Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Jo GW känns som han mest bara tänker på vinning. För honom var inte Guillou någon vinning längre därav adjö. Det är precis som Guillou beskriver det. Du kan ha GW som nära kompis bli bjuder på jakt tom med honom så länge GW känner att det är vinst för honom i detta. Ungefär som GW bjöd ut denna ansvariga polis för Tove-fallet på jakt och fint vin. GW gör aldrig något sådant om det inte gagnar GW själv. Det ska ha skurit sig mellan dom. GW tyckte inte han behövde Guillou längre. Guillou tyckte han var för stor för att bli kastat åt sidan som det och sedan ovänner för livet. Två komplicerade individer om man ser det från ett objektivt håll.
Nja, det var väl lite annorlunda ändå ?
Leif GW gav väl ut sina böcker på Jan Guillous förlag Piratförlaget ?
Och han tyckte väl att han hade fått en dålig deal.
Ett par kronor hit och dit ger i slutändan ett rejält tillskott i kassan om den sålda volymen är stor.
Rätta mig om jag har fel ?
Det är inget ovanligt att författare byter förlag ibland mitt i karriären.
Förlagen säljer vanligen en hel portfölj med populära böcker till bokhandlaren och hoppas att de blir sålda förstås.
Det finns också det alternativa ryktet att Piratförlaget promotade Camilla Läckbergs böcker mera än Leif GWs och att det är därför som GW vart sur ?
Är faktiskst själv på lyset nu efter bastubadet med några öl o legat ett tag i jacuzzin, så jag skrev bara fritt ur minnet.
Mods kan radera om det inte stämmer.
Guillou har haft ett rätt bra kassaflöde kan man tänka sig och då kunnat ta ut en saftig lön
ur förlaget.
Leif GW har inte haft samma förspänt med att basa för en stor kassa som Guillou har haft ?