2023-11-11, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Etter #metoo bevegelsen er det blitt stadig hardere og vanskeligere for gamle, rike og mektige menn å misbruke kvinner. Enten overgrepene er av økonomisk art, eller fysisk, seksuell og eller andre typer vold og overgrep.

Samfunnets støtte til overgrepsutsatte kvinner er i ferd med å bli løftet opp i lyset, menn som misbruker makt overfor kvinner blir avslørt i mediene, og blir i mange tilfeller utsatt for såkalte kanselleringer i karrierene sine, eks Trond Giske og Johnny Depp. Ingen av disse er dømt for noe straffbart, men, omdømmetapet de har lidt har allikevel ført til store økonomiske tap i privatøkonomien som følge av at karrierene deres nærmest har blitt katapultert fra stjernehimmelen og over i et annen og mørkere og mye kjøligere sfære.

Slik loven er skrevet skal det avsies en dødsformodningskjennelse når Anne-Elisabeth har vært forsvunnet i fem år.

Deretter skal Anne-Elisabeths dødsbo behandles. Her vil ektepaktene bli satt til side. Ektepaktene i seg selv beviser at Tom Hagen utsatte henne for økonomisk mishandling i nære relasjoner.

Det kan være det finnes flere beviser på at Anne-Elisabeth var utsatt for vold i nære relasjoner. Kanskje gjennom hele ekteskapet. Nærmere 50 år. Vi vet lite om hva politiet har av beviser, og vi vet heller ikke når politiet har tenkt å legge frem eventuelle slike beviser i retten.

Men det vi vet med sikkerhet, er at beviskravene i sivile saker er lavere enn i straffesaker. I sivile saker av økonomisk art er det opp til retten å avgjøre hva som er rettferdig. Det er dommerne som bestemmer. Innenfor de rammene som lovverket setter.

Og så vet vi at Tom Hagen de siste tre og ett halvt år har vært siktet for drap av Anne-Elisabeth. En siktelse krever en sannsynlighetsovervekt på mer enn 50%.

Så spørs det da, om siktelsen er tilstrekkelig til at Tom Hagen vil bli fradømt retten til å sitte i uskiftet bo.

Ja. Det vil jeg tro.

Tiden vil vise. Min magefølelse sier at Tom Hagen vil måtte vinke farvel til halvparten av formuen sin snart.

Jeg regner med at dette tilfellet er upløyd mark og at det kan gå helt til høyesterett.
Citera
2023-11-11, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg regner med at dette tilfellet er upløyd mark og at det kan gå helt til høyesterett.

Det kan hende. Vi får se hva som skjer.

Jeg tror vi vil få se en slags rettferdighet i denne saken.
Citera
2023-11-11, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Nei, det er ingen grunn til å tro at barna har mer relevant informasjon for saken enn det de har fortalt i avhør. I alle fall ikke angående TH.
Det er vel ikke opp til dem å vurdere hva som er relevant informasjon, hvis po er av en annen oppfatning!
Citera
2023-11-11, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Bruk av latterfjes som avslutning i seriøse diskusjoner er et tydelig tegn på usikkerhet og manglende ordforråd. Et forsøk på å latterliggjøre den som ikke er enig med deg selv. Avslørende, latterlig og dumt. Dette til underretning🧐

Nei, jeg latterliggjør ikke en som er uenig med meg. Hver gang noen diskuterer med deg, ender det opp med at du påstår at du kjenner sannheten, og vi andre er uvitende. Men du kommer aldri med noen detaljer eller fakta som underbygger det du skriver. Derfor får vi vel bare vente på rettsaken som du har påstått at du skal vitne i. Dette er jo noe du har påstått selv, og er ikke brudd på regelen Användarnas anonymitet, som noen ser ut til å tro.
Citera
2023-11-11, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tiden vil vise. Min magefølelse sier at Tom Hagen vil måtte vinke farvel til halvparten av formuen sin snart.

Stakkars, da har han bare en drøy milliard igjen.
Citera
2023-11-11, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Stakkars, da har han bare en drøy milliard igjen.

Ja, i tillegg til gratis kost og losji resten av sitt liv🧐
Citera
2023-11-11, 09:55
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg håper da virkelig du har rett i at det kommer en tiltale snart, enten det er TH eller andre som blir tiltalt. Det viktigste er at tiltalen er korrekt og at saken blir løst. Du sier at det har kommer frem kritisk informasjon. Hvor har det kommet frem ? Jeg leser alt ang denne saken , så det er rart jeg ikke har fått med meg dette . Kan du legge ut link er du snill ?

Hvor er det de prater som om saken er ferdig etterforsket ?. Igjen, kan du legge ut link ?

Jeg ser de har tro på at saken blir løst. Det samme sa de også i 2019.

Etter hva jeg har lest så etterforskes kryptosporet, videoprosjektet og mye annet for øyeblikket. Da er det rart av deg å si at de prater som saken er ferdig etterforsket.

