Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-10, 14:32
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tynabort
Daniela kritiserar läggmatchen på TikTok samt berättar att hon och Johan har gjort slut.

https://vm.tiktok.com/ZGe1RKLK9/

https://vm.tiktok.com/ZGe1RqwUM/

Bra av Daniela att ha kommit till insikt och dumpat idioten.
Tråkigt att hon lämnade sin förra partner för Johan men som hon säger så fick hon sig en läxa...
2023-11-10, 14:37
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Blivit utsatt för ert drev kanske?

Menar du att Daniela skulle stannat hos Johan om han inte blivit kritiserad av tv-tittarna?
Att det är vårt fel??
Det är väl att underskatta Daniela som person om inte annat. Jag tycker att hon visar på integritet och styrka som inser att han inte var den hon trodde och därmed även är kapabel att lämna.
Finns alltför många kvinnor som tyvärr hade stannat kvar, kommit med ursäkter och försvarat.

För övrigt så sa hon samma som jag också sagt; att det är hemskt hur man skuldbelägger offret.
Daniela har fattat allt och du som vanligt ingenting.
2023-11-10, 14:40
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Snabbversion som finns i artikeln:

- Deltagare i ”Robinson” blev utfryst och mobbad av sitt lag. Programledaren Petra Malm ifrågasätts för att ha undvikit att ställa kritiska frågor till deltagarna.

- Deltagare som medvetet lägger sig i tävlingen borde diskas enligt krönikören Emil K Lagnelius.

- TV4 uppmanas att ändra reglerna inför framtiden för att undvika liknande incidenter.

Tack för det
2023-11-10, 14:42
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Menar du att Daniela skulle stannat hos Johan om han inte blivit kritiserad av tv-tittarna?
Att det är vårt fel??
Det är väl att underskatta Daniela som person om inte annat. Jag tycker att hon visar på integritet och styrka som inser att han inte var den hon trodde och därmed även är kapabel att lämna.
Finns alltför många kvinnor som tyvärr hade stannat kvar, kommit med ursäkter och försvarat.

För övrigt så sa hon samma som jag också sagt; att det är hemskt hur man skuldbelägger offret.

Daniela framstod som hon just fått vara med om en hemsk kväll och natt där hon blivit utsatt för ett drev av en galen pöbel.
2023-11-10, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Daniela framstod som hon just fått vara med om en hemsk kväll och natt där hon blivit utsatt för ett drev av en galen pöbel.

Du jämställer folk som är emot mobbing med galen pöbel.... !?
Finns du på riktigt?
2023-11-10, 14:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Att det är vårt fel??

Hon hade nog gjort slut tids nog då hon säkert sett tendenser hos honom som hade eskalerat framöver.

Hon erkänner ju själv att hon varit ett svin tidigare mot sitt ex, och nu gör hon förändringar i sitt liv för att ändra sig själv, bl.a. erkänner att hon varit ett svin samt göra slut med en person som uppenbarligen är totalt empatilös. Johan däremot, sitter med ett inövat manus och verkar inte inse alls att han varit ett svin. En sådan person kommer aldrig bättra sig och kommer gång på gång snacka skit bakom folks ryggar, alla ryggar. Vem vill vara vän med en sådan?
2023-11-10, 14:52
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompaaik1
Du jämställer folk som är emot mobbing med galen pöbel.... !?
Finns du på riktigt?

Jag är rädd att jag kränker dig igen nu men du känns lite blåst. Börjar bli lite trött på dina ledande småkorkade frågor nu. Ja, jag kallar mobben som som blev så till sig i brallan av avsnitten igår och satte av mot deltagarnas sociala medier - för en galen pöbel.
Senast redigerad av greta75 2023-11-10 kl. 14:58.
2023-11-10, 15:03
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Samma klubb som Salmings startade sin karriär för 55 år sedan.
https://www.svenskalag.se/kirunaaif-hockey-alag/nyheter/2008389/wilmer-tuoremaa-klar-for-aif

Inte mycket av Salming-anda i råttan Wilmer Tuoremaa . Läggmatch och mobbare. Undrar om Kiruna AIF är stolta över att ha en sådan spelare?

https://www.eliteprospects.com/player/473261/wilmer-tuoremaa

137 utvisningsminuter på 38 matcher 17-18 och 129 utvisningsminuter på 31 matcher 19-20.

Är det pga hans fysiska litenhet och Napoleonkomplex som han är tvungen att spela fult i hockey och därefter mobbas i det verkliga livet?
2023-11-10, 15:07
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Hon hade nog gjort slut tids nog då hon säkert sett tendenser hos honom som hade eskalerat framöver.

Hon erkänner ju själv att hon varit ett svin tidigare mot sitt ex, och nu gör hon förändringar i sitt liv för att ändra sig själv, bl.a. erkänner att hon varit ett svin samt göra slut med en person som uppenbarligen är totalt empatilös. Johan däremot, sitter med ett inövat manus och verkar inte inse alls att han varit ett svin. En sådan person kommer aldrig bättra sig och kommer gång på gång snacka skit bakom folks ryggar, alla ryggar. Vem vill vara vän med en sådan?

Att hon varit ett svin låter lite hårt, hon säger ju mer att hon har sårat sitt ex, ej skött det hela snyggt osv. För hennes ex så var det väl sårande nog att bli lämnad för en annan också.
Oavsett så var det ju bra att hon fick reda på Johans karaktär förr istället för senare.

Såg Johans ursäkt också. Klart han kommer med den nu efter all kritik så på det viset blir det ju skenheligt. Däremot var det en bra ursäkt på det sättet att han pratar om lärdomar och att försöka bli en bättre människa framöver. Kan ju vara att han fått lite insikt iallafall, får hoppas det + att Daniela kanske läxat upp honom också, vem vet.
2023-11-10, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Inte mycket av Salming-anda i råttan Wilmer Tuoremaa . Läggmatch och mobbare. Undrar om Kiruna AIF är stolta över att ha en sådan spelare?

https://www.eliteprospects.com/player/473261/wilmer-tuoremaa

137 utvisningsminuter på 38 matcher 17-18 och 129 utvisningsminuter på 31 matcher 19-20.

Är det pga hans fysiska litenhet och Napoleonkomplex som han är tvungen att spela fult i hockey och därefter mobbas i det verkliga livet?

Fan det är ju två utvisningar per match!? Säkert nån 5+20 med också men ändå.
Jag har spelat och varit tränare men aldrig hört talas om nåt liknande i svensk hockey. Hade jag haft laget så hade jag bänkat fanskapet. Absolut ingen lagspelare!
Senast redigerad av Tompaaik1 2023-11-10 kl. 15:23.
2023-11-10, 15:19
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Varför skulle det just vara något han säger/gör? Varför inte ex Johan som fejkla sig i tävlingen?

Det blir man väl inte hemskickad för.
2023-11-10, 15:21
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
De kommer säkert hävda att han sagt något "sexistiskt". Samtidigt som man släpper igenom det klart rasistiska "white tears" från Ken

Gammelkärringen säger något som får mig tro att något olämpligt har sagts. I kombination med att Petra säger som hon gör till Charlie.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in