2023-11-11, 17:22
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Har det kommit något som bekräftat allt som påstods dagarna efter attacken mot Israel? Typ det här med 10-tals bebisar som halshöggs eller las i ugnar

Det finns tydligen videofilmer på nedanstående som visats för bland annat svenska journalister, däribland SVT, SR, TV4, SvD m fl:

Citat:
Svenska journalister fick se bevisen för Hamas massaker
Citat:
"De fick se filmen som visade hur bebisar och barn på förskolor sköts i huvudet, kidnappades eller brändes upp."
Citat:
"Terrorister som öppnar offrens kylskåp för att dricka cola cola och unga kvinnor som våldtas, sprängs i bitar eller tas som gisslan samtidigt som terroristerna plockar på sig deras mobiltelefoner."
Citat:
"Äldre personer mejas ned med maskingevär av hänförda Hamas-soldater som ropar Allah Akbar och ringer hem till Gaza och skryter över hur många judar de dödat."
Citat:
"Telefonsamtal där Hamas-ledare uppmanar infiltratörer att halshugga sina offer och ta med huvudena att leka med, varvas med bilder på terrorister som med en hacka försöker hugga av halsen på civila offer som ligger utslagna på rygg."
Citat:
"Andra förövare hoppar och sparkar på döda kroppars huvuden."

(källa)

Mentalsjuka eller typiska Hamas-terrorister? Oavsett vilket så är det bara en sak som man kan göra med dem - och det är att utrota dem.
Citera
2023-11-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är ju inte så man rapporterar döda i krig 😂
Man behöver en kropp att identifiera.
9/11? Folk var ju på jobbet, i byggnader.
Betydligt lättare att hålla kolla då..
Hamas kan inte bara rycka siffror från anhöriga, mitt under brinnande krig. Hur bedömer man trovärdighet?
Barn brukar dessutom vara med vuxna, eller?
Har det dött 6000 barn, bör det ha dött minst lika många vuxna.... 12000 döda på en månad?

Kyss mig i röven.
Så nu är det nån matematisk regel att om ett barn dör så dör också minst en förälder.
Du räknar ju dödsoffer värre än vad själva hamas gör..
Citera
2023-11-11, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det finns tydligen videofilmer på nedanstående som visats för bland annat svenska journalister, däribland SVT, SR, TV4, SvD m fl:

(källa)

Mentalsjuka eller typiska Hamas-terrorister? Oavsett vilket så är det bara en sak som man kan göra med dem - och det är att utrota dem.

Det är alltså fel att döda barn? Är det det du vill förmedla eller är det skillnad på vilket sätt man dödar dom menar du?

Citera
2023-11-11, 17:26
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är ju inte så man rapporterar döda i krig 😂
Man behöver en kropp att identifiera.
9/11? Folk var ju på jobbet, i byggnader.
Betydligt lättare att hålla kolla då..
Hamas kan inte bara rycka siffror från anhöriga, mitt under brinnande krig. Hur bedömer man trovärdighet?
Barn brukar dessutom vara med vuxna, eller?
Har det dött 6000 barn, bör det ha dött minst lika många vuxna.... 12000 döda på en månad?

Kyss mig i röven.

Det kan ju vara så att Gaza endast innehåller en befolkning av barn. Barnsoldater...

Såg ett inslag på brittiskt TV när de följde med ingenjörstrupper in i Gaza. De visade vanliga hus där man i ena rummet hade haft bombtillverkning och i andra rummet bodde barn. Barnen lekte bokstavligt talat med handgranater....På stranden visade de ett strandcafe som var en kombo av ett vanligt cafe och ett förtäckt lager med raketer. Alltså folk hade suttit på café utomhus, badat och chillade på stranden och 5-10 meter därifrån fanns 50 hemmagjorda raketer lagrade. Så jävla ansvarstagande, stabilt och seriöst...? Vad är det för träsknivå på säkerhetstänk och omsorg om civila?

Dessutom verkade de hemmagjorda raketerna så instabila så det var förenat med livsfara att avfyra dem. Soldaterna hade hittat flera avfyrningsramper med sargade lik kring då raketen uppenbarligen misstänt och sprängdes innan avfärd
Senast redigerad av bulletproofsoul 2023-11-11 kl. 17:32.
Citera
2023-11-11, 17:29
Medlem
Citat:
Finns ingen vinst för Israel att döda civila men Hamas gör det för nöjes skull. 😁

Den israeliska propaganda apparaten har uppenbarligen gjort ett fantastiskt jobb dom senaste 50 åren.

7 okt visade man upp just detta
Citera
2023-11-11, 17:32
Medlem
Göran Rosenberg skriver i Expressen att Israel har gått för långt. Klok man den där Rosenberg.
Citera
2023-11-11, 17:44
Moderator
-Info-s avatar
En annan journalist som sett den hemska videon:

Citat:
Bilderna från massakern i Israel var 43 minuter helvete
Steven Crosson: Jag torkar tårarna och undrar hur så djup ondska kan finnas

https://www.dagen.se/ledare/ledarkronikor/2023/11/10/bilderna-fran-massakern-i-israel-43-minuter-helvete/
Citat:
Klipp efter klipp. Solen håller på att gå upp. Festival. Unga som varit uppe hela natten och festat. Men nu gömmer de sig. De blir hittade. De skjuts. Bilder från hem och förskolor. Människor som gömmer sig under bord. Som ber för sina liv.
Citat:
En pappa försöker skydda sina två söner. De söker skydd i ett uterum. Terroristerna kastar in en handgranat. Det tycks som om pappan skyddat pojkarna med sin kropp. Han dör. Pojkarna verkar överleva. Terroristerna skrattar. De tar selfies och utbrister Allahu Akbar när de mördat klart.