Virker som at det bare er finpuss igjen, bare for å se om det er noe de har oversett.
Ja, jeg håper i likhet med deg at TH blir tiltalt snart.
Citera
2023-11-11, 10:12
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Nei, jeg latterliggjør ikke en som er uenig med meg. Hver gang noen diskuterer med deg, ender det opp med at du påstår at du kjenner sannheten, og vi andre er uvitende. Men du kommer aldri med noen detaljer eller fakta som underbygger det du skriver. Derfor får vi vel bare vente på rettsaken som du har påstått at du skal vitne i. Dette er jo noe du har påstått selv, og er ikke brudd på regelen Användarnas anonymitet, som noen ser ut til å tro.

Hva mener du med vi andre? Det er mange andre enn Troverdig som har samme historie å komme med. Klart han ikke kan komme med alle detaljer han kjenner. Saken skal gå for retten, og det vil være skadelig for saken hvis han åpner opp om alt han vet, og det har han jo skrevet tidligere.
Vi har dannet oss et bilde av hvem TH er, nemlig en empatiløs, sympatiløs, manipulerende, kontrollerende, voldelig tyrann.
Citera
2023-11-11, 10:16
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg håper da virkelig du har rett i at det kom..
..est så etterforskes kryptosporet, videoprosjektet og mye annet for øyeblikket. Da er det rart av deg å si at de prater som saken er ferdig etterforsket.

Hvor tror du TH må sone? Ullersmo? Ila? Trøgstad?
Det blir litt av en overgang for han. Den styrtrike forretningsmannen i dress, som er losjemedlem, kjenner høytstående AP-folk osv..
Håper at det er fullt i Oslo, og at det blir Trondheim Fengsel han må sone i, eller aller helst at han blir sendt til et leiefengsel i Nederland, så blir det mindre besøk fra venner og bekjente.
Citera
2023-11-11, 10:25
Medlem
Anne-Elisabeth ble av sin lege oppfordrer til å kontakte advokat.

Det fremgår av Anne-Elisabeth Hagens helsejournal, som politiet har brukt til å underbygge mistanken mot Tom Hagen.

Overfor legen uttrykker Anne-Elisabeth Hagen frustrasjon rundt ekteskapet sitt.

I den forbindelse nevner hun at ektemannen «har særeie på alt hjemme» fordi «han tvang henne» til å skrive under på det, ifølge TV 2s opplysninger.

Dokumentet, som politiet besitter, er datert i 2002, altså 16 år før hun forsvant fra sitt hjem på Lørenskog i 2018.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/lege-radet-anne-elisabeth-hagen-til-a-soke-advokathjelp/16183368/
Citera
2023-11-11, 10:48
Medlem
Legen til AE er enda et vitne som kan bekrefte trusler, tvang og AEs store fortvilelse.

Dermed er det flere vitner uavhengig av hverandre som kan bekrefte AEs situasjon.
Vitner fra helt ulike tidsepoker som viser hva AE slet med gjennom mange år ift TH.

Legetimer bekrefter altså at hun har stått overfor trusler og tvang ifbm ektepakten.
Helsejournalen til AE dokumenterer svart på hvitt at hun ble tvunget til å underskrive.

At AE ble truet til å underskrive ektepakten underbygges også av andre uavhengige vitner.

Politiet har med andre ord opplysninger som dokumenterer svart på hvitt AEs situasjon.

TH og familien uttaler at de er rystet over at dette kommer frem og publiseres i media.
Det blir umulig for TH å bortforklare dette med Tassen eller komme med andre usannheter.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/lege-radet-anne-elisabeth-hagen-til-a-soke-advokathjelp/16183368/
Citera
2023-11-11, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Legen til AE er enda et vitne som kan bekrefte trusler, tvang og AEs store fortvilelse.

Dermed er det flere vitner uavhengig av hverandre som kan bekrefte AEs situasjon.
Vitner fra helt ulike tidsepoker som viser hva AE slet med gjennom mange år ift TH.

Legetimer bekrefter altså at hun har stått overfor trusler og tvang ifbm ektepakten.
Helsejournalen til AE dokumenterer svart på hvitt at hun ble tvunget til å underskrive.

At AE ble truet til å underskrive ektepakten underbygges også av andre uavhengige vitner.

Politiet har med andre ord opplysninger som dokumenterer svart på hvitt AEs situasjon.

TH og familien uttaler at de er rystet over at dette kommer frem og publiseres i media.
Det blir umulig for TH å bortforklare dette med Tassen eller komme med andre usannheter.

Som sagt, politiet sitter på et hav av dokumentert informasjon fra vitner om hvor djevelsk AE er blitt behandlet både fysisk og psykisk gjennom nesten 50 år. Det er samtidig frustrerende å høre på hva forsvarerne sier om det samme, men det er jo jobben deres. Løpet er uansett kjørt for TH, og det er det viktigste. Som han selv sa i sin siste offentlige uttalelse: «Rettferdigheten vil seire til slutt». Det ønsket vil han få oppfylt, og takk for det🧐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in