Citat:
Ursprungligen postat av
CarinBruse
Är det så att åklagaren har avfärdat både infektion, matförgiftning, och att det inte kan vara något självförvållat ? Har jag förstått det hela rätt ?
I så fall:
1. Kan bostaden ha målats med lösningsmedelsbaserad målarfärg med petroleumprodukter i, och ventilationen gick sönder natten mot lördagen ?
2. Finns det någon luftburen drog som kan ge dessa symptom, som inte visar sig på odlingar ?
Det fetade: det är vad det hela hittills framställts som, ja, såvitt jag förstått! Men det skulle inte förvåna mig om uppfattningen ändrades..!
Svar på dina specifika frågor:
1. Kanske! Jag har själv tidigare i tråden varit inne på en sådan förklaring. Men, petroleumprodukter borde vara ytterst lätta att detektera! Och så giftiga lösningsmedel att de kan vålla dödsfall hos personer som vistas i ett rum där de använts (Acetonitril? Akrylamid?) borde egentligen inte förekomma annat än industriellt, med krav på skyddsmask och säkerhetsutbildning för användarna!
2. "Drog" leder tankarna till någon form av narkotikum. Visst, sådana finns, även sådana som kan distribueras i gas- eller aerosolform (carfentanil eller något dylikt användes visst ryktbart av rysk kommandotrupp mot tjetjenska terrorister som tagit gisslan på någon teater i början på 2000-talet, med olycklig följd även för flertalet ur gisslan; googla)! Men underligt att det inte hittats isåfall! Om det inte rör sig om något helt nytt och okänt (här är vi inne på konspirationsspåret!)...