Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-10, 15:26
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompaaik1
Fan det är ju två utvisningar per match!? Säkert nån 5+20 med också men ändå.
Jag har spelat och varit tränare men aldrig hört talas om nåt liknande i svensk hockey. Hade jag haft laget så hade jag bänkat fanskapet. Absolut ingen lagspelare!

Säkert bara på isen för att skada folk, det boostar väl hans ego pga Napoleonkomplexet.
2023-11-10, 15:29
Avslutad
En av årets deltagare verkar tydligen tycka om att lägga upp videos på nätet när man smeker muttan
2023-11-10, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det blir man väl inte hemskickad för.

Jag bara drog till med något med undran över varför du trodde just att det är Charlie som skulle bli hemskickad.
2023-11-10, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Säkert bara på isen för att skada folk, det boostar väl hans ego pga Napoleonkomplexet.

Jag trodde den tiden att medvetet skada motståndarna var förbi men det kanske fortfarande lever i Lappland...!?

Hur som så har han och Johan en hel del att jobba på. Ken och Karro är för länge sen bortom all räddning...
Senast redigerad av Tompaaik1 2023-11-10 kl. 15:40.
2023-11-10, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShpongleDMT
På tal om Dunning/Kruger så finns det solklara exempel på det ja.
"Jag ser inte Els-Marie som särskilt intellektuell, hon agerar för simpelt för att vara en intellektuell person. För övrigt relaterar jag knappt till kvinnor överhuvudtaget, eller större delen av mänskligheten eftersom de flesta är på ungefär samma låga nivå som du."
(FB) Robinson 2023 Höst (Filippinerna)

Det är också lite Dunning/Kruger att använda sig av Dunning/Kruger mot folk.

Att applicera vad "tangentbordskrigarna" (som väntar på anledning att få spy ut hat) tycker på den generella åsikten i samhället tror jag inte är riktigt rättvist. Det tror jag du vet själv också.
Eller rättvisebekämparna som de ofta kallar sig själva samtidigt som de frågar efter efternamn på den senaste hatstormsoffret. Det är såna som jagar dem på deras sociala medier, trakasserar deras familjer och kanske tillomed värre.. Det är inte riktigt dem du ska räkna med när du bedömer vad den generella åsikten är, även trots att det är de som hörs mest.

Förvisso sant.
Men likväl...
2023-11-10, 15:34
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tynabort
Daniela kritiserar läggmatchen på TikTok samt berättar att hon och Johan har gjort slut.

https://vm.tiktok.com/ZGe1RKLK9/

https://vm.tiktok.com/ZGe1RqwUM/

Det är nog lika bra det, vem vill vara ihop med Sveriges största mobbare just nu?

Hon hade ju varit korkad av att vara tillsammans med honom med tanke på hur hon själv mådde på ön efter att ha blivit utröstad och till viss del av mobbad Therese. Det hade sett ut att vara tillsammans med någon som är än värre.

Vi alla blev nog lurade i början av att Johan var en "go gubbe", men den rätta sidan kom fram i senaste avsnitten. Skrämmande att han har en ung dotter också, man undrar om han lär henne hur man beter sig mot andra människor? För då förstår man ju varför mobbing existerar med sådana föräldrar.
2023-11-10, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Att hon varit ett svin låter lite hårt, hon säger ju mer att hon har sårat sitt ex, ej skött det hela snyggt osv. För hennes ex så var det väl sårande nog att bli lämnad för en annan också.
Oavsett så var det ju bra att hon fick reda på Johans karaktär förr istället för senare.

Såg Johans ursäkt också. Klart han kommer med den nu efter all kritik så på det viset blir det ju skenheligt. Däremot var det en bra ursäkt på det sättet att han pratar om lärdomar och att försöka bli en bättre människa framöver. Kan ju vara att han fått lite insikt iallafall, får hoppas det + att Daniela kanske läxat upp honom också, vem vet.

Vet inte om du förstorar uttrycket "svin". Svin för mig är någon som behandlar någon empatilöst i tuffa situationer, stora som små.

Ja det var ju bra att han bad om ursäkt, men det kanske är lite väl billigt att vifta bort/försvara sig med en ursäkt och tro att allt är överspelat?
2023-11-10, 15:37
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompaaik1
Jag trodde den tiden att medvetet skada motståndarna var förbi men det kanske fortfarande lever i Lappland...!?

Hur som så har han och Kohan en hel del att jobba på. Ken och Karro är för länge sen bortom all räddning...

Ändå var det Ken som hade en smutta dåligt samvete, och inte Johan eller Wilmer som satt och flinade och hånade. Detta säger väl endel.

Klart att överfall inom ishockey sker fortfarande. Nyligen var det ju en spelare som dog av en skridskoskena mot halsen, vilket enligt många inte såg så oskyldigt ut.
2023-11-10, 15:38
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
En av årets deltagare verkar tydligen tycka om att lägga upp videos på nätet när man smeker muttan

Får man se? Eller skicka på pm om du inte vill visa här?
2023-11-10, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Du har helt rätt i det du skriver! Carro är också vidrig, förutom de andra vi redan tagit upp, hon har en avsky i hennes blick, både hur hon betedde sig mot Therese men också mot Emilio. Hon är ett s.k "supersocialt flockdjur". Har noll egna åsikter utan anpassar sig till gruppen. Säkert ESFJ (myer briggs personlighetstyp).

Ja, fast jag tyckte även att hon verkar vara lite efter.
Någon skada kanske ? Ung. Påverkbar ?

Själv har jag gjort en 3 tester under 20-30 år nu, har fått samma resultat alla gånger, med en avikelse på ~1% mellan gränsvärdet för E/I - Så både I och E NFJ.
Jag testade rätt ung första gången. Det var rätt intressant.
Hyfsat ovanligt tydligen, i den här staden.
Vilket inte behöver vara varken bra eller dåligt.
2023-11-10, 15:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Får man se? Eller skicka på pm om du inte vill visa här?
Du får lägga fredagskvällen till att googla lite, vill inte hänga ut henne då klippen är några år gamla och vet inte om hon gör det mer.
Men sett att det hintats om det tidigare i ett inlägg i denna tråd
2023-11-10, 15:46
Medlem
nickeh84s avatar
https://www.instagram.com/reel/CzdXf69qbO1/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA ==

Johans ursäkt. Ser helt död ut i ögonen och likgiltig ut, ser verkligen inte ångerfull ut. Undrar om den ursäkten hade kommit om han inte hade fått massa skit? Innerst inne anser han nog fortfarande att han inte gjort något fel. Det är nog bara för att han vill släcka brasan så att inte det ska sprida sig större, till hans familj etc.

När kommer norrlands-inavlet Wilmers ursäkt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in