2023-11-10, 19:25
  #32317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Bra artikel av NMR:s Martin Saxlind:

https://nordfront.se/ar-det-fel-att-sympatisera-med-icke-vita-folk

Riktigt bra artikel! I dagarna har jag hört normies som aldrig tidigare sagt ett ont ord om judar uttala sig om judarnas ondska i Israel. Normala människor tycker nämligen att det är hemskt när massor av småbarn bombas till döds oavsett vilken grupp dessa tillhör. Det är bra att mänskligheten nu får se vad judarna går för och det kommer definitivt skapas nya antisemiter nu när folk får upp ögonen för vilka oempatiska varelser de "utvalda" är.
Citera
2023-11-10, 20:02
  #32318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Muslimska brödraskapet, hör upp.

Nu är era "svenska" bröder och systrar på väg hem från Gaza:

https://www.dn.se/varlden/internt-ud-mejl-svenskar-evakueras-fran-gaza-pa-lordag/

Ska ni ta emot dem på Arlanda?

I den här tråden diskuterar vi Nordiska motståndsrörelsen och inte någon muslimsk förening. Gå nu och drick lite koshervin med dig herr superautistisk judeälskare.
Citera
2023-11-10, 20:04
  #32319
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Dina kommentarer består endast av egna påståenden utan något som kan stärka dem, medan jag bifogar länkar till vad som faktiskt pågår i maktens korridorer.

Första gången jag försökte föra en dialog med dig slutade med att du tog till "Jude!", eftersom du insåg att du hade gjort bort dig.

Du hävdar allt som oftast att en text har blivit feltolkad, som en slags försvarsmetod för ditt eget välbefinnande.

I det här fallet hävdade du först att jag feltolkat texten och påståendet mellan Israel och penningmakten och i förlängningen politiken som däri görs, trots att det klart och tydligt står så, och nu ändrar du dig och säger att denna makt "självklart" skadas om Israel skadas.

Du kan hoppa hit och dit som det behagar dig, helt inför öppen ridå, vilket måhända är underhållande att se, men det är ju även tragiskt att konstatera vilken samling typer som den här rörelsen består av.


Det är bara att gå tillbaka och se hur du beljög NMR genom att vantolka texten. Du hävdade nämligen att texten handlade om att penningmakten skulle krossas om Israel krossades. Att Israel utgör en del av de judiska maktstrukturerna måste man däremot vara en idiot eller en fräck jude för att inte begripa.

Du autistpostar bara en massa länkar som du systematiskt tolkar utifrån din egen snäva bias. Att du klagar över dina motdebattörers dialogförmåga är bara stor humor. För det mesta vägrar du hålla något annat än monologer kring dina insaxade textsjok och struntar helt i repliker som innehåller invändningar och motargument.
Citera
2023-11-10, 21:24
  #32320
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Det är bara att gå tillbaka och se hur du beljög NMR genom att vantolka texten. Du hävdade nämligen att texten handlade om att penningmakten skulle krossas om Israel krossades. Att Israel utgör en del av de judiska maktstrukturerna måste man däremot vara en idiot eller en fräck jude för att inte begripa.

Ja, det påstår jag, eftersom det är så NMR beskriver det:

Citat:
Enligt Motståndsrörelsen är en försvagning av Israel och deras sionistiska allierade en ”första byggsten som krävs för att Nordens och världens folk skall kunna slita sig loss från de sionistiska bojorna som upprätthålls av sionisternas dolda ekonomiska makt och påtvingade moral hos värdbefolkningen”,

https://nordfront.se/motstandsrorels...ojkotta-israel

Dessa hänger alltså ihop påstår dem, och man kan försvaga denna penningmakt genom att försvaga Israel.
Men du dök som förväntat upp och påstod att texten hade vantolkats för att sedan mena att de hänger ihop. Du kan dock lika lite som NMR förklara hur dessa hänger ihop och på vilket sätt det ska bli lättare att få till politiska förändringar i Norden om man attackerar Israel. Att skriva att man är "idiot" eller en "fräck jude" om man inte fattar detta är ingen förklaring till någonting, det beskriver på intet sätt hur dessa företeelser hänger ihop, även om du tror det.

Citat:
Du autistpostar bara en massa länkar som du systematiskt tolkar utifrån din egen snäva bias. Att du klagar över dina motdebattörers dialogförmåga är bara stor humor. För det mesta vägrar du hålla något annat än monologer kring dina insaxade textsjok och struntar helt i repliker som innehåller invändningar och motargument.

