Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-10, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bull-shit
Kan nog vara både och, eller väldigt osäkra människor som vet att de inte kan klara sig själva. Liksom att de behöver frysa ut någon för att få en position i en annan gemenskap? Hemskt….önskar sådana människor kunde ha självinsikt och jobba på sig istället…

Hoppas svenska folket kommer ihåg vilka falska as Wilmer, Johan och Carro är.
2023-11-10, 19:37
Medlem
imrichbitchs avatar
Frans borde blivit diskad i tävlingen, han nuddade ju klossen med handen.
Dåligt av produktionen att inte ingripa, det är ju lite pengar på spel.
2023-11-10, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
"grundlurat och förnedrat en person är nått nytt och osmakligt i Robinsons historia". Du min vän kan inte ha sett säsongen med Wrenkler.

Wrenklergruppen mot en person? Det måste jag ha missat...
2023-11-10, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Sluta snacka skit om att Emilio vart förnedrad nu. Sällan har väl en sån heroisk och minnesvärd kämpainsats visats upp i Robinson. Det här avsnittet kan han med stolthet visa upp för kommande barn och barnbarn och för min del får han gärna ta hem hela skiten efter detta.

Den som förnedrade sig själv var Johan med sitt idiotiska resonemang om att E skulle ha avstått amuletten, när nu laget misslyckades med sitt förräderi mot honom.

Du verkar inte förstå ordet förnedrad...
2023-11-10, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElviraMadga
Vad är det som händer i nästa avsnitt då Petra konfronterar Charlie? Kom igen, säg att någon vet.

Jag har snokat lite och har en hypotes om vad det kan vara som Petra har att säga till Charlie.
Sätter en spoiler om det är folk som vill hålla sig

2023-11-10, 20:02
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompaaik1
... men förmodligen hade ett halsskydd kunnat räddat han.

Med den här usla formuleringen kan du näppeligen ens ha en åsikt om vad ett ord som förnedra betyder. En svensk grammatik kanske vore en investering. Jävla åsna! 😂
2023-11-10, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Med den här usla formuleringen kan du näppeligen ens ha en åsikt om vad ett ord som förnedra betyder. En svensk grammatik kanske vore en investering. Jävla åsna! 😂

Innan vi ger oss in i själva frågan så kan du väl åtminstone kopiera till rätt inlägg
..😉. Heller kopplar du halsskydd till förnedring... förvirrat värre!?

Hur definierar du förnedring?
Senast redigerad av Tompaaik1 2023-11-10 kl. 20:09.
2023-11-10, 20:09
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tynabort
Robinson-Charlies löfte: ”Det kommer att ta hus i helvete”
9 november 2023 21:00

Skitsnackare, machomupp och allmänt otrevlig är lite av kritiken som riktats mot Anebybon Charlie Wiberg i årets Robinson. Nu slår han tillbaka.

– Det absolut fulaste man kan vara är en vit, heterosexuell framgångsrik man med muskler, säger Charlie Wiberg till tidningen.

Viktor Johansson
Text

Viktor Johansson

”Jag är egentligen en gentleman av rang”, berättar Charlie Wiberg.

Bild: TV4

Annons

Det har samtidigt funnits gott om konflikter och personliga påhopp – ofta med Anebybon Charlie Wiberg inblandad.

– Många av mina motståndare är ett gäng ”lönnisar” som inte är anpassade för den här tävlingen, varken psykiskt eller fysiskt, säger han till tidningen.

Vad menar du med ”lönnisar”?

– Lönnfeta människor som gillar det goda livet med Mcdonalds och Netflix. Jag är tvärtom.

”Jag trodde Els-Marie var en surkärring”, berättar Charlie Wiberg.

En av kritikerna, den 45-åriga Els-Marie, anklagade Charlie Wiberg för att vara en ”machomupp” och representera en bakåtsträvande manskultur. Där tror sig Charlie Wiberg förstå var den kritiken grundas i.

Annons

– Det absolut fulaste man kan vara i dag är en vit, heterosexuell framgångsrik med med muskler. Har jag någon gång stått och flexat med mina muskler som en machoman? Nej det är enbart hennes fördomar mot en typ av människa som hon normalt inte umgås med.

