2023-11-10, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Håll käften på dig nu hahaha, hon är 100 % skyldig, det finns massor med omständigheter som är totalt orimliga och som är tydliga efterhandskonstruktioner, det är omöjligt att hon legat och slaggat med någon mördats i ett badrum några meter från henne, det är omöjligt att hon låst upp sin telefon med face ID i sömnen, du kan sitta och ljuga hur mycket du vill, men den lögnaktiga lilla horan Maja är skyldig, allt handlar bara om den överdrivna bevisbördan i svensk domstol, där du som anklagad kan sitta tyst i lugn och ro i flera månader, för att sedan läsa förundersökningen och därefter komma med en anpassad version med väldigt långsökta förklaringar till händelseförlopp, där bevisbördan ligger helt på åklagarsidan.
Maja är inte dömd för något mord - däremot håller Maja mycket inom sig som hon kan vara behjälplig med för att lösa situationen. Sedan kan du väl sluta kalla henne "lilla lögnaktiga horan" , det behöver inte vara komplicerat - det kan handla om små detaljer som gör att Maja är rädd för att säga exakt som det är.
Maja har redan förklarat mycket som hjälpt utredningen framåt.
Det handlar nu också om att ta vara på Maja för att ge henne frihet men även att hon blir av med sitt drogberoende.
Citera
2023-11-10, 15:11
Medlem
Citat:
Håll käften på dig nu hahaha, hon är 100 % skyldig, det finns massor med omständigheter som är totalt orimliga och som är tydliga efterhandskonstruktioner, det är omöjligt att hon legat och slaggat med någon mördats i ett badrum några meter från henne, det är omöjligt att hon låst upp sin telefon med face ID i sömnen, du kan sitta och ljuga hur mycket du vill, men den lögnaktiga lilla horan Maja är skyldig, allt handlar bara om den överdrivna bevisbördan i svensk domstol, där du som anklagad kan sitta tyst i lugn och ro i flera månader, för att sedan läsa förundersökningen och därefter komma med en anpassad version med väldigt långsökta förklaringar till händelseförlopp, där bevisbördan ligger helt på åklagarsidan.

Herregud... Det här blir bara värre och värre.

Du tror tydligen att Maja med sina tillkortakommanden utmanövrerar hela rättsväsendet. Att hon överglänser utredare, åklagare och hovrätt i sin smarthet. Det det är väl övermaga.
Citera
2023-11-10, 15:39
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du har som vanligt ingen koll alls på någonting överhuvudtaget. Hur kan man bli så okunnig som dig?

Det är inte olagligt att ljuga.
Det är olagligt att begå mened.

Tilltalade vittnar inte under ed.
En tilltalad kan således inte begå mened.

Maja har inte begått något annat brott än att ha medverkat till att ha flyttat Toves kropp.
Hon var inte ens misstänkt för något annat än det och mord som hon friades helt ifrån.

Till och med ett grundskolebarn förstår och kan ovanstående.

Maja är oskyldig till Toves död.
Dina inlägg avslöjar dig själv att du vet hur Maja höll fast och hjälpte Johanna att ta livet av Tove. Blir därför ännu mer patetiskt då du skriver att Maja är oskyldig. Även HR fattade men gjorde inte sitt jobb.
Citera
2023-11-10, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Även HR fattade men gjorde inte sitt jobb.

Hovrätten kom inte åt Maja eftersom hon ljög och då kan det vara svårt att få fram den riktiga sanningen och därmed blev Maja friad från mord i brist på bevis som är otillräckliga. Det enda hon erkände var att hon hade varit med och flyttat Toves kropp sk gravfridsbrott.

Själv tror jag på 99,99 % säkerhet att Maja agerade som medhjälpare från början till slut.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-11-10 kl. 16:12.
Citera
2023-11-10, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Herregud... Det här blir bara värre och värre.

Du tror tydligen att Maja med sina tillkortakommanden utmanövrerar hela rättsväsendet. Att hon överglänser utredare, åklagare och hovrätt i sin smarthet. Det det är väl övermaga.

