2023-11-12, 18:34
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, får håpe det. At Kihle vil overraske positivt en dag.

Selv om jeg tviler. Glemmer ikke brevet HHB2 skrev, og som han bidro til å få offentliggjort.

Han er vel blitt omtalt som "bekjent" av familien Hagen. I boka står det at han har
en "relasjon" til "Hagen-familien". Lurer litt på om han ble valgt som bistandsadvokat
også pga. kompetansefeltene. Nysgjerrig på hva denne tidligere "relasjonen" går ut på.
Profesjonell eller privat? Kan TH kanskje ha kontaktet ham på et tidligere tidspunkt for å
ha juridisk bistand hvis AE ville utfordre ektepakten?

Ser forøvrig at han har gått av som leder for advokatfirmaet, og besitter nå en stilling
som daglig leder i et eiendomsforetak, eid av to eldre kvinner i Oslo.

Kanskje erfaringene med "familien Hagen" har gjort ham litt mett på advokatyrket.
Senast redigerad av Svartediket 2023-11-12 kl. 18:53.
Citera
2023-11-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Han er vel blitt omtalt som "bekjent" av familien Hagen. I boka står det at han har
en "relasjon" til "Hagen-familien". Lurer litt på om han ble valgt som bistandsadvokat
også pga. kompetansefeltene. Nysgjerrig på hva denne tidligere "relasjonen" går ut på.
Profesjonell eller privat? Kan TH kanskje ha kontaktet ham på et tidligere tidspunkt for å
ha juridisk bistand hvis AE ville utfordre ektepakten?

Ser forøvrig at han har gått av som leder for advokatfirmaet, og besitter nå en stilling
som daglig leder i et eiendomsforetak, eid av to eldre søstre i Oslo.

Kanskje erfaringene med "familien Hagen" har gjort ham litt mett på advokatyrket.

For meg ser det ut som om han er Managing Partner hos advokatfirmaet fremdeles. Det ser ut som om han er ledig for nye oppdrag.

Klienter vil ikke oppsøke advokater de ikke har tillit til. Kan være det ble tynt med klienter, og så måtte han ha en jobb ved siden av? For å ha noe å gjøre, og for å tjene penger?

Ren spekulasjon.

Når det gjelder ektepaktene, så tror jeg de ikke mulig å forsvare. Det tror jeg både TH og BB er klar over også.
Citera
2023-11-12, 20:11
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
For meg ser det ut som om han er Managing Partner hos advokatfirmaet fremdeles. Det ser ut som om han er ledig for nye oppdrag.

Klienter vil ikke oppsøke advokater de ikke har tillit til. Kan være det ble tynt med klienter, og så måtte han ha en jobb ved siden av? For å ha noe å gjøre, og for å tjene penger?

Ren spekulasjon.

Når det gjelder ektepaktene, så tror jeg de ikke mulig å forsvare. Det tror jeg både TH og BB er klar over også.

Nei, det var kanskje vissheten om at ektepaktene ikke ville holde i retten som førte til at TH måtte "foreta seg noe".

Kan kanskje være at assosiasjonen med TH og forsvinningen ikke akkurat gir overskudd av klienter.