”Jag har aldrig flexat med mina muskler”, utbrister Charlie Wiberg.

Ni går inte bra ihop?

– Jag hade mina fördomar och trodde hon var en ‘surkärring’. Men när vi hamnade i samma lag tänkte jag ”den här människan vill jag dricka öl med”. Med andra ord kommer vi att få en bättre relation när vi lär känna varandra, åtminstone från min sida.

Vid ett annat tillfälle försökte en av Charlie Wibergs kvinnliga lagkamrater att göra upp eld, men misslyckades på grund av ett skadat finger. Då röt Charlie Wiberg till och sa ”gå och drick mjölk så löser jag det här”.

Men enligt Charlie Wiberg handlade det bara om ett missförstånd.

– Jag kan inte skaffa nya vänner för folk förstår sig inte på mig. Hon hade skadat ett finger men skulle ändå, som den tjuriga norrlänning hon är, försöka sig på att göra upp eld. Samtidigt hade vi andra inget att göra och då satt hon där och ”ojade” sig.

– Då tänkte jag bara säga till henne att gå och vila i stället och råkade väl säga ”gå och drick mjölk”.

Är det inte lite macho-varning på det?

Annons

– Är det? Jag är väldigt öppen för ny kunskap, lärdomar och insikter. Men det var inte menat som något macho i alla fall.

”Det är bra att ha sina fiender nära”, berättar Charlie Wiberg om motståndaren Tove Dalsryd.

Bild: DANIEL STERNERUD

Men en deltagare som trätt fram som Charlie Wibergs absolut största fiende är Tove Dalsryd.

– Underbara Tove. Hon är en girig typ som bara tänker på sig själv.

Gör inte du det också?

– Jo, man kan tycka att jag är en enstöring. Men det har blivit lite uppskruvat i tv, där jag framstår som ständigt tjurig. Riktigt så är det inte, för i mina ögon går laget först i alla tävlingar.

Efter torsdagens annorlunda utröstning, där båda lagen fick rösta, har lag Syd och Nord slagits ihop. Nu kommer framtida tävlingar att vara individuella – vilket Charlie Wiberg ser fram emot.

– Det är här jag skiner, utan något lag och bara kunna se hur pakter förändras och vilka som är lojala och vilka som kommer till mig och ”slickar röv”. Där har jag har en baktanke för att se vad några av grabbarna går för. Jag tror nämligen att vi kan göra något stort ihop.

”En av killarna gillar scootrar och cross. Så vi kan nog komma bra överens”, berättar Charlie Wiberg.

Vilka då?

– Kanske Pelle, Wilmer och Johan. Men vi får se och det får tittarna också.

Du har ju sagt att du inte ska pakta?

– Det ska jag inte. Men spela spelet, Robinson är ju ett spel.

Avslutningsvis ger Charlie Wiberg ett löfte till alla tv-tittare.

– I nästa vecka kommer det att ta hus i helvete. Det blir riktigt livat.
Enligt den tidningsartikeln så verkar det ju inte som han kommer att bli hemskickad.
Men det är kanske bara vad han hade planerat att göra om man hade fått vara kvar.
2023-11-10, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Hoppas svenska folket kommer ihåg vilka falska as Wilmer, Johan och Carro är.
Hoppas svenska folket kommer ihåg Wilmers fula Decilitermått till framgaddar och Johans jävla kvinnomisshandlar aura
2023-11-10, 20:38
Medlem
CombatCows avatar
Vilka jävla as Johan, Wilmer, Ken, Karro och Els-Marie är 😡
2023-11-10, 20:38
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteminstil
Jag har snokat lite och har en hypotes om vad det kan vara som Petra har att säga till Charlie.
Sätter en spoiler om det är folk som vill hålla sig

2023-11-10, 20:44
Medlem
the juntos avatar
Johan gjorde slut med Daniela. Vilket knäckte henne detta var för ca: 3 veckor sedan. Personligen tycker jag att Johan kan få någon way snyggare än henne, även om man släcker lampan är hennes nasala röst är en terror. Vinklingen i programmet är dessutom skrattretande. Jävla lek tv vem fan bryr sig egentligen. Glömt nästa vecka, skall bli kul och se vad asfaltstuggaren hittar på nästa vecka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in