Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-17, 19:33
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hur kan du vara 100% säker på att Pelle ljög där? Jag ser ingenting i deras beteende varken före eller efteråt som tyder på det.

Vet inte vad som stämmer och Pelles reaktion var inte övertygande men det är inte omöjligt att Tove hittade på det.

Har själv mött psykopat-tjejer som försöker gaslighta en genom att säga att man sagt någonting som man inte sagt.

Första gångerna det hände och jag inte var beredd så tänkte jag "öh va det minns jag inte och jag skulle aldrig säga så men varför skulle hon ljuga om det, så sjuk kan hon väl inte vara?" och så står man där som ett fån och tänker igenom allt helt enkelt för att man inte tror att människor kan vara så onda att de hittar på saker om en.

Sanning är ofta ett mer flytande koncept för kvinnor.
2023-11-17, 19:33
Medlem
Blir spännande o se när Magnus o Frans kommer in igen om de kommer att pakta med sitt gamla lag, eller köra eget race.
2023-11-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Blir spännande o se när Magnus o Frans kommer in igen om de kommer att pakta med sitt gamla lag, eller köra eget race.

De kommer 100% gå ihop med Pelle och Wilmer, de kommer utnyttja Carro tills hon slår ut sig själv i nån tävling. Sen blir det gamla vanliga tjejer mot killar.
2023-11-17, 19:47
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hur kan du vara 100% säker på att Pelle ljög där? Jag ser ingenting i deras beteende varken före eller efteråt som tyder på det.
Visst, inte 100% säker, då ord står mot ord men:
1. Hans tonläge förändrandes markant
2. Sättet Tove pratade om händelsen kändes oerhört genuint - detaljnivån, minspel, allt.
3. Sättet han bettet sig på, både framför och bakom kameran; läser dagböcker i smyg, smyger runt bland buskar, han har sagt att han börjar dregla om han kollar för länge på Tove, hånskrattar mot Tove så fort hon öppnar munnen osv... Han är uppenbarligen inte den mysiga, ärliga och raka killen som han försöker få folk att tro att han är. Minst sagt tvivelaktiga beteenden.
2023-11-17, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goootfrid
Heja Tove!!! Tänk om hon hade sagt det självgoda Pelle säger om sig själv -att han är bäst på allt och bitter på att de har haft en tävling då han har sämre syn. Det är helt ok att han är falsk o berättar för alla att de ska hata Tove. När tjejer spelar spelet så är de lömska men när killarna gör lika dant så är de andra korkade att de går på det. Fy fan vad jag hatar självgoda gubbar som tycker de är ärliga när de trycker ner kvinnor. Sen kanske Pelle skulle fundera på alla tävlingar det är fördel att ha styrka, inte jättemånga tjejer som klagat på det fast det är jävligt orättvist.
Nej men är det så att det visar sig att tjejen är en manipulativ narcissist så måste det kunna nämnas. Och inte försöka låtsas som att hon fortfarande är en hjälte.

Däremot är det lite konstigt att killar av samma typ bara ses som coola... iallafall av vissa tonårsgrabbar,, men jag antar att det måste finnas en kontrast till dem grabbarna på andra sidan som tycker att osäkra manipulativa tjejer är coola... Men det är väl lätt att sitta här och vara "mittemellan" om en sak man själv inte är "drabbad" av ... Men ändå..
Senast redigerad av ShpongleDMT 2023-11-17 kl. 20:23.
2023-11-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Visst, inte 100% säker, då ord står mot ord men:
1. Hans tonläge förändrandes markant
2. Sättet Tove pratade om händelsen kändes oerhört genuint - detaljnivån, minspel, allt.
3. Sättet han bettet sig på, både framför och bakom kameran; läser dagböcker i smyg, smyger runt bland buskar, han har sagt att han börjar dregla om han kollar för länge på Tove, hånskrattar mot Tove så fort hon öppnar munnen osv... Han är uppenbarligen inte den mysiga, ärliga och raka killen som han försöker få folk att tro att han är. Minst sagt tvivelaktiga beteenden.

Just att han ska ha dreglat och massa sådant är nog bara överdrivet snack från Tove, hon har en tendens att likt Charlie höja sig själv till skyarna... dock att han läst hennes dagbok är nog mer troligt, och att han smyger runt och tjuvlyssnar har de ju visat i programmet redan.
Men mycket av det Tove sagt är nog väldigt överdrivet, lite som när Vilmer försökte putta Dani framför bussen på örådet...
2023-11-17, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
De kommer 100% gå ihop med Pelle och Wilmer, de kommer utnyttja Carro tills hon slår ut sig själv i nån tävling. Sen blir det gamla vanliga tjejer mot killar.

Mardrömmen vore Tove,Ylva o Emilio i final, för ingen av de tre förtjänar att vinna 500lax. Oavsett om råkat vinna några immunitetstävlingar förutom en där Emilio ”offrade” sig för att hon skulle få vinsten. Där snackar vi om en person som glidit på räkmacka in i sammanslagningen.
2023-11-17, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Vrf får Pelle Lilja inte läsa Toves dagbok? Vrf är det tabu?

Du har säkert läst Anne Franks fantasifulla & erotiska alster som i folkmun kallas för dagbok. Så vad är problemet?

Att "gömma sig i busken" handlade inte om att tjuvlyssna utan mer om att tillskanska sig information. Att sedan delge denna information vidare till Charlie är inte att se som skvaller utan mer som ett taktiskt informationsflöde.

Vrf är detta "omajestätiskt" gjort?

Så du menar att du aldrig läst din pojkväns dagbok? Så du menar alltså att du aldrig snokat i din pojkväns telefon? Allvarligt, sluta ljug.

Är Tove så dum att hon skriver dagbok så får hon helt enkelt skylla sig själv.

Pelle Lilja är helt utan skuld.
Hade nån fått tag på Toves dagbok och delat den här så hade alla tråd-stamisar läst den..
För vissa människor är moral bara ett verktyg de kan använda mot andra..
2023-11-17, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Läste han hennes dagbok? Det var verkligen omajestätiskt gjort. Där får han en fet skäms kudde släng i ansiktet från mig! Med en sten i. En stor.
Inte lika allvarligt som när Alexander snodde lag Syds tändstål till lag Nord i Robinson 2021.
2023-11-17, 20:42
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Inte lika allvarligt som när Alexander snodde lag Syds tändstål till lag Nord i Robinson 2021.
Det var väl för att han var en mullvad? Pelle däremot - kloakråtta.
2023-11-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Mardrömmen vore Tove,Ylva o Emilio i final, för ingen av de tre förtjänar att vinna 500lax. Oavsett om råkat vinna några immunitetstävlingar förutom en där Emilio ”offrade” sig för att hon skulle få vinsten. Där snackar vi om en person som glidit på räkmacka in i sammanslagningen.

Folk har snackat skit om honom, han har varit utanför. Hela laget rösta ut honom men han fick immunitet av Tove. Hans lag körde läggmatch utan hans vetskap. Han har absolut inte glidit på en räkmacka. Du ogillar nog han bara. Tove är ingen favorit men hon har vunnit tävlingar och varit nära på att vinna många gånger. Ylwa också, krigat mycket trots att hon är äldre än de andra och svårt med synen. Tycker de tre absolut är värda att vinna. Karolina är dock inte värd det som kom in som ersättare utan att ens tävla..
2023-11-17, 22:17
Medlem
PrimeCrimes avatar
Kan någon snälla förklara för mig hur Karolina Tilander kom in i Robinson igen efter typ ett avsnitt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in