2023-11-10, 15:30
Medlem
noll.con.trolls avatar
Som rubriken lyder: hur ovanligt är det att, som jag, attraheras av korta killar? För mig är det lika självklart att en kille bör vara kort, som det är för andra tjejer att killen ska vara lång och ståtlig.

Om jag är ute på en dejtingsajt reagerar jag alltid positivt och blir extra nyfiken om killens längd ligger mellan 160 och 180, nånstans där ligger min ideala längd för en kille. Under 160 är inga större problem, men det är ställan man stöter på så korta killar.

Låt mig vara tydlig. Jag har ingen sexuell fetish för dvärgar eller kortväxta per se, och upplever sällan att det är själva "kortheten" jag attraheras av. Tvärtom, jag går på utseende och personlighet; humor, attityd, bildningsnivå etc. Däremot finner jag en sexighet i att vara kille och kort, samtidigt som man har en vass attityd och i bästa fall klär sig snyggt (vet inte hur det är med andra, men jag dejtar iaf inte killar som har fula kläder). Det är något med en stor personlighet i liten förpackning som gör mig väldigt, väldigt sugen..!!

OBS! Jag tänder INTE på kombinationer som kort+ tjock eller kort+flintskallig.... känns bäst att tydliggöra detta redan nu. Att jag gillar korta killar innebär inte att Karlssom på taket är min drömbild av hur en kille ska se ut. Tvärtom, jag gillar snygga killar.

Om jag blir kär i en lång kille må det vara hänt. Personligheten är det viktiga, men det finns saker med "längd" som jag finner väldigt besvärande. Stora, klumpiga killar tar mer plats. Kroppsdelarna är liksom i vägen.

Och sedan detta att "alla" gillar långa killar gör mig i princip spyfärdig. I likhet med att "alla" killar ska ha stora muskler och pumpa upp sig för att impa på varandra + det motsatta könet. Det känns så jävla lågt! Inte bara primitivt, utan förolämpande mot alla former av mänsklig intelligens.

Varför i HELVETE skulle jag tända på en kille som käkar pulver och sitter på gymmet 8 timmar i veckan, i syfte att "se stor stor ut"????? Det är ju för fan pinsamt.

Ungefär samma äckel känner jag inför idén att en längd över 185 cm skulle vara något att bli attraherd av. Vilken syn har man då på killar? Att de är djur....? Som en elefant, ju större desto bättre. Nej tack.

Jag ser bara nackdelar med långa killar: hårt slitage på möbler, man måste antagligen köpa dyrare säng och mer hållbara bord + stolar, muskelbristningar, högre risk för lungkollaps och allt möjligt.... Om vi levde på stenåldern hade jag sett det attraktiva i att vara lång och stor - men vi lever ju inte på stenåldern längre.

Så, hur ovanligt är detta? Finns det äver huvud taget nån som tar det här inlägget på allvar, eller är längdidealet så inpräntat att alla kommer anta att jag trollar? Tack på förhand.
Senast redigerad av noll.con.troll 2023-11-10 kl. 15:33.
Citera
2023-11-10, 15:36
Medlem
Glostrups avatar
Tycke och smak är individuellt, lika lite något konstigt med att gilla korta killar som att gilla långa, tjocka, smala, mörkhåriga, blonda, skalliga eller andra.

Gör som du känner är bäst för dig, så gör andra som de vill. Och vips, så är alla glada.
Citera
2023-11-10, 15:40
Medlem
noll.con.trolls avatar
Risken för ryggproblem ska vi inte ens tala om.

Är det inte lite som med "designade" hundar..? Du går - i din dumhet - och köper en American Bully för att du tänker att du nu har den snyggaste, coolaste hunden i stan, som kommer göra att alla andra tycker att du är stencool.

2 år senare inser du att du är du fast med en hund som knappt kan andas, knappt orkar gå, och får leva hela sitt liv i smärtor - bara för att DU var en idiot och inte tänkte på något annat än utseendet när du valde din hund! (eller biffiga/långa pojkvän)
Senast redigerad av noll.con.troll 2023-11-10 kl. 15:44.
Citera
2023-11-10, 15:47
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Tycke och smak är individuellt, lika lite något konstigt med att gilla korta killar som att gilla långa, tjocka, smala, mörkhåriga, blonda, skalliga eller andra.

Gör som du känner är bäst för dig, så gör andra som de vill. Och vips, så är alla glada.

Ja jag behöver inga tips på hur jag ska leva mitt liv i förhållande till korta/långa killar alltså....... vill nog snarare skänka lite hopp till korta killar, samt undersöka om jag är helt unik i detta. Det känns så ibland!

Jag önskar också att tjejer hade kunnat tänka ett steg längre och fråga sig själva varför längd är så viktigt. Vem vet, man kanske kan inspirera någon! 🙂
Citera
2023-11-10, 15:49
Bannlyst
Ungefär 4% gillar killar under 180 enligt egen statistik. Har nog stött på det några enstaka gånger. Alla kvinnor, oavsett hur dvärgiga de själva är kräver att killen är 180 minst. Helst 185.
Citera
2023-11-10, 15:52
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potofgold
Ungefär 4% gillar killar under 180 enligt egen statistik. Har nog stött på det några enstaka gånger. Alla kvinnor, oavsett hur dvärgiga de själva är kräver att killen är 180 minst. Helst 185.