Nej, men med hjälp av sin advokat och en åklagarsida som inte gjort jobbet. Till och med hovrätten sa att de inte trodde på det händelseförlopp som presenterades, men det fanns inte tillräckligt mycket enligt dem för en fällande morddom.
Citera
2023-11-10, 16:25
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hovrätten kom inte åt Maja eftersom hon ljög och då kan det vara svårt att få fram den riktiga sanningen och därmed blev Maja friad från mord i brist på bevis som är otillräckliga. Det enda hon erkände var att hon hade varit med och flyttat Toves kropp sk gravfridsbrott.

Själv tror jag på 99,99 % säkerhet att Maja agerade som medhjälpare från början till slut.
Men nu sitter hon isolerad i alla fall då ingen vill ha med henna att göra. Hela befolkningen vet att hon var med och mördade Tove. Johanna har det nog "roligare" i fängelset än den ratade Maja. Var fan ska hon ta vägen då varenda människa känner igen mördaren?
Citera
2023-11-10, 16:26
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Nej, men med hjälp av sin advokat och en åklagarsida som inte gjort jobbet. Till och med hovrätten sa att de inte trodde på det händelseförlopp som presenterades, men det fanns inte tillräckligt mycket enligt dem för en fällande morddom.
Hon har i vilket fall som helst fått ett av värsta straffet. Vem fan vill ens vara i närheten av mördaren och dessutom borde hon inte känna sig säker nånstans. Många som är upprörda.
Citera
2023-11-10, 16:28
Medlem
Citat:
Men nu sitter hon isolerad i alla fall då ingen vill ha med henna att göra. Hela befolkningen vet att hon var med och mördade Tove. Johanna har det nog "roligare" i fängelset än den ratade Maja. Var fan ska hon ta vägen då varenda människa känner igen mördaren?

Det är Majas problem vart hon ska ta vägen eftersom alla känner igen henne. Det hade varit mycket bättre att hon hade berättat den verkliga sanningen och sedan suttit av sitt straff. Hon hade nog mått mycket bättre då.
Citera
2023-11-10, 16:31
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det är Majas problem vart hon ska ta vägen eftersom alla känner igen henne. Det hade varit mycket bättre att hon hade berättat den verkliga sanningen och sedan suttit av sitt straff. Hon hade nog mått mycket bättre då.
Ja, synden straffar sig själv som pingstvännerna skulle säga. Om hon vore så oskyldig hade TV4 bjudit in henne i studion tillsammans med fyllot GW. Ingen vill ha med fanskapet att göra.
Citera
2023-11-10, 16:36
Medlem
Citat:
Ja, synden straffar sig själv som pingstvännerna skulle säga. Om hon vore så oskyldig hade TV4 bjudit in henne i studion tillsammans med fyllot GW. Ingen vill ha med fanskapet att göra.

Och så bör man tänka efter först innan man begår brott och inte efteråt. Johanna och Maja har nog tänkt att Polisen kommer aldrig att hitta Tove, men se, tji fick de och då kan man vara efterklok och tänka varför gjorde jag det här.
Citera
2023-11-10, 17:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Varken Maja eller Johanna, eller någpn åtalad, svär vittneseden. Dom kan ljuga hejvillt. Det är åklagarens uppgift att bevisa sanningen
Maja får ljuga hej vilt - vilket leder till att hon betraktas som osannolik.
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
I allafall Johanna ljög, Clea försökte få lögnerna att gå hem, men det gick inte så bra.

Maja däremot behövde inte ljuga, utan kunde hålla sig till sanningen och blev därför friad.
Maja ljuger friskt när hon får frågor om hon var med till vakten.

Tyvärr lät Rullman det hela rulla ut i sanden så det kom inte till Hovrättens kännedom.
Vakten kallades inte som vittne och Maja konfronterades inte med hänvisning till FUP.

