2023-11-10, 15:22
Medlem
Luzzjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaPrincipessa
Jag är tveksam till att hon förstår det…

Ja tyvärr är det väl så. Förstår inte heller vad det är ”för annan hemlig grej” som förvaltaren istället ska vara åt henne?
2023-11-10, 16:17
Medlem
LaPrincipessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzzje
Ja tyvärr är det väl så. Förstår inte heller vad det är ”för annan hemlig grej” som förvaltaren istället ska vara åt henne?

För ett tag sedan pratade hon om att förvaltaren ville vara god man åt henne istället. Det måste ju vara ännu svårare till en sådan person än att vara förvaltare? Eller har jag fel?
2023-11-10, 16:23
Medlem
Luzzjes avatar
Citat:
För ett tag sedan pratade hon om att förvaltaren ville vara god man åt henne istället. Det måste ju vara ännu svårare till en sådan person än att vara förvaltare? Eller har jag fel?

Ja en god man är ju mycket ”friare”. Och Bumbi sa i liven att det inte var det heller utan ”hemligt” för vi på Flashback inte skulle få veta Hon förstår väl att man bara kan begära ut handlingarna sedan?
2023-11-10, 16:34
Medlem
LaPrincipessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzzje
Ja en god man är ju mycket ”friare”. Och Bumbi sa i liven att det inte var det heller utan ”hemligt” för vi på Flashback inte skulle få veta Hon förstår väl att man bara kan begära ut handlingarna sedan?

Vad kan förvaltaren annars ha för hemlighet? Bumbi är ju inte direkt känd för att hålla hemligheter. Hon säger ju ”hemligheter” (som borde hållas privat) hela tiden tycker jag…
2023-11-10, 16:48
Medlem
godofasgaards avatar
Om hon skulle slippa förvaltaren (vilket jag inte tror) så kommer allt sluta med en pillerkarta i handen och ett stirrande in i evigheten .
2023-11-10, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godofasgaard
Om hon skulle slippa förvaltaren (vilket jag inte tror) så kommer allt sluta med en pillerkarta i handen och ett stirrande in i evigheten .
Men hovrätten nekade hennes överklagan om jag är rätt informerad!
2023-11-10, 17:28
Medlem
Luzzjes avatar
Nu är hon live på Emelie.bumbi och spelar upp 500kr. Välkomna!
2023-11-10, 17:29
Medlem
LaPrincipessas avatar
Nu spelar hon igen på sitt ”vanliga” Instagramkonto… Hon borde väl inte kunna spela nu när hon har förvaltare?
2023-11-10, 17:39
Medlem
Luzzjes avatar
Hur kan någon tycka att förvaltaren gör ”rätt”? I förvaltarens uppdrag ingår: ”Sörja för person betyder att du som god man/förvaltare ska försäkra dig om att huvudmannens tillgångar används till att skapa nytta för honom eller henne. Du ser också till att huvudmannen har ett bra boende, får en god omvårdnad och har goda levnadsvillkor.”

”Förvalta egendom är att ta hand om huvudmannens ekonomi. Det handlar dels om vardagsekonomin dels om att förvalta eventuella tillgångar i form av exempelvis pengar på banken, aktier, fonder, fastighet eller bostadsrätt.”

Genom att låta Bumbiana spela och spela bort flera tusentalskronor så fungerar ju detta uppenbarligen inte?
2023-11-10, 17:56
Medlem
Förvaltaren borde ha rätt att avsluta OF kontot. Så får hon hitta ett normalt jobb, som faktiskt Förvaltaren kan styra inkomsten över.

Hon kan ju uppenbarligen röra sig fritt med pengarna igen.
2023-11-10, 18:46
Medlem
LaPrincipessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie
Förvaltaren borde ha rätt att avsluta OF kontot.

Ja! Det håller jag med om. Hon borde också ha bättre koll på vad Bumbi håller på med. Förvaltarskapet har ju ingen som helst effekt på hur hon lever sitt liv. Hon får ju inte hjälpen hon behöver alls…
2023-11-10, 18:50
Medlem
Luzzjes avatar
Citat:
Ja! Det håller jag med om. Hon borde också ha bättre koll på vad Bumbi håller på med. Förvaltarskapet har ju ingen som helst effekt på hur hon lever sitt liv. Hon får ju inte hjälpen hon behöver alls…

Nä hur skapar det ”nytta” genom att låta henne spela bort hur mycket pengar som helst?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in