Intetsägande smörja som postas i ren frustration. Jag hänvisar till vad som pågår på beslutsfattande positioner, ditt psyke klarar inte av att se det och du måste posta ännu ett intetsägande inlägg om "den stora konspirationen" eller "folie", som om det ändrar på saker och ting.
Som för ett tag sedan då jag jämförde påståenden på NF med faktiska sakförhållanden som gick emot förklringsmodellen i artikeln. Du svarade med icke-argument som att jag läser på fel sidor, när orden var tagna direkt från hästens mun, från olika maktens institutioner i det här fallet. Det är alltså inte ens fråga om någon dialog då motparten inte håller sig till saken utan försöker svamla bort det hela.
Och om jag minns rätt skrev du att du inte orkar läsa länkar jag bifogar och då har du ju inte ens rätt att uttala dig. Men dina kommentarar handlar som sagt om att du inte begriper bättre och i ren frustration måste skriva av dig.
Citera
2023-11-11, 00:41
  #32321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Ja, det påstår jag, eftersom det är så NMR beskriver det:



Dessa hänger alltså ihop påstår dem, och man kan försvaga denna penningmakt genom att försvaga Israel.
Men du dök som förväntat upp och påstod att texten hade vantolkats för att sedan mena att de hänger ihop. Du kan dock lika lite som NMR förklara hur dessa hänger ihop och på vilket sätt det ska bli lättare att få till politiska förändringar i Norden om man attackerar Israel. Att skriva att man är "idiot" eller en "fräck jude" om man inte fattar detta är ingen förklaring till någonting, det beskriver på intet sätt hur dessa företeelser hänger ihop, även om du tror det.



Intetsägande smörja som postas i ren frustration. Jag hänvisar till vad som pågår på beslutsfattande positioner, ditt psyke klarar inte av att se det och du måste posta ännu ett intetsägande inlägg om "den stora konspirationen" eller "folie", som om det ändrar på saker och ting.
Som för ett tag sedan då jag jämförde påståenden på NF med faktiska sakförhållanden som gick emot förklringsmodellen i artikeln. Du svarade med icke-argument som att jag läser på fel sidor, när orden var tagna direkt från hästens mun, från olika maktens institutioner i det här fallet. Det är alltså inte ens fråga om någon dialog då motparten inte håller sig till saken utan försöker svamla bort det hela.
Och om jag minns rätt skrev du att du inte orkar läsa länkar jag bifogar och då har du ju inte ens rätt att uttala dig. Men dina kommentarar handlar som sagt om att du inte begriper bättre och i ren frustration måste skriva av dig.

Jag vet inte ens varför jag försöker och egentligen borde vi alla sluta svara dig, men jag gör ändå ett sista försök och nu ska jag förklara som om du vore 4 år gammal, det är nämligen det enda ingen här har testat än så länge.

Du förstår lilla Schlomo att judar har mycket makt i världen. Bland annat har de något som kallas ekonomisk makt.

Judar har också en egen stat som heter Israel. Denna stat använder de bland annat till att förstärka sin ekonomiska makt.

Om man då försvagar Israel lilla Schlomo, vad händer då? Blir judarna starkare tänker du? Blir deras ekonomisk makt starkare? Eller kan det vara så att deras makt kanske blir svagare?

Rätt svar ifall du var osäker är att den blir svagare.

Förstår du fortfarande inte detta så lovar och svär jag att aldrig någonsin igen mata dig för då är du antingen den mest lågintelligenta juden som någonsin gått i ett par skor alternativ det trolligaste trollet av alla trolljudar.
__________________
Senast redigerad av KillGoldstein 2023-11-11 kl. 00:44.
Citera
2023-11-11, 01:38
  #32322
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Jag vet inte ens varför jag försöker och egentligen borde vi alla sluta svara dig, men jag gör ändå ett sista försök och nu ska jag förklara som om du vore 4 år gammal, det är nämligen det enda ingen här har testat än så länge.

Du förstår lilla Schlomo att judar har mycket makt i världen. Bland annat har de något som kallas ekonomisk makt.

Judar har också en egen stat som heter Israel. Denna stat använder de bland annat till att förstärka sin ekonomiska makt.

Om man då försvagar Israel lilla Schlomo, vad händer då? Blir judarna starkare tänker du? Blir deras ekonomisk makt starkare? Eller kan det vara så att deras makt kanske blir svagare?

Rätt svar ifall du var osäker är att den blir svagare.

Förstår du fortfarande inte detta så lovar och svär jag att aldrig någonsin igen mata dig för då är du antingen den mest lågintelligenta juden som någonsin gått i ett par skor alternativ det trolligaste trollet av alla trolljudar.





Sluta trolla nu, Goldstein.






Har du inte fattat att Norden kommer befrias om staten Israel attackeras? Det är så det funkar, det är så världen hänger ihop. Försök att fatta det! Juden styr, fattar du ingenting?! Kalergiplanen! ZOG! Fattar du inte det är du...................................