Det här är kanske det mest märkliga. De sk "civila" palestinierna jublar när de får veta att deras söner massmördat civila judar/västerlänningar:

Citat:
Klipp efter klipp. En terrorist ringer hem till sin mamma och sin pappa och berättar att han mördat tio judar med sina egna händer. Han ringer från en telefon som han tagit från en kvinna han precis dödat. Mamman gråter. Hon är så stolt. Allah välsigne dig, säger hon.

Avslutningsvis:

Citat:
När filmen är slut känns det som att rummet är slut på något. Inte luft. Något djupare. Hopp? Jag torkar tårarna. Hur kan ondska så djup finnas?
Senast redigerad av -Info- 2023-11-11 kl. 18:04.
Citera
2023-11-11, 17:47
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Det är alltså fel att döda barn? Är det det du vill förmedla eller är det skillnad på vilket sätt man dödar dom menar du?

videomatriel från en stridande part i en konflikt ska alltid tolkas med stor skepsis särskilt när det kommer till en sådan kompetent aktör som Israel

Det är extremt stor skillnad på att släppa en bomb, eller en raket, över ett område med barn och vuxna, jämfört med att för hand skära upp magen på en gravid kvinna, att spränga en pappa framför ögonen på hans barn, att våldta en kvinna med kniv, att skära av ett barn armen och sitta bredvid och titta medan barnet vrålar och förblöder osv. För att personligen begå grova övergrepp mot en annan människa krävs tre förutsättningar:

1. Empatistörning
Vanligt problem bland individer från bla Mö eftersom många erkänt växer upp i våldskultur där våld är vanlig uppfostringsmetod i hemmet. Barnmisshandel + att låta barn bevittna våld mot mamma osv leder ofta till störningar som ex. empatistörning. Problemet kvarstår i hög grad när dessa människor flyttar till Sverige och är också anledningen till att muslimer upplever att "socialtjänsten kidnappar muslimska barn". Det handlar inte om diskriminering, rasism eller negativ särbehandling, det handlar om att uppfostringsmetoderna strider mot svensk lag och/eller skapar dysfunktionella barn och hemförhållanden.

2. Hat.

3. Droger.

Videomaterialet är lika sannolikt som det som släppts från andra islamister, IS som utmärkt exempel. Skillnaden är att IS ville att omvärlden skulle veta vad de gjorde, Hamas skryter bara inför sina egna medan de bara vill att omvärlden ska känna till att palestiner dör pga Israels attacker.
Citera
2023-11-11, 17:52
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
En annan journalist som sett den hemska videon:

Det här är kanske det mest märkliga. De sk "civila" palestinierna jublar när de får vet att deras söner massmördat civila judar/västerlänningar:

Avslutningsvis:

Rätta mig om jag har fel men det var väl den där våldtagna och skändade tyskan som dem sedan körde in och paraderade runt med inne i Gaza. Det såg ut att vara en närmast karnevalsstämning inne i Gaza när det hände så det utmanar bilden om alla sk ”oskyldiga” palestinier som vi får höra om.

Jag kan sträcka mig till att barn är oskyldiga i det att dom växer upp i och uppfostras i en miljö där skolundervisningen (i FN:s flyktingläger till råga på allt) kretsar runt Hitler som en hjälte och att döda judar är det största man kan göra i livet, men fortfarande indikerar det på att en förändring är tvungen.
Citera
2023-11-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Så nu är det nån matematisk regel att om ett barn dör så dör också minst en förälder.
Du räknar ju dödsoffer värre än vad själva hamas gör..

"Vuxna" skrev jag. Inte föräldrar.
För varje barn bör det dö en vuxen ja.
Citera
2023-11-11, 17:59
Medlem
Finns dom som tycker att Israel kunde ta det litet lugnare och plocka Hamas ledare över tid.

Men kan vara så att Israel anser att de måste få bort tunnlarna.

Finns exempel på att Hamas använt tunnlarna för att utföra attacker.

Inte otroligt att om man låter dom vara så kommer dom göra det i större skala.
Citera
2023-11-11, 18:01
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Rätta mig om jag har fel men det var väl den där våldtagna och skändade tyskan som dem sedan körde in och paraderade runt med inne i Gaza. Det såg ut att vara en närmast karnevalsstämning inne i Gaza när det hände så det utmanar bilden om alla sk ”oskyldiga” palestinier som vi får höra om.

Ja 22-åriga Shani Louk. Jag skrev om henne tidigare i tråden:

Citat:
– Man kan inte ens förstå det i det ögonblicket, att det här är ens egen dotter som kastats upp på en pickup, halvt avklädd, med blod på sitt huvud. Och sedan kör de genom Gazas gator, alla jublar och gläds och spottar på Shani. Det var som en skräckfilm, har mamman tidigare berättat för tyska Faz.

https://www.flashback.org/sp86259091

De hittade henne senare halshuggen. De hade skurit eller hackat av hennes huvud, när de var färdiga med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in