Ser også nå at MB har "skiftet navn" på oppføringen hos 1881. Hun skriver nå de to etternavnene
sine som ett. byttet fra "Br*ekke B*ye" til "Br*ekkeb*ye" i ett ord.
Citera
2023-11-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
På gården til MB er det ihvertfall ikke noe drift av storfe som igjen gir kumøkk.
De har ifølge kilde, 9 hester der inkl. travhesten Tribute.
Ser man på satellittbilder så ser man at det ikke er noe som tyder på at det finnes kyr der.
Ingen silo, traktor, forhøster, spredevogn for gjødsel og annet slikt utstyr. Man kan på satellittbilde se 3 hester som beiter på åpent jorde. Og man kan se 12 hvite høyballer samt hestehenger og trekkvogn til denne. Men klart, hun kan ha venner i området som har kyr på gården, men det blir jo spekulasjoner.
Men hvorfor er storfemøkk dratt inn i Sloraveien av GM? Kan se for meg AEH tragisk nok begravd på en gård, men hvorfor dra det inn i Sloraveien.
Citera
2023-11-12, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nei, det var kanskje vissheten om at ektepaktene ikke ville holde i retten som førte til at TH måtte "foreta seg noe".
Var det ikke derfor Kirkemo og Orderud "slo til" når de gjorde også...
Citera
2023-11-12, 23:23
Medlem
Noen som vet hvor det saueskinnet med sproxavtrykket på undersiden, som ble funnet i gangen pleide å ligge?
Citera
2023-11-12, 23:48
Medlem
Läst många kriminalfall men tycker hela detta fallet är ett stort mysterium. Facinerande och trist så jag får väl vara som alla andra och komma med synpunkter.

Tycker först och främst polisen borde rannsaka sig… 5 år. Hur i hela friden har de haft så svårt med att lösa detta brott. Stackars kvinna har inte försvunnit självmant. Något har hänt men frågan är vad? Tråden är enorm och jag skulle uppskatta om någon skulle kunna sammanfatta det hela kort för mig. Personerna som sitter just nu är det starka misstankar?

Gällande mannen så är jag helt kluven i frågan.
Alltså för att lösa ett brott så måste man tänka som en brottsling. Många kriminella brister i komsekvenstänk och riskerna. T.H är miljardär. Oavsett stolthet kan jag inte tänka mig att han ligger bakom detta. Allt han har byggt upp är föralltid förknippat med detta drama. Sålänge det blir olöst. Jag har väldigt svårt att se han har styrt eller haft ett finger med i spelet. Detta är både spektakulärt och felfritt. T.H hade gjort bort sig och lämnat massa spår. Han hade brytit ihop vid något tillfälle.

Jag känner inte till området de bott på men låt mig säga såhär. Någon har vetat om T.H sin förmögenhet, detta har på något sätt kommit till kännedom. Antagligen till individer som tar risker och har kontakter. Vi pratar om folk som är skickliga på att göra stöt. Inga jävla amatörer. Det betyder att man har rekat. Man måste ha rekat. Man har vetat på förhand att det är kamerafritt, alltså fritt fram.
Det betyder följande. Någon i T.H sin närhet har alltså vetat om detta. Någon har huggit honom rejält i ”ryggen”.

Med pengar kommer avundsjuka och fiender. Spelar ingen roll vad du har för grannar, vänner eller fiender. Hade jag jobbat på polishuset hade jag tamejfan tagit in hela grannområdet för förhör, och alla anställda på T.H sitt företag.
Han har blivid såld helt klart!

Gällande platsen de har bott. Hur kan förövarna rört sig in och ut. Utan att fastna på någon kamera alls? Antingen har jag missat eller har de inte kommit fram något. Det ställer bara min tes om att han har blivit såld.
Låt mig säga såhär. Nämn följande ”SCORE” till valfri ortengrabb och alla hade nappat på idén. Något jag tycker är intressant däremot. Såg en video där två personer rör sig fram och tillbaka. Tror det var någon stig med mörka kläder. Har det styrkats om vilka dessa två är?
Väldigt väldigt underlig video. Detta ska ha varit strax före brottet ha ägt rum?
Senast redigerad av Chipapo 2023-11-12 kl. 23:55.
Citera
2023-11-13, 00:34
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen
Men hvorfor er storfemøkk dratt inn i Sloraveien av GM? Kan se for meg AEH tragisk nok begravd på en gård, men hvorfor dra det inn i Sloraveien.
Ja, det er ulogisk, så jeg tror noen har hatt det under skoa FØR AE ble drept.
Citera
2023-11-13, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, det er ulogisk, så jeg tror noen har hatt det under skoa FØR AE ble drept.
I så fall kan det tyde på at GM har vært på gården kort tid før drapet. Og det kan tyde på at AEH ikke er begravd langt unna Sloraveien. Merk at jeg sier "kan".
Citera
2023-11-13, 04:40
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen

En drapsmann, hvis det er TH, vil jo kunne dra med seg et eller annet fra skjulestedet når han skal hjem igjen. Barnåler etc. La oss si han har gått over et jorde til fots, og dette jordet har blitt gjødslet 3-4 mnd tidligere, og så har han lagt Anne ned på bakken før han klargjorde. Kanskje hadde han et ferdiggravd hull i bakken med noe som skjulte hullet, og så dumpet han henne nedi, og gravde igjen.
Han har hatt klærne med seg hjem igjen kanskje. Vanskelig å si for vi har ikke fått høre alt, men var ikke klærne våt? Har TH vasket dem? Det var jo THs DNA i knehasene, og det var hans DNA under borelåsene på skoene. Kanskje har han båret henne dit, kledd av henne, og dumpet henne nedi.
Hvorfor skulle det ellers være DNA under borrelåsene.. Det må jo tyde på at han har tatt av henne skoene.
Jeg er ikke bestemt på hvem jeg skal tro er selve drapsmannen, om det er TH, eller om TH har leid inn noen til å utføre selve drapet, og så har han tatt seg av resten selv.
Kanskje ble hun drept mens TH var på jobb, og så har TH sneket seg hjem for å ordne alt, og så dratt på jobb igjen. Politiet sier jo at de "på et tidspunkt mister kontroll over hvor han er. Han kan være et sted i bygget, han kan være andre steder.
Jeg har tidligere påpekt vinduene på nordsiden som et sted som ikke er dekket av alle disse kameraene på Futurum.
Hun kan være forgiftet om morgenen, og så har TH kommet hjem og funnet henne i

Forgiftning har blitt tilbakevist som usannsynlig fordi det er risk for at hun kunne bruke telefonen, eller at hun kunne bli liggende midt på gulvet slik at Letvik eller elektrikeren kunne se dette.
Letvik bor vel slik til at han delvis kan se rett inn vinduene.
Senast redigerad av Skaanseth 2023-11-13 kl. 05:06.
Citera
2023-11-13, 14:08
Medlem
Legokatts avatar
—- Hvorfor dro TH hjem tidligere enn vanlig? —-

Hørte Krimpoden tok «snarveien» og kun opplyste at TH dro hjem tidligere enn vanlig. Her hoppet de over grunnen til hvorfor han skulle ringe hjem. (ble sikkert for komplisert for dem)

Etter litt frem og tilbake pga at to anrop ble slettet av Nokiaen kom det frem at han skulle ringe hjem for å avklare detaljene angående hytteturen.
“Han mener at Lisbeth var utålmodig og ville avklare avreisetidspunktet fordi hun kanskje skulle passe barnebarna. Derfor ble avtalen at Hagen skulle ringe hjem cirka en time ut i arbeidsdagen.”
At en hyttetur var påtenkt fortalte også Esther om i artikkel «8 dager før» samt at hyttetur ble nevnt i SMS. En hyttetur har man altså ikke kun «TH’s ord» på.

Men det spesielle med dette er at hytteturen ble utsatt i SMS kl 09.10. «Vi skal visst ikke dra før i morgen tidlig» og «Da kan jo jeg være barnepike i kveld/natt.» samt at HHB1 svarte tilbake i SMS at hun allerede hadde alliert seg med noen angående barnevakt.

Kan virke som det kom brått på HHB1 at AEH hadde planer om å sitte barnevakt den kvelden/natten fordi HHB1 allerede hadde alliert seg med barnevakt.

