2023-10-18, 23:26
Medlem
Filantrop78s avatar
Citat:
Till att börja med rättfärdigar Koranen slaveriet och omnämner ofta slavar. Här är några relevanta verser:
33:50 - "Profet! Vi har förklarat dem till vilka du har gett deras brudgåvor som dina lagliga hustrur; de som du rättmätigt besitter (av fångar tagna i krig för trons sak) som Gud har tilldelat dig kan läggas till dem."

Denna vers visar tydligt, att muslimerna tror, att det var en av Gud given rättighet att ta slavar. Dessa slavar betraktades som "byte" eller krigsbyte. Det är som talesättet lyder: bytet går till segrarna.
23:6 - "... och inte ger fritt utlopp åt sin lust med någon annan än sina hustrur eller dem som de rättmätigt besitter".

Kontexten till detta avsnitt här (inte citerat i dess helhet) redogör utförligt för, hur muslimska män tillåts ha sexuella relationer med sina fruar och slavflickor. Här är det underförstått, att muslimska män har slavbihustrur. 70:30 är i grunden en upprepning av 23:6.
Ibn Sáds "Tabaqat" ger en klar beskrivning om, att Muhammed hade "relationer" med åtminstone en av sina slavflickor. Muhammed hade sexuella relationer med Mariya, sin koptiska slav. Mariyah och hennes syster Sirin var slavar man hade gett Muhammed som gåvor. Muhammed gav Sirin åt Hasan Thabit, poeten. Ibn Sád säger, att Muhammed "tyckte om Mariyah, som hade vit ansiktsfärg, lockigt hår och var söt". (Taget från Ibn Sa'd's "Kitab al-Tabaqat al-Kabir" (Boken om de viktigaste klasserna), sid.151].
Ibn Sa'd skriver även, att Mariyah födde en son, som hette Ibrahim åt Muhammed. Han dog 18 månader senare. Sa'd skriver: "Om han hade levat, skulle ingen av hans morbröder ha stannat kvar i slaveri", sid. 164. Detta visar, att det fanns andra koptiska slavar ägda av muslimer.

Koranen instruerar även muslimer att inte tvinga sina kvinnliga slavar till prostitution (23:34) och den tillåter även muslimer att gifta sig med slavar, om de önskar det (4:24), och att man ibland befriar dem från bestraffning för brott eller synd (4:92, 5:89, 58:3) och tillåter även slavarna att köpa sig fria, om de tillfredsställer vissa av sin husbondes vilkor (24:33). (90:13 Att " befria en människa från slaveri" syftar på muslimens frigivande mot lösen av andra muslimer, som var slavar hos icke-muslimer.)

Medan jag tycker det är trevligt att tillåta en slav att uppnå sin frihet (enligt sin husbondes omdöme), är det tragiskt, att islam tillåter dem att i första hand förslavas. Det är som att råna en bank och ge något av pengarna tillbaka till banken och tro, att du gjorde det rätta!
Ovanstående verser visar, att Allah föreskrev, att man skulle ta slavar, och att det var tillåtet för muslimska män att ha sex med sina kvinnliga slavar. Det visar även, att slavarna var en värdefull handelsvara för muslimerna. I annat fall skulle inte Allah ha pålagt straff, för att man befriar en slav från att gottgöra ett brott.

https://www.katoliknu.se/html/rel_islam25.htm
Står klart och tydligt i koranen, från Muhammed. Så varför lögner från många muslimer att Muhammed inte hade slavar och inte genomförde våldtäkter på slavarna när bevisen finns att han hade slavar och genomförde våldtäkter på dom, samt behandlade dom barbariskt?
Senast redigerad av Filantrop78 2023-10-18 kl. 23:36.
Citera
2023-10-18, 23:34
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Slavar på den tiden är samma som dagens löneslavar.
Det är inget mer fel att vara slav än arbetare.
Citera
2023-10-18, 23:36
Medlem
Filantrop78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Slavar på den tiden är samma som dagens löneslavar.
Det är inget mer fel att vara slav än arbetare.
Skitsnack. Muhammed var folkmördare, pedofil och slavägare. Det är bara se på hur muslimska araber tog över Mellanöstern, ingen hade någonsin varit så skoningslöst barbarisk som muslimerna, dom utrotade den kristna ursprungsbefolkningen till slut. Idag finns få kopter kvar i Egypten som behandlas på värsta tänkbara sätt. Spillrorna som är kvar av utrotningen den kristna ursprungsbefolkningen i Turkiet får likaså konstant utstå allehanda förnedringar.
Senast redigerad av Filantrop78 2023-10-18 kl. 23:39.
Citera
2023-10-18, 23:44
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop78
Du gör dig till åtlöje. Fakta är att din kära Löfven är sionistisk muslimkramare. Biden sionistisk folkmördare.
Jag gör mig gärna till åtlöje i era ögon.
Vad ni tycker och tänker spelar ingen roll för mig.

Faktum är att det är sådana som jag som har skapat samhällsprodukter som dig.
Jag har planterat alla dina idéer och tankar och tyckanden.

Vi vill att du ska anklaga och peka finger på allt och alla.
Citera
2023-10-18, 23:48
Medlem
Filantrop78s avatar
Citat:
Jag gör mig gärna till åtlöje i era ögon.
Vad ni tycker och tänker spelar ingen roll för mig.

