2023-11-12, 09:34
Medlem
Vad tycker ni, är det synd om dessa unga kriminella? Har svårt att tänka mig att dessa ungdomar är helt oskyldiga och aldrig begått något brott.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEgj6X/barnens-egna-ord-inifran-overfulla-haktena
Hela artikeln dryper av medömkan mot dessa parasiter som sitter i häktet. Ofta misstänkta för väldigt grova brott som mord och narkotikabrott. Visst dom är inte dömda men sitter man så länge i häktet och med hårda restriktioner skulle jag vilja påstå att dom väldigt sällan är oskyldiga. Det är inte elitstudenter som sitter i häktet utan missanpassade individer som ofta skryter om sina gärningar på sociala medier.
"En 17-årig pojke säger till Aftonbladet att det är mycket som är jobbigt med att sitta häktad.

Men en sak saknar han mest.

– Att krama min mamma och pappa."
står inte vad han är misstänkt för men det är väl inte omöjligt att det är mord, då finns det några föräldrar som på grund av honom aldrig mer får krama sitt barn.
" Även advokat Seher Nuredini som har flera unga klienter i häkte har sett hur isoleringen påverkar dem.

– Man märker av det rätt snabbt hos dem. Hur humöret blir sämre, de sover sämre, äter sämre, går ner i vikt, har inte samma livsglädje. Även vi vuxna skulle påverkas enormt av att vara isolerade i ett rum så många timmar.". Konstigt att denna advokat har många unga som sitter i häktet, lever han på att ta sig an dessa kriminella ungar? Bättre än att försvara äldre kriminella?
If you can't do the time then don't do the crime.
Citera
2023-11-12, 09:44
Avstängd
De är häktade av en anledning.”, de är kriminella horungar.

De saknar sin mamma men någons mamma saknae kanske sin son vars liv den häktade tagit.

Stoppa upp gurkor i röven på dom som bölar på häktet
Citera
2023-11-12, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Vad tycker ni, är det synd om dessa unga kriminella? Har svårt att tänka mig att dessa ungdomar är helt oskyldiga och aldrig begått något brott.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEgj6X/barnens-egna-ord-inifran-overfulla-haktena
Hela artikeln dryper av medömkan mot dessa parasiter som sitter i häktet. Ofta misstänkta för väldigt grova brott som mord och narkotikabrott. Visst dom är inte dömda men sitter man så länge i häktet och med hårda restriktioner skulle jag vilja påstå att dom väldigt sällan är oskyldiga. Det är inte elitstudenter som sitter i häktet utan missanpassade individer som ofta skryter om sina gärningar på sociala medier.
"En 17-årig pojke säger till Aftonbladet att det är mycket som är jobbigt med att sitta häktad.

står inte vad han är misstänkt för men det är väl inte omöjligt att det är mord, då finns det några föräldrar som på grund av honom aldrig mer får krama sitt barn.
" Även advokat Seher Nuredini som har flera unga klienter i häkte har sett hur isoleringen påverkar dem.

– Man märker av det rätt snabbt hos dem. Hur humöret blir sämre, de sover sämre, äter sämre, går ner i vikt, har inte samma livsglädje. Även vi vuxna skulle påverkas enormt av att vara isolerade i ett rum så många timmar.". Konstigt att denna advokat har många unga som sitter i häktet, lever han på att ta sig an dessa kriminella ungar? Bättre än att försvara äldre kriminella?

Det där slår an många trådar hus mig:
- Att det utbildas massor unga kvinliga jurister med invandrarbakgrund. Hedersproblematiken gör att de måste sitta hemma, och vad då göra med tiden hellre än att plugga? Jag kan tänka mig att de är duktiga i skolan och kommer ut med bättre resultat än många svenska studenter. Men sedan ger de sig ut i arbetslivet. De infiltrerar myndigheter, rättsväsende och storföretag. Hedersproblematiken finns kvar: De får order av klanen. De försvarar brottslingar, de påverkar myndighetsbeslut. De förändrar hur samhällskroppen fungerar. Det är bra för dem, men det är inte en utveckling jag tycker om.

- Aftonbladet förfasar sig över att de häktade unga "inte har samma livsglädje"! Stor sensation! Det är liksom inte meningen att det skall vara kul att sitta häktad. Det finns andra anledningar till att de är där.
Och hur korrelerar det med resten av samhället? Är det lika synd om dem som går till jobbet på måndag och "inte känner samma livsglädje" som dagarna innan?

Jag förstsår varför Aftonbladet skriver som de gör; de är drivna av vad deras läsare vill läsa. Men man blir ju väldigt nedslagen av att det finns en stor publik för sådana skriverier. Expressen och Aftonbladet tycks vara de ställen där flest svenskar får sina nyheter från. Vad säger det om landet?
Citera
2023-11-12, 09:53
Avslutad
Jag har också reagerat över dessa artiklar. I en liknande artikel läste jag att de intagna spelar dataspel eller bakar med personalen..

Det kom också pedagoger till häktet, men om den intagne får välja på att spela dataspel och att göra sina läxor blir valet antagligen inte läxor.

På så sätt slösas tiden i häkte bort, tid som kunde ha varit värdefull. För i samma artikel fick jag veta att de intagna inte alltid vet vilken skola de tillhör eftersom de inte varit där på så länge.

