att fortsätta med.
KBT biter inte på en mästar manipulatör och en narcissist/psykopat.
2023-11-13, 00:19
Medlem
Är det inte ironiskt när livet slår tillbaks på förövarna på exakt samma sätt som dom utsätt andra för.

Nu vet hela Sverige sanningen och visst, Sabrins straff var alldeles för lågt. Men konsekvenserna kommer att förfölja henne i många år framöver. Nu är det hon som det snackas om istället för Felix, men skillnaden är att det är sanningen som sprids istället för lögner.

Om du läser det här Sabrin så hoppas jag verkligen för din egna och andras skull att du tar till dig lärdom ifrån detta. Men jag är tyvärr ytterst tveksam till att en person som dig någonsin kan låta bli att manipulera, ljuga och försöka kontrollera andras liv. Men som sagt, livet slår alltid tillbaks dubbelt så hårt. Förr eller senare.
Senast redigerad av BrunJalapeno 2023-11-13 kl. 00:21.
2023-11-13, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Tror knappast att du hade agerat på annat sätt om du blev utsatt. Du hade legat i ett hörn och grinat med persiennerna neddragna.
Bara bra att han ställer upp i tv så får alla veta, inget att hymla om för allmänheten utan ut med det bara.
Du har ingen aning om vad ex.vis jag haft för
Problem, jag hade en psykopatbrud som
Sms:ade 24/7 ett tag jag blockade helt enkelt nu visste jag vem hon var förvisso..
Jag tycker fortfarande Felix agerade osmart och som
En tönt
2023-11-13, 07:23
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Du har ingen aning om vad ex.vis jag haft för
Problem, jag hade en psykopatbrud som
Sms:ade 24/7 ett tag jag blockade helt enkelt nu visste jag vem hon var förvisso..
Jag tycker fortfarande Felix agerade osmart och som
En tönt

Han skrev faktiskt ”Snälla sluta.”
2023-11-13, 14:03
Medlem
Som nån annan skrev: han misstänker ingen särskild i fyra år, sen träffar han en tjej som får se messen och direkt fattar vem det är. Det låter jättekonstigt. Om det stämmer som skrivits i tråden att de kk:at i åtta år så borde han väl nån gång ha upptäckt att hon var en tjej som kan göra riktigt störda grejer? De var ju varandras närmaste vän? Och den första man borde misstänka i ett sånt här fall är väl ett svartsjukt ex ...
2023-11-13, 14:33
Medlem
Finns det någon bild på Sabrin?

Han borde kukunnat sektionera ut ganska snabbt vem det var genom att ge ut sitt nya nr först till familjen sen en person i taget eller motsvarande. Då hade hon blivit avslöjad direkt och inte efter 4 år.
Någon kompis borde förstått att hon var psyko. Verkar lite konstigt att ingen fattade.
2023-11-13, 14:51
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurrunge
Finns det någon bild på Sabrin?

Han borde kukunnat sektionera ut ganska snabbt vem det var genom att ge ut sitt nya nr först till familjen sen en person i taget eller motsvarande. Då hade hon blivit avslöjad direkt och inte efter 4 år.
Någon kompis borde förstått att hon var psyko. Verkar lite konstigt att ingen fattade.
Det tog ca ett par veckor innan stalkaren hörde av på det nya numret. Och vad skulle han ha gjort, vägrat sin närmsta vän sitt telefonnumner i flera veckor? Hon som säkert skulle ha vetat att han hade nytt nummer även om hon inte fått veta det? Hur skulle han ens ha kunnat skaffa nytt nummer utan att hon visste att han skaffat nytt?

Tänker man efter inser man att så enkelt var det inte i just det här fallet.

Hade varit bättre om polisen brytt sig och kopplat ihop numret med ett appleID. Men de fnissade bara och ville inte ens se hans mobil där.allt var sparat. Hade de fattat att allt sänts som iMessage inte SMS så hade de, om de inte varit så ovilliga och okunniga, insett att det fanns andra spårningsmöjligheter än via operatör.

Dessutom hade någon annan tre månader tidigare polisanmält henne pga 072-numret. Så polisen hade hennes identitet, men brydde sig inte om att kolla upp det. Total härdsmälta.
Senast redigerad av outoftheblue 2023-11-13 kl. 15:00.
2023-11-13, 15:53
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prekas
Som nån annan skrev: han misstänker ingen särskild i fyra år, sen träffar han en tjej som får se messen och direkt fattar vem det är. Det låter jättekonstigt. Om det stämmer som skrivits i tråden att de kk:at i åtta år så borde han väl nån gång ha upptäckt att hon var en tjej som kan göra riktigt störda grejer? De var ju varandras närmaste vän? Och den första man borde misstänka i ett sånt här fall är väl ett svartsjukt ex ...
När ska den förbannade trådsanningen om åtta år försvinna? Felix och Sabrin har inte ens känt varandra i 8 år.
Men nu 2023 är det 8 år sedan dom lärde känna varandra och dom har inte umgåtts som vänner sedan feb 2020. Räkna ut det med miniräknare kanske om inte hjärnan klarar av det.

Från domen. Sabrin Al Badry berättar i rätten
Hon har känt Felix Åkerlund sedan 2015. De umgicks inte då utan de ingick i var sin umgängeskrets som ibland stötte samman.
Därefter har de av och till umgåtts ganska tätt men hon har varit med andra och Felix har haft andra. De har haft en normalt tight relation, men den blev lite mer intensiv när Felix började arbete i Luleå och bara var till Skellefteå på helgerna.
Felix började jobba i Luleå 2015.

Har alla missat mattelektionerna i skolan? Felix bröt kontakten med Sabrin i feb 2020 och dom började umgås 2015.
Hur kan det bli 8 år som KK när dom bara har haft sexuellt umgänge med varandra ett fåtal gånger.

Läs domen innan ni kommer med era fria fatasier. Länk https://gofile.io/d/pQ4HW4

Edit: Den nya tjejen, Felix blivande fru, blir kontaktad av Sabrin och får höra samma skit som är skickat i sms till Felix.
Blivande frun är inte dum i huvudet och ser ju likheten med Felix sms därav kan hon avslöja Sabrin. Ska det verkligen vara så svårt att fatta?
Sabrins svartsjuka avslöjar henne.
Senast redigerad av Timeout 2023-11-13 kl. 16:04.
2023-11-13, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prekas

1) nej hans nya tjej upptäckte det inte direkt. Sabrin blev desperat och blandade ihop sin stalker-identitet med egen hög person. D.v.s. hon agerade som stalkern fast som sig själv.

2) nej, det stämmer inte.
2023-11-13, 19:28
Medlem
Hinsebergs avatar
Felix icke-agerande tror jag till stor del handlar om den isolering han "får hjälp" av Sabin till samt samma indoktrinering som en misshandlad får, dvs man tar det på sig själv och vet inte vad man ska göra/ att det är ens eget fel.
Mesig, ja kanske det, på samma sätt som den misshandlade som inte lämnar den som misshandlar.
Hjärnan är en besynnerlig och mäktig kroppsdel...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in