2023-11-10, 16:29
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Var säger jag ”svenskar”?
OK, "svensk medborgare" och "svensk" är inte samma sak för dig. Då är jag med.
Citera
2023-11-10, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Vart ska dessa skäggapor ta vägen då? Inte hem hit hoppas jag? Är det snygga unga tjejer som vill komma hit och sälja sig billigt så är det väl okej, annars så kan de få stanna nånstans där i öknen.

Ja antisemiterna ska hit och hata på judar. Finns tydligen inget eget ansvar längre, evakuering herregud skattebetalarna ska betala för andras omdömeslöshet.
Citera
2023-11-10, 16:30
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Dessa "svenskar" lever och bor i lyx i Gaza med sina 5-siffriga svenska bidrag månatligen, och dels med gratis mat och andra förnödenheter från FN:s lastbilskonvojer...

Fy fan vad dubbelt rövknullade vi blir i väst.
Rövknullade och uppfintade på läktaren har vi ju blivit de senaste 40 åren av jordens kaozigaste kaozare, så ingenting nytt där direkt.
Citera
2023-11-10, 16:31
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Fäll regeringen.

Självklart är det bättre med en rödgrön regering som tar hem terrorister och ger vuxna män gymnasieamnesti. Spelar ingen roll vem som har makt i dagens Sverige, Sverige är körd.

Är det inte dags att kolla upp bidrag. En svensk får inte bosätta sig utomlands hur länge som helst om personen går på bidrag. Dras inte bidrag in i fall en svensk på bidrag flyttar utanför Europa en längre period.
Citera
2023-11-10, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assar99
Hej,

Kolla nyheten: https://www.dn.se/varlden/internt-ud-mejl-svenskar-evakueras-fran-gaza-pa-lordag/

Tror ni att myndigheterna kommer kontrollera om dessa individer har haft inblandning med Hamas innan de återkommer till Sverige?
Seriös fråga..

Nä, de kommer dom inte fråga. Om de mot förmodan ens frågar så kommer de godta vartenda lögnaktigt svar som de naiva idioter de är.

Härligt, verkligen. Ännu fler terrorister och våldsdyrkande fundamentalister på våra gator.
Citera
2023-11-10, 16:34
Medlem
Citat:
Ja jag anser att medborgarskapet har ett högt värde och förpliktigar till både rättigheter och skyldigheter både från statens sida och från individens sida. Trist att du tar medborgarskapet så lättvindigt.

Svenska staten ägnar sig sällan år några högriskoperationer vid dessa hemflygningar. Jag antar att de svenska medborgarna flygs hem från Egypten där säkerheten är en helt annan än i Gaza.

Att de som flygs hem får stå för en del av notan är jag villig att diskutera men först och främst handlar det om att sätta människor i säkerhet.

Grundproblemet är att vi i Sverige, politikerna, väljarna och staten, har delat ut medborgarskap så lättvindigt.

DET har devalverat värdet på svenskt medborgarskap och den svenska ekonomin.
Citera
2023-11-10, 16:36
Medlem
Om de 500 har fått en enda spänn i bidrag från Sverige under tiden de befunnit sig på en plats som Regeringen senaste 10 åren avrått från att besöka så är det skandal.

Kolla upp allihop vid gränsen till Sverige.

Dessutom borde de betala för resan. Den skall inte vi skattebetalare betala en krona för.

Finns det någon journalist som kan fråga regeringen vem som står för fiolerna?

Vad är poängen med att avråda från resor till Gaza om vi ändå betalar för deras s.k. ”hemresa” från just Gaza?
Citera
2023-11-10, 16:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
OK, "svensk medborgare" och "svensk" är inte samma sak för dig. Då är jag med.

Inte nödvändigtvis nej. Men framförallt i detta forum så har folk jävligt spridda uppfattningar vad som anses med ”svensk” så det är bra att vara konkret.
Citera
2023-11-10, 16:42
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Kan någon berätta för mig vad 500 svenska medborgare gör nere i Gaza??

Det är naturligtvis oklart, men sannolikt är några barn (alltså, inte "baaarn"), några är kvinnor som följt med sina män tillbaka till Gaza (och det kan ju då vara frågan om etniska svenskar som drabbats av "äkta kärlek"). Vi kan ju dock utgå från att det till större delen handlar om andra än Hamas elittrupper, även om det ligger i farans riktning att några verkligen har Hamasbelastning.

Haken är ju att OM man har svenskt (eller annat) medborgarskap har man en öppning för att komma därifrån. I nuläget är det en möjlighet ingen kastar bort.
Citera
2023-11-10, 16:45
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ja jag anser att medborgarskapet har ett högt värde och förpliktigar till både rättigheter och skyldigheter både från statens sida och från individens sida. Trist att du tar medborgarskapet så lättvindigt.

Svenska staten ägnar sig sällan år några högriskoperationer vid dessa hemflygningar. Jag antar att de svenska medborgarna flygs hem från Egypten där säkerheten är en helt annan än i Gaza.

Att de som flygs hem får stå för en del av notan är jag villig att diskutera men först och främst handlar det om att sätta människor i säkerhet.

Tycker du man ska utföra någon slags bakgrundskontroll på varje enskild individ eller ska man bara lasta in alla med medborgarskap? Genuint intresserad hur du tänker där, för om man kommer från, återigen, högriskområde med terroranknytningar och hög siffra på sympatier, så känns det mer än all rätt att man kontrollerar vem som får komma hem eller inte!
Citera
2023-11-10, 16:52
Avslutad
Tycker israel ska bli en mångkultur, vill dom inte det är dom nazister.
Öppna era hjärtan israel.
Citera
2023-11-10, 16:55
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Det där var intressant...
Har du några belägg eller någon verifierad länk som stödjer ditt påstående?

Retoriska frågor som åtföljs av ett frågetecken är inte ett påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in