Jag läste också att polisen får debriefing eftersom de tycker att det är jobbigt att gripa barn som är i samma ålder som sina egna, och att det inte kommer naturligt för dem att behandla barn som brottslingar på grund av deras ringa ålder.

https://www.dn.se/sverige/inifran-polisens-hemliga-hogkvarter-valdsvagen-ar-var-pandemi/
Citera
2023-11-12, 09:54
Medlem
Aftonbladet är globalistsvin som inte bryr sig ett skit om den vanliga befolkningen.

De som är häktade sitter där av en anledning.

Det är inte för att de snott en snickers i butiken utan det är för att de rånat butiken och skadat andra eller gjort homeinvasion,mordförsök eller andra grova brott.

Vänstern älskar såna personer men fortsätter bo på ställen som söder i stockholm eller andra "säkra"ställen själva.

Sålänge det inte drabbar dom eller deras familj själva.
Citera
2023-11-12, 09:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Jag har också reagerat över dessa artiklar. I en liknande artikel läste jag att de intagna spelar dataspel eller bakar med personalen..

Det kom också pedagoger till häktet, men om den intagne får välja på att spela dataspel och att göra sina läxor blir valet antagligen inte läxor.

På så sätt slösas tiden i häkte bort, tid som kunde ha varit värdefull. För i samma artikel fick jag veta att de intagna inte alltid vet vilken skola de tillhör eftersom de inte varit där på så länge.

Jag läste också att polisen får debriefing eftersom de tycker att det är jobbigt att gripa barn som är i samma ålder som sina egna, och att det inte kommer naturligt för dem att behandla barn som brottslingar på grund av deras ringa ålder.

https://www.dn.se/sverige/inifran-polisens-hemliga-hogkvarter-valdsvagen-ar-var-pandemi/

Edit: ur artikeln

"På frågan hur unga gärningsmännen kan bli, om det rent fysiskt går att skjuta som elva- eller tolvåring, sitter Kristofer Olheim först tyst en liten stund som om han överväger hur mycket som går att berätta. Sedan:

– Vi har haft utförare som är yngre än så, om man även räknar in bombdåden. Det handlar snarare om att du ska vara tillräckligt utsatt, eller tokig.

Det här påverkar poliserna som måste konfrontera, avväpna, brotta ner och gripa personer som är lika gamla som deras egna barn. Kristofer Olheim beskriver att de ställs inför något som känns helt främmande, onaturligt. Något de inte är tränade för.

– Det blir mentala hinder när man själv är förälder. Även om barnet håller ett vapen är det inte naturligt att reagera på samma sätt som mot en vuxen, eller använda de metoder vi tidigare tagit fram. Det kräver en hel del mental förberedelse, och mentalt efterarbete."
Citera
2023-11-12, 09:57
Medlem
Medierna står alltid på de kriminellas sida när det gäller invandrare och muslimer.

De kriminella invandrarna kostar Sverige hundratals miljarder per år. Ändå ska man tycka synd om DEM.
Inte undra på att Sverige ser ut som det gör.
Citera
2023-11-12, 09:59
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy

Barnen borde tänkt på detta
INNAN de begick brottet.

Tycker det inte ens verkar vara
ånger över brottet och offret.

Snacka om snyfthistoria!!!

Låt dessa pojkar då riktigt hårda
straff så de ej kommer ut igen.
Sverige måste skydda samhället,
inte pojkar som begår brott.
Citera
2023-11-12, 10:00
Medlem
note-its avatar
Bra tråd, fortsätt att fylla på den med sanningar, istället för det skit som Aftonbladet skriver.
Citera
2023-11-12, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Medierna står alltid på de kriminellas sida när det gäller invandrare och muslimer.

De kriminella invandrarna kostar Sverige hundratals miljarder per år. Ändå ska man tycka synd om DEM.
Inte undra på att Sverige ser ut som det gör.

Kriminella = Cash
Citera
2023-11-12, 10:38
Medlem
Benny98s avatar
Jag håller med Jimmie Åkesson. Om man är gammal nog att mörda så är man gammal nog att ta konsekvenserna.

Här har vi alltså 15-åriga killar som kanske har avrättat en ung kille på öppen gata. Sedan är det inte roligt att sitta i en häktescell i 23 timmar om dygnet. Nej, jag kan tänka mig det. En lämplig förvaring borde vara ett fängelse resten av livet utan att någonsin andas fri luft igen. Killen de har mördat kommer aldrig att kunna krama sina föräldrar igen.

För att förkorta häktestiden kan man samarbeta med polisen och sluta att inte svara på frågor som kan föra utredningen framåt. Då kanske man får ett rykte som golare, men det är en situation man har försatt sig själv i när man bestämde sig för att bli en tungt kriminell hundragubbe.
Citera
2023-11-12, 11:29
Medlem
Hur mycket tid tillbringade de här gossarna i hemmet med mamma, pappa m.fl. innan de begick så allvarliga brott att de blev häktade under lång tid? Enligt diverse experter hamnade de ju i kriminalitet för att de kommer från en så trångbodd och stökig hemmiljö att de måste söka sig därifrån.

Av naturliga skäl kan de knappast säga att de längtar till sin kriminella livsstil i frihet.

Förhoppningsvis leder häktningstiden till att de börjar fundera över sina val i livet så de kan prioritera annorlunda i framtiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in