Faktum är att det är sådana som jag som har skapat samhällsprodukter dom dig.
Jag har planterat alla dina idéer och tankar och tyckanden.

Vi vill att du ska anklaga och peka finger på allt och alla.
Du kommer med rappakalja. Jag presenterar fakta om Muhammed, pedofilen, folkmördaren, slavägaren, uppmuntrade till våldtäkt, muslimerna utrotade den kristna ursprungsbefolkningen och visat värsta tänkbara barbari, som muslimerna fortsätter med än idag.
Citera
2023-10-18, 23:51
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Du kommer med rappakalja. Jag presenterar fakta om Muhammed, pedofilen, folkmördaren, slavägaren, uppmuntrade till våldtäkt, muslimerna utrotade den kristna ursprungsbefolkningen och visat värsta tänkbara barbari, som muslimerna fortsätter med än idag.

Om du ska ta skrifterna ordagrant, då kan du säga samma sak om Bibeln och vad kristna har gjort här i världen..
Citera
2023-10-19, 00:08
Medlem
Filantrop78s avatar
Citat:
Om du ska ta skrifterna ordagrant, då kan du säga samma sak om Bibeln och vad kristna har gjort här i världen..
Kristna kommer inte i närheten av muslimernas utrotning. Du glömmer nya testamentet. Muslimerna har kristna slavar än idag, kristna inga.
Citera
2023-10-24, 17:01
Medlem
4:24 nämnd ovan har TS fått om bakfoten. Den handlar om Hunayn där muslimerna under Muhammeds ledning fick sin största skörd av slavar, typ 5000. Muhammeds rövarbröder undrade om dom verkligen fick våldta de kvinnor som var gifta när deras män var i livet. Då fick Muhammed denna vers som säger att det får de (efter kontrollperioden så att de inte var gravida).

Den handlar alltså inte om att gifta sig med slavkvinnor utan ger tillåtelse att våldta och sälja dem även fast de var gifta och med sina makar i livet.
Citera
2023-11-11, 11:19
Medlem
Filantrop78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas-yi
4:24 nämnd ovan har TS fått om bakfoten. Den handlar om Hunayn där muslimerna under Muhammeds ledning fick sin största skörd av slavar, typ 5000. Muhammeds rövarbröder undrade om dom verkligen fick våldta de kvinnor som var gifta när deras män var i livet. Då fick Muhammed denna vers som säger att det får de (efter kontrollperioden så att de inte var gravida).

Den handlar alltså inte om att gifta sig med slavkvinnor utan ger tillåtelse att våldta och sälja dem även fast de var gifta och med sina makar i livet.
"Bara" ger tillåtelse att våldta och sälja slavkvinnor. Muhammeds folkmordskrig mot kristna, slaveriet han genomförde på kristna och resten av hans barbari har du ignorerat.
Citera
2023-11-11, 11:54
Medlem
Ballooonies avatar
Låt dem ha sin väg?

Bibeln säger;
Nu är ingen längre jude eller grek, slav eller fri, man eller kvinna. Alla är ni ett i Kristus Jesus.
Här finns inte jude eller grek, inte slav eller fri, inte manligt och kvinnligt. Alla är ni en enda i Kristus Jesus.
Ett blod. One love.
Citera
2023-11-11, 12:15
Medlem
Citat:
"Bara" ger tillåtelse att våldta och sälja slavkvinnor. Muhammeds folkmordskrig mot kristna, slaveriet han genomförde på kristna och resten av hans barbari har du ignorerat.
Jag fokuserade i mitt inlägg enbart på vers 4:24, det betyder inte att jag förnekar övrig brutalitet.

Men du säger här att Muhammed bedrev folkmordskrig mot kristna, har du belägg för det? Var Muhammed personligen ledare för någon raid mot någon kristen stam? När han låg för döden skall han enligt den muslimska legenden beordrat den sista raiden ledd av hans följare Usama in på Byzantiskt område, men just den raiden beskrivs inte som något folkmord. Erövringen av kristet land startade snarare enligt Islams legender med andra kalifen Umar några år efter Muhammeds förnedrande beskrivna död.
Citera
2023-11-11, 13:11
Medlem
Filantrop78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas-yi
Jag fokuserade i mitt inlägg enbart på vers 4:24, det betyder inte att jag förnekar övrig brutalitet.

Men du säger här att Muhammed bedrev folkmordskrig mot kristna, har du belägg för det? Var Muhammed personligen ledare för någon raid mot någon kristen stam? När han låg för döden skall han enligt den muslimska legenden beordrat den sista raiden ledd av hans följare Usama in på Byzantiskt område, men just den raiden beskrivs inte som något folkmord. Erövringen av kristet land startade snarare enligt Islams legender med andra kalifen Umar några år efter Muhammeds förnedrande beskrivna död.
Muhammed blev en stark militär ledare i Medina. Muslimska källor avslöjar att han inledde dussintals militära räder mot olika grupper, inklusive polyteister, judar och kristna. Genom dessa räder blev Muhammed så mäktig som arabisk stamledare att många stammar underkastade sig honom och därmed förklarade sin omvändelse till islam. Ordet islam i sig betyder "underkastelse" och "överlämnande". För muslimer är Muhammed Allahs sista profet, den siste och bästa i en kedja av tusentals profeter (som inkluderar profeter från Bibeln). Muslimer ser honom som den enda perfekta mannen som någonsin levt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in