2023-11-11, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Antagligen har han inga pengar, och de han kommer över festas nog upp rätt snabbt.

Patte skulle kunna driva företag med vänsterhanden, låt säga någon modellagentur, och sätta karriärsugna unga flickor med högerhanden. Eller som du skriver bo där det fortfarande är accepterat att leva playboy.

Tydligen är det livet han vill leva.

Men i stället har han förslösat alla möjligheter, och sitter och trycker på mammas svågers slott. För att han gått på någon schaskig bordell.

Antagligen har väl moster det till att hålla honom under hårda ekonomiska villkor, med endast mat, husrum och bil, och kanske endast någon tusenlapp om dagen i fickpengar. Så han inte ska hamna i skvallerpressen, och skämma ut sig, familjen, kungen, och i förlängningen monarkin.

Han bor alltså i något annex på Drottningholm, och är över femtio år. Det är den kungliga motsvarigheten till att på nåder få bo i någon släktings friggebod.

Ja, Patrick Sommerlath är tragisk och misslyckad.

Extra tölpigt av honom att vara så feg och usel att gömma sig för polisen. Inte ens då kan han bete sig som en mogen, vuxen och ansvarstagande man.
Citera
2023-11-11, 16:32
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det stämmer, men jag tänker mer på att om kungafamiljen skyddar PS från att bli åtalad undergräver de i förlängningen monarkins legitimitet. Betänk också att drottningen och kronprinsessan öppet stödde #metoo och att Childhood foundation arbetar mot sexuella övergrepp mot barn. Allt detta ter sig som tomt hyckleri om familjen ställer sig bakom PS och slätar över hans sexköp. Sexköp är ett brott i svensk lag.
Håller med till 100 %. Drottningen och kronprinsessan lär hamna i ett svårt läge då de sägs vara oerhört fästa vid P...Silvia sägs till och med betrakta honom som en son. Men om han misstänkts för sexköp, även om han inte kunde åtalas pga en teknikalitet (han gick inte att lokalisera) kommer en skugga att falla över kungafamiljen om de inte tar avstånd från P:s handlingar. Men hur stora är chanserna för det? QE II tog väl aldrig offentligt avstånd från Andrews brott utan det var locket på som gällde och så fråntogs han titlar och fick inte längre representera. Men P har inga titlar och ingen offentlig ställning. Dock kan det se konstigt/illa ut om han får fortsätta bo gratis på Drottningholm och röra sig i kungliga kretsar. Men antagligen kommer hovet att lägga locket på. Presschefen säger att P är en privatperson och ingenting som hovet kommenterar.
Citera
2023-11-11, 16:35
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Har han något jobb?
Tja, enligt media sysslar han med grundande av div appar och tjänsteföretag men så vitt jag vet drar han inte in några större inkomster. Han påminner lite om Madeleines man Chris på det sättet.
Citera
2023-11-11, 16:59
Medlem
Skyddas han av samma lagar som kungen?
Citera
2023-11-11, 17:00
Medlem
jymdjakets avatar
Ser onekligen lite pervo ut.
Citera
2023-11-11, 17:01
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Håller med till 100 %. Drottningen och kronprinsessan lär hamna i ett svårt läge då de sägs vara oerhört fästa vid P...Silvia sägs till och med betrakta honom som en son. Men om han misstänkts för sexköp, även om han inte kunde åtalas pga en teknikalitet (han gick inte att lokalisera) kommer en skugga att falla över kungafamiljen om de inte tar avstånd från P:s handlingar. Men hur stora är chanserna för det? QE II tog väl aldrig offentligt avstånd från Andrews brott utan det var locket på som gällde och så fråntogs han titlar och fick inte längre representera. Men P har inga titlar och ingen offentlig ställning. Dock kan det se konstigt/illa ut om han får fortsätta bo gratis på Drottningholm och röra sig i kungliga kretsar. Men antagligen kommer hovet att lägga locket på. Presschefen säger att P är en privatperson och ingenting som hovet kommenterar.
PS är brorson till drottningen och är skriven på Drottningholmsslott, som också är drottningens och kungens officiella bostad. Drottningholms slott ägs av den svenska staten. Så nej, jag köper inte att PS förehavanden inte angår kungafamiljen och i synnerhet kungen. I det här fallet har drottningen blandat ihop sin tyska familj med den svenska kungafamiljen som hon är en del av och därmed är PS:s åtal och flykt från delgivning en offentlig angelägenhet.
Jämför med Chris, som verkar vara mycket noga med att hålla ekonomisk rågång mellan sig själv och kungafamiljen.
Senast redigerad av DoraF 2023-11-11 kl. 17:13.
Citera
2023-11-11, 17:16
Medlem
exoticspices avatar
I dag firas Daniel på sin 50-årsdag med en försenad fest med släkt och vänner på Slottet. Snopet för Daniel att inte Patrick inte kan vara med, en nära släkting till sin svärmor.
Citera
2023-11-11, 17:17
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Sannolikt inte, då någon granne kan skvallra.

Vilken granne? Sörmland är stort och mörkt…
Citera
2023-11-11, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
I dag firas Daniel på sin 50-årsdag med en försenad fest med släkt och vänner på Slottet. Snopet för Daniel att inte Patrick inte kan vara med, en nära släkting till sin svärmor.

Skulle vara kul att vara en fluga på väggen där idag. Om det ens tas upp varför sexköps-Patrick inte är där. Eller låtsas man som att det regnar även inom kungafamiljen?
Citera
2023-11-11, 17:29
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, Patrick Sommerlath är tragisk och misslyckad.

Extra tölpigt av honom att vara så feg och usel att gömma sig för polisen. Inte ens då kan han bete sig som en mogen, vuxen och ansvarstagande man.

Varför det? Han kommer att lida stor skada om han ger sig till känna. Han är bara en av hundratals kunder. Jag hade också gömt mig. Fast till att börja med hade jag inte gått till salongen.
Citera
2023-11-11, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Varför det? Han kommer att lida stor skada om han ger sig till känna. Han är bara en av hundratals kunder. Jag hade också gömt mig. Fast till att börja med hade jag inte gått till salongen.

Gömma sig för polisen gör pundare och afghaner.

Som vuxen och ansvarstagande man tar man ansvar för sina handlingar. Speciellt om man varit totalt dum i huvudet.
Citera
2023-11-11, 17:33
Medlem
brianmolkos avatar
Började den ta på hans snopp på salongen så är det ju våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in