På ett enda bräde försvann även uppgifter om hur aggressiv hon var mot Tove på Nöjet bara nån timme innan de tar med henne till lägenheten och bär ut henne som död.

I 47 dagar ljög Maja om att Tove sa hej då i hallen och verkade normal då hon lämnade lägenheten.

M: Eeeh.. Asså, jag sa inget till vakten men jag.. Eh... Ja asså jag var ju med Johanna.
ÅK: Så du var med Johanna när hon pratade?
M:Ja, eller asså.. Jag vet inte exakt liksom vart jag stod.
ÅK: Nej, nej.. Eh.. Vad sa Johanna till vakten?
M: Det vet inte jag.
ÅK: Nej. Vad hände när ni pratat med vakten?
M: Vi gick ut.
ÅK:Johanna nämnde att vakten hade pratat med Tove.
M: Mmm.
ÅK: Var det någonting som du märkte?
M: Nej det är ingenting jag reflekterade över.
ÅK: Nehej. Var du med nån vakt när hon pratade med Tove?
M: Nääe.. Hur menar du?
ÅK: Nej jag frågar om du varit med tillsammans med nån vakt som pratat med Tove?
M: Nej.

ÅK: Nehej
ÅK: Hur reagerade Johanna på det här som hade hänt med Tove inne på Nöjet då?
M: Ja, asså.. Först kände det som att hon blev chockad liksom. Jag vart också chockad inget man var beredd på.. Ja..
ÅK: Var hon irriterad på det som hänt eller? Johanna alltså.
M: Ja lite.
ÅK: Var du det?
M: Eh. Asså jag var väl, asså, jag var väl mest chockad.
ÅK: Mm.
(..)

Vakten J i FUP:

Ordningsvakten J:
Han stod vid entrén när 2 av tjejerna kom fram till honom.
Det var en mörkhyad och en ljushyad tjej i 20-årsåldern.
Den mörkhyade hade rastaflätor och
den ljushyade hade brunt/blont hår.
Den ljushyade sa till J att en tjej hade slagit ner henne. Då frågade Johan om hon hade bevis. Den mörkhyade tjejen svarade att hon såg det.
(..) .
Den ljushyade tjejen pekade ut Tove och gick fram mot henna och sa att det var tjejen som slog henne.
Tove svarade att den ljushyade slog henne. Detta minns J väldigt klart och han svarade att det är ord mot ord. Han sa till dem att om de vill anmäla kan de gå ut till poliserna som stod utanför.
Den mörkhyade svarade då och tyckte han kunde slänga ut Tove.
(..)
Hur uppfattade du de 2 tjejerna under kvällen?
- Jag märkte inta av dem. De kändes barnsliga och drama queens. Jag såg dem prata mycket men hörde inte vad de såg. Vid samtalet med Tove var de bitchiga och hade ett agg."
Citera
2023-11-10, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Maja är inte dömd för något mord - däremot håller Maja mycket inom sig som hon kan vara behjälplig med för att lösa situationen. Sedan kan du väl sluta kalla henne "lilla lögnaktiga horan" , det behöver inte vara komplicerat - det kan handla om små detaljer som gör att Maja är rädd för att säga exakt som det är.
Maja har redan förklarat mycket som hjälpt utredningen framåt.
Det handlar nu också om att ta vara på Maja för att ge henne frihet men även att hon blir av med sitt drogberoende.

I samband med häktning togs prover på Maja och Johanna och ingen av de hade då spår av droger i kroppen. Om jag minns rätt. Majas prover gav utslag för två receptbelagda mediciner. En anti depressiv och en ADHD-medicin som hon får på recept.
Däremot förekommer det droger bland unga i Vetlanda. Nyligen dömdes tex en person där för att ha sålt till unga personer i sin bostad. Det framgår också i förhör med olika vittnen i FUP att det provats på flera håll (inklusive Maja och Johanna). Jag gissar att det är en del hysch-hysch med.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-11-10 kl. 18:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in