Förstår man inte det så har man aldrig varit...nej, jag orkar inte, det går inte att parodiera nationella, det är ju faktiskt den här dyngan de kommer med när de ska förklara sig.
Citera
2023-11-11, 08:55
  #32323
Medlem
Härmed uppmanar jag alla läsare i denna tråd att aldrig mer svar Nyreggadjude och istället anmäla alla hans inlägg som går att anmäla för trams, off topic osv.

Han är totalt oförmögen att gå att diskutera någonting alls med. Han misstolkar allt som skrivs och svarar aldrig en endaste gång på något motargument. Istället tramsar han och postar massa personangrepp och tillmälen som bäst egentligen stämmer in på honom själv.

Ha en fin helg alla!
__________________
Senast redigerad av KillGoldstein 2023-11-11 kl. 08:58.
Citera
2023-11-11, 09:40
  #32324
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Ja, det påstår jag, eftersom det är så NMR beskriver det:



Dessa hänger alltså ihop påstår dem, och man kan försvaga denna penningmakt genom att försvaga Israel.
Men du dök som förväntat upp och påstod att texten hade vantolkats för att sedan mena att de hänger ihop. Du kan dock lika lite som NMR förklara hur dessa hänger ihop och på vilket sätt det ska bli lättare att få till politiska förändringar i Norden om man attackerar Israel. Att skriva att man är "idiot" eller en "fräck jude" om man inte fattar detta är ingen förklaring till någonting, det beskriver på intet sätt hur dessa företeelser hänger ihop, även om du tror det.



Intetsägande smörja som postas i ren frustration. Jag hänvisar till vad som pågår på beslutsfattande positioner, ditt psyke klarar inte av att se det och du måste posta ännu ett intetsägande inlägg om "den stora konspirationen" eller "folie", som om det ändrar på saker och ting.
Som för ett tag sedan då jag jämförde påståenden på NF med faktiska sakförhållanden som gick emot förklringsmodellen i artikeln. Du svarade med icke-argument som att jag läser på fel sidor, när orden var tagna direkt från hästens mun, från olika maktens institutioner i det här fallet. Det är alltså inte ens fråga om någon dialog då motparten inte håller sig till saken utan försöker svamla bort det hela.
Och om jag minns rätt skrev du att du inte orkar läsa länkar jag bifogar och då har du ju inte ens rätt att uttala dig. Men dina kommentarar handlar som sagt om att du inte begriper bättre och i ren frustration måste skriva av dig.


Vad är det för fel i skallen på dig? Nej, NMR har inte alls sagt att penningmakten krossas om Israel krossas. Men det är ju så här du gör. Skiter ur dig textsjok som du sen gravt vantolkar.

Anser du inte att Israel utgör en del av de judiska maktstrukturerna? De flesta inser att svaret på den frågan är ja. Men ingen, vare sig NMR eller någon annan, hävdar att Israels krossande skulle leda till att judisk makt krossas. Jag hävdar emellertid på goda grunder att judisk makt redan har försvagats genom Israels urskillningslösa framfart i Gaza de senaste veckorna. För att detta fått så många att se judarna för vad de är.

Du är som jag skrivit tidigare en inbillningsbegåvad pajas. Börja med att bemöta invändningar och motargument istället för att köra långrandiga monologer i din ekokammare. Då kanske jag kan ta dig på en gnutta större allvar åtminstone.
Citera
2023-11-11, 10:26
  #32325
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vargensblod
Roligt att du länkar till folk som inte ens är med i NMR längre, Sv*lås Alexander *ndersson etc.

Dennis har aldrig varit aktivist, Alexander har aldrig varit med i NMR heller de ville inte ens ha med honom och göra, han har gått på nån demonstration enbart och sade själv att han sympatiserar med AfS enligt vad jag läst.
John du länkade till har inte heller synts till på länge länge, det handlade säkert om någon sympatisör. Ingen aktivist.
NMR har tidigare ljugit om vilka personer som varit medlemmar i organisationen. Visbyterroristen Theodor Engström är ett bra exempel då NMR skrev följande: "Så har den personen aldrig någonsin varit medlem eller ens stödmedlem i Nordiska motståndsrörelsen"

Sen visa det sig att ett kundregister hade läckt ut där Theodor visst hade varit stödmedlem i organisationen.
Citera
2023-11-11, 11:12
  #32326
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Vad är det för fel i skallen på dig? Nej, NMR har inte alls sagt att penningmakten krossas om Israel krossas. Men det är ju så här du gör. Skiter ur dig textsjok som du sen gravt vantolkar.

Anser du inte att Israel utgör en del av de judiska maktstrukturerna? De flesta inser att svaret på den frågan är ja. Men ingen, vare sig NMR eller någon annan, hävdar att Israels krossande skulle leda till att judisk makt krossas. Jag hävdar emellertid på goda grunder att judisk makt redan har försvagats genom Israels urskillningslösa framfart i Gaza de senaste veckorna. För att detta fått så många att se judarna för vad de är.