Ulike løsninger:

1. Alle samtaler/SMS plantet med en «feil» i SMS, eller «alle barna» sto bak og sendte en kodet melding med «utsatt hyttetur». 5 år etterpå bekrefter politiet nok en gang at siste kjente livstegn er kl 09.16 så disse løsningene fortsetter å ikke stemme med hva politet opplyser om.

2. TH utsatte hytteturen før han dro på jobb og dro hjem tidligere av en annen grunn.
Ordlyden i SMS «vi skal vist»
kan tyde på at noen andre enn AEH tok avgjørelsen å utsette hytteturen, men hvis det var TH som utsatte den før han dro på jobb, hvorfor dro han ikke bare hjem til vanlig tid? Og hvis planen var å komme hjem tidligere enn vanlig, hvorfor utsette hytteturen før han dro på jobb og samtidig ringe hjem 8 ganger?
Lite som tyder på en plan her.

3. Var det tilfeldig at det ble slik akkurat den dagen og GM ankom en gang etter 09.16?

Hvem vet om alt var tilfeldig, men hvis ukjente GM ankom en gang etter kl 09:16 og hentet henne uten at de viste om verken hytteturen eller anrop/SMS så måtte de ha hatt en del flaks, også med at hun ikke satt i telefonen da de ankom.

4. Så er det løsningen som det virker som ikke er etterforsket enda. Gone Girl hypotesen kan forklares enkelt. Her var det enten noen som hjalp henne å flykte eller hun ble svindlet av noen som la trusselbrev i gangen.

Barna som bodde nærmest skulle få alibi, derfor ble de kontaktet av AEH rett etter at TH dro på jobb.

Planen var å få TH til å dra hjem like tidlig som Nick i filmen Gone Girl . Derfor avtalte AEH med TH at han måtte ringe hjem etter ca 1 time.

For å slå tvil om forklaringen hans ble hytteturen utsatt slik at det skulle se ut som han hadde utsatt hytteturen før han dro på jobb.

«Raske skritt» rett i forkant av kl 10.07 viser at det begynte å bli dårlig tid når det nærmet seg 1 time.

Ingen viste at politiet skulle gjøre «nybrotsarbeid» med telefonbevegelser, derfor var planen at telefonen skulle bli funnet på TH’s side av bordet.

Hadde TH dratt hjem enda tidligere og ventet med å kontaktet politiet slik det oppfordres i trusselbrevet så ville alibiet hans ha vært svært dårlig.
Citera
2023-11-13, 15:34
Medlem
Skaanseths avatar
TH hadde kanskje ikke kjennskap til at datteren hadde et sykt barn, og at hun hadde spurt Anne, eller at han ikke hadde tenkt på at Anne kunne sende mld til datteren om at hun kunne sitte barnevakt likevel.
I NRK-intervjuet sier han; Åsså hadde jeg lovt a Lisbeth at jeg skulle ringe a klokka 10, for vi pradde prata på det, det gjorde vi dagen før og så den morran, at vi skulle dra til Kvitfjell.
Og her sier han også at han ringte henne klokken 10, noe som han nektet for i avhør.
Hvis AE sendte melding til datteren kl.09.10 om at turen var utsatt, så er det jo en annen grunn til at TH ringte kl.10:06 og 10:07. Kanskje for å sjekke om AE hadde dødd slik som planlagt.
Kan det være at AE skjønte at hun skulle drepes når TH dro på jobb? Og at hun skreiv at turen var avlyst/utsatt, slik at hun kunne komme seg til datteren, og da uten at TH eller folk visste hvor hun var?
Pussig at akkurat når turen ble avlyst, så ble hun drept.
Man får, eller ihvertfall jeg får, en slags følelse av at hun egentlig skulle dreps på Kvitfjell, men så var det et eller annet som skar seg. Og så har vi denne mannen som sa at han var i et møte der oppe 31 oktober, men som en annen mann nekter for og sa at det ikke var før dagen etterpå at det møtet var.
Senast redigerad av Skaanseth 2023-11-13 kl. 16:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in