2023-11-10, 19:07
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUBSCRIBE
Ja, nu blir det operation dörrknackning. Vad tror vi, bråk och stök när nu fuskarna ska räknas in.........text................[/url]

Tror det blir teater av det hela dvs det skall se fint ut inför politikernas väljare.

För hur skall dom komma in i lgh?

Öppnar dom inte kan dom inte göra ett skit , endast Polisen och Räddningstjänst har tillstånd ta sig in utan tillstånd vid olyckor och husransakan och "fara för liv"

Självklart kommer någon släppa in dom men sedan kommer detta sprida sig blixtsnabbt på social media och inte en käft kommer släppa in dom i den staden dom är i för tillfället.
Citera
2023-11-10, 19:25
Medlem
Xeliouss avatar
Skatteverket får en lista med förslag från gamle chefen som anställde dem, Stefan Löfvén. Danderyd, Sölvesborg och så vidare.
Citera
2023-11-10, 19:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Så vad blir det för straff?

Möjligtvis fängelse eller böte vite.

Jag var nära att förlora ett lägenhet ett tag sedan för att nån bor i mitt.
Pga bostadsbolaget såg att det är inte ok med mitt lgh genom adressar...
Folkbokfördsbrott säger bostadsbolaget...

Inte kul att bli hemlös eller inte kul för vän får fängelse eller vite ...

Undrar om Sverige och övriga länder börjar kopiera från Kinas modell. Kontrollera-Samhälle. Det går inte att låta nån sover över.
Man måste ansöka/meddela till myndighet och bostadsbolag.....
Senast redigerad av Dofstom 2023-11-10 kl. 19:49.
Citera
2023-11-10, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Min erfarenhet av detta:

Jag vet en byggnadsarbetare som inte var sjuk en enda dag i sju år. Så var han sjuk en dag, tror ni inte fan att försäkringskassan knackade på hans dörr? Ja, första dagen alltså.

Han blev så djävla förbannad för han, och inte jag heller, har någonsin hört talas om att försäkringskassan kontrollerar om folk är sjuka.

Min erfarhet är att man kommer inte att kolla där det behövs dvs rosengård med 37 påstådda i samma etta med kokvrå. Alla vill ha en lätt arbetsdag. Poliser kollar hellre om 15-åringar slipat toppen än att ta itu med hells angels.
Nej så gick det givetvis inte till. Först dagen är en katensdag och ingen sjuklön betalas ut. Försäkringskassan är inte ens inblandad. Men det Kanske lät som en bra historia?
Citera
2023-11-10, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Sorgligt att man ifrågasätter hederliga människor!
Haha, hederliga?? När Skatteverket och polisen mf undersökte 100 lägenheter i Seved(Malmös somalieområde), hittade de inte mindre än 50 felaktigt folkbokförda personer..
Citera
2023-11-11, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Har du tänkt på att människor dagligen döms för brott trots att de nekar till dessa? Hur kan egentligen en domstol döma någon om denne inte erkänner?

Svaret är givetvis att det görs en rimlighetsbedömning utifrån de befintliga bevisen. Om det finns 10 personer skriva på en adress men bara en säng och kläder för en person, vad indikerar detta? Och vice versa, en person skriven på adressen men tio sängar, kläder och skor för tio personer etc?

Och varför skulle man inte behöva legitimera sig om staten anser att det finns misstanke om att ett brott begås? Varför är det så självklart att det offentliga ska ha 1000 olika tvingande krav på sig men vi som medborgare ska kunna agera som vi vill?

Kommer en civilperson in i lägenheten och ber mig legitimera mig vägrar jag givetvis då jag inte behöver visa det för annan än polis.

Många invandrare bor i lägenheter utan att alla har sängar, kläder mm där, vissa sover på golv, madrasser som tas fram osv för att all ska få plats. Vissa sover i skift pga utrymmesbrist. Blir svettigt för skatteverket att bevisa hur många som egentligen bor i en bostad där 12 är skrivna när bara två som inte kan svenska eller engelska är hemma när de knackar på kl10.00 en måndag, kan bli väldigt godtyckligt och mycket problem i utförandet.

Det offentliga ska ha högre krav på sig än vi medborgare för att dessa är till för att hjälpa oss och i många fall är våra representanter, de ska ha en högre moral än oss, inte lägre pga detta och för att de hanterar samhällets resurser som egentligen kommer från oss. Med makt kommer ansvar och för att de ska kunna ta detta krävs moral och "krav" på sig hur man ska agera.

Det egentligt intressanta här är hur dessa besök kommer att hanteras, kommer man att ge sig på "vanligt folk" under semestermånaderna och sedan påstå att dom inte bor där eftersom dom inte varit hemma på två veckor eller blir det bara invandrare med vad som kallas orimligt många boende i en lägenhet?
Citera
2023-11-11, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
De knackade på i dag hos mig! Hyreshus med enbart svenska medelålders och uppåt boende. Södermalm med omnejd (för att inte outa mig).

Bad om leg, tittade på en lista och sa tack.

Det var dock en person jag sett förut, typ fastighetsskötare, som utförde förfrågningen. Så de kanske ger mandat till bostadsbolaget?

Sluta ljuga. Skatteverket får inte be om din legitimation
Citera
2023-11-11, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Du har rätt, jag skrev inte ut allt. Problemet är att det finns folk bokförda där som aldrig är där. Jaja, nånting är ju skumt, om vi nu ska bli kontrollsamhälle kan vi ju se till att kontrollera också.

Ska folk ta del av "välfärden" så lär det tyvärr behövas ett kontrollsamhälle pga folk utnyttjar det på felaktiga grunder.
Citera
2023-11-11, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Mest troligt att en summa under bordet fungerar utmärkt i så fall. Har förlorat hoppet om myndigheterna.

Ja, skickar de ut någon som kan arabiska flytande så är ju risken något högre.
Citera
2023-11-11, 13:18
Medlem
Manissas avatar
Vad bra, min ena granne har 3st män som tydligen bor hos henne som jag aldrig sett på 4år.
Citera
2023-11-11, 13:19
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargtickare
Ska folk ta del av "välfärden" så lär det tyvärr behövas ett kontrollsamhälle pga folk utnyttjar det på felaktiga grunder.

Exakt, vi har tagit hit miljontals människor som mer än gärna utnyttjar systemet så mycket de bara kan.
Citera
2023-11-11, 13:37
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Sluta ljuga. Skatteverket får inte be om din legitimation

Sluta hitta på om saker du inte vet.

Alla människor i hela Sverige kan be om din legitimation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in