Du är som jag skrivit tidigare en inbillningsbegåvad pajas. Börja med att bemöta invändningar och motargument istället för att köra långrandiga monologer i din ekokammare. Då kanske jag kan ta dig på en gnutta större allvar åtminstone.

Dina inlägg är helt meningslösa, de saknar innehåll. Men då du är en rättshaverist av rang så fyller de ett rent personligt syfte och tillfredsställer dessa drifter hos dig.

Hur mycket du än försöker vrida och vända på saker och ting, ljuga och förvränga, märka ord och klyva hår så påstår NMR i artikeln att man kan ta sig an den makt som upprätthåller de politiska bojorna genom att attackera själva staten Israel och det är det jag ifrågasätter.

Du skriver alltså under på samma påstående som NMR men förklarar liksom organisationen inte hur denna koppling ser ut och på vilket sätt de önskade resultaten skulle nås i och med sådana attacker.
Du påstår endast ATT de kopplingarna finns och tillägger att man antingen är en idiot eller jude om man inte är med på det.

Detta är ett typiskt beteende och språkbruk från den nationalistiska sfären.
Fantisera ihop vad som helst för att det känns bra, strunta i verkligheten, påstå saker, förklara ingenting utan hänvisa istället till och använd termer som "juden", "globalisterna", "ZOG" eller något annat i dessa kretsar vanligen förekommande begrepp, slå ifrån sig allt för att få behålla sitt behagliga önsketänkande och den som har något att invända är antingen jude, dum i huvudet, idiot eller liknande.

Detta är nationella i ett nötskal. Svåra kverulanter som kan älta och älta i evigheter över sina favoritämnen som de inte ens förstår sig på. Finns det några lägre undermänniskor?
Citera
2023-11-11, 12:18
  #32327
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Dina inlägg är helt meningslösa, de saknar innehåll. Men då du är en rättshaverist av rang så fyller de ett rent personligt syfte och tillfredsställer dessa drifter hos dig.

Hur mycket du än försöker vrida och vända på saker och ting, ljuga och förvränga, märka ord och klyva hår så påstår NMR i artikeln att man kan ta sig an den makt som upprätthåller de politiska bojorna genom att attackera själva staten Israel och det är det jag ifrågasätter.

Du skriver alltså under på samma påstående som NMR men förklarar liksom organisationen inte hur denna koppling ser ut och på vilket sätt de önskade resultaten skulle nås i och med sådana attacker.
Du påstår endast ATT de kopplingarna finns och tillägger att man antingen är en idiot eller jude om man inte är med på det.

Detta är ett typiskt beteende och språkbruk från den nationalistiska sfären.
Fantisera ihop vad som helst för att det känns bra, strunta i verkligheten, påstå saker, förklara ingenting utan hänvisa istället till och använd termer som "juden", "globalisterna", "ZOG" eller något annat i dessa kretsar vanligen förekommande begrepp, slå ifrån sig allt för att få behålla sitt behagliga önsketänkande och den som har något att invända är antingen jude, dum i huvudet, idiot eller liknande.

Detta är nationella i ett nötskal. Svåra kverulanter som kan älta och älta i evigheter över sina favoritämnen som de inte ens förstår sig på. Finns det några lägre undermänniskor?


Då måste ju sakna allt vad självinsikt heter. Dina uppblåsta inlägg och taffliga försök till ad hominem säger betydligt mer om dig än dina motdebattörer. Alla kan se hur du totalt vantolkat texten från NMR som du saxat in. Inte ens när folk från NMR och andra debattörer tydligt påtalar för dig att ingen hävdar det du vill göra gällande så tar du det till dig.

Det verkar som om den massiva kritiken mot Israel på sistone tagit dig väldigt hårt. Känns det jobbigt att miljoner människor i väst nu börjar förstå den judiska ondskan? Offerkoftan som varit judarnas främsta verktyg har ramlat av. Självfallet skadar det judisk makt.
Citera
2023-11-11, 18:11
  #32328
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Då måste ju sakna allt vad självinsikt heter. Dina uppblåsta inlägg och taffliga försök till ad hominem säger betydligt mer om dig än dina motdebattörer. Alla kan se hur du totalt vantolkat texten från NMR som du saxat in. Inte ens när folk från NMR och andra debattörer tydligt påtalar för dig att ingen hävdar det du vill göra gällande så tar du det till dig.

Det verkar som om den massiva kritiken mot Israel på sistone tagit dig väldigt hårt. Känns det jobbigt att miljoner människor i väst nu börjar förstå den judiska ondskan? Offerkoftan som varit judarnas främsta verktyg har ramlat av. Självfallet skadar det judisk makt.

Att i början av ens liv bli av med kappan ger uppenbarligen bestående men...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in