Jamen visst är det för jävligt??? Detta är precis min uppfattning, att "alla" kräver en rejäl längd.

Har inte killar det tillräckligt svårt i livet utan att behöva leva som incels för att de är under 1.80? Jag kan inte låta bli att tycka att detta är extremt jävla puckat... ☹️
Citera
2023-11-10, 15:53
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potofgold

Hur kom du fram till 4% med ”egen statistik”? Du menar väl anekdotisk bevisföring, dvs lika med obefintlig statistisk grund?
Citera
2023-11-10, 15:57
Medlem
kanske känner du att de är lättare att kontrollera. eller kanske såg du korta män gnälla på nätet om deras längd vilket gjorde att du fick en drastisk mental förändring att gilla dem så att du känner dig annorlunda och speciell? jag tror bara att du är förvirrad. Att basera kärlek på något en person inte kan kontrollera är konstigt oavsett om du är snäll eller inte och detta kan inte vara sann kärlek. du låter för mig som exakt den person du klagar om och bara gillar att vara motsatsen till allt eftersom du inte har några andra egenskaper som en person skulle vilja ha.
du har samma åsikter som de som är besatta av långa killar men bara med ett annat perspektiv
Citera
2023-11-10, 15:58
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Hur kom du fram till 4% med ”egen statistik”? Du menar väl anekdotisk bevisföring, dvs lika med obefintlig statistisk grund?

Har du någonsin reflekterat över att "anekdotisk" bara är ännu ett modeuttryck, i stil med "faktaresistent", "faktacheckat" och "källa på det?".

Alltså, ordet är bara något du kastar i ansiktet på alla som tycker annorlunda än vad du gör, istället för att ta deras åsikter/upplevelser på allvar.

Uttrycket "anekdotisk bevisföring" EXISTERADE i princip inte innan september 2023......... så sluta nu vara ett modelejon, och diskutera seriöst istället 🙏❤️
Citera
2023-11-10, 15:59
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Jag gillar korta killar - hur ovanligt är det?

Fan vet, men de halvportionerna som jag har haft runt omkring mig genom livet så har väl brudraggandet i princip flutit på som för alla andra.
Citera
2023-11-10, 16:04
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
kanske känner du att de är lättare att kontrollera. eller kanske såg du korta män gnälla på nätet om deras längd vilket gjorde att du fick en drastisk mental förändring att gilla dem så att du känner dig annorlunda och speciell? jag tror bara att du är förvirrad. Att basera kärlek på något en person inte kan kontrollera är konstigt oavsett om du är snäll eller inte. du låter för mig som exakt den person du klagar om och bara gillar att vara motsatsen till allt eftersom du inte har några egenskaper som en person skulle vilja ha.
du har samma åsikter som de som är besatta av långa killar men bara med ett annat perspektiv

Nejdå. Det står inte och faller med längden. Det är bara en preferens. Jag dejtar även långa.

Förvirring tror jag knappast det rör sig om, eftersom jag har haft sama preferens hela livet.

Gällande kontroll. Killar är lika svåra att tygla oavsett längd. De ska ju helst frivilligt underordna sig, vilket alla lyckliga män kan intyga 🙂 men visst, nån slags illusion av (eller symbol för) kontroll kan säkert ligga i min preferens för korta - även om jag har en reell insikt om att människor absolut inte kan kontrolleras, utan bör göra saker efter eget huvud - och det inkluderar ju valet att underordna sig i ett förhållande, vilket jag anser kräver en heeeel del stake för en man att göra.

Jag tänder nog på den inre kraften hos en man, helt enkelt. Jag tänder på styrka. Är du så stark i dig själv att du kan vara kaxig och överlägsen fast du är kort, full av självförtroende fast du är smal och inte har ett berg av muskler på kroppen.... då har du min uppmärksamhet 😉
Senast redigerad av noll.con.troll 2023-11-10 kl. 16:06.
Citera
2023-11-10, 16:04
Medlem
Peppermills avatar
Om man bara svarar på frågan i topic så är det nog något du bör ta och kolla upp. Då det säkerligen är något som är fel.

Men mer allvar: Spelar något sådant någon som helst roll om man blir kär i någon? Man kan gå runt och säga att man bara gillar brunetter, stora bröst etc. sen blir man pladask-kär i en blondin med ett par små fasta.

Då jag är kille själv så har jag ju sett flertalet tjej-profiler när man nätdejtat. Längd verkar vara en "tjejgrej" att haka upp sig på. Antingen är dom fixerade på den eller så vill dom inte ens att en kille som har skrivit sin längd i sin dejtingprofil skriver ett "-Hej" till dom.

Känns som att bägge fall nog har någon bokstavskombinations-diagnos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in