2023-11-10, 10:41
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Inte alls en dum idé.

Det skulle isf kunna gälla citat från chattloggar, videokonfrontationer och telefonsamtal. Allt knas som gäddorna uttryckt, i skrift eller verbalt.

Fittan först!
Citera
2023-11-10, 11:03
Medlem
Citat:
Inte alls en dum idé.

Detta inlägg du nämner:
(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!

Intressant att flera har skrivit poetiskt om just Candyman. Han har en slags mystisk aura över sig som verkar locka fram härliga drömbilder. En slags naturmystik uppstår i mötet med det skogsnära torpet han bor på.

Hahahaha, där var det ja. En riktig pärla och så jäkla roligt. Candyman är sannerligen en romantiker. Dessutom är han otroligt generös- Redo att dela med sig av peddok*ken till både stora och små (som när han frågade om mormor också ville ha kuk).
Citera
2023-11-10, 11:17
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Det skulle isf kunna gälla citat från chattloggar, videokonfrontationer och telefonsamtal. Allt knas som gäddorna uttryckt, i skrift eller verbalt.

Fittan först!
Hahaha, fortsätt gärna göra en grej av det där citatet och avsluta alla inlägg med det. Mitt smilband sitter uppe vid örsnibbarna hela tiden.

Jag svarar gärna på frågor vid presskonferensen efter matchen. Men på ett villkor...

Fi...

Citat:
Ursprungligen postat av sooo-angry
Hahahaha, där var det ja. En riktig pärla och så jäkla roligt. Candyman är sannerligen en romantiker. Dessutom är han otroligt generös- Redo att dela med sig av peddok*ken till både stora och små (som när han frågade om mormor också ville ha kuk).
Candyman har nog inte bara erbjudit sin peddokuk till alla, utan rent av testat det mesta. Katterna har som Lysturken förfinat antyder säkerligen fått smaka på den där säden. Sen finns det nog andra djur också, eller döda sådana, han hittat i skogarna och bestämt sig för att experimentera med. Candyman har knullat både djur och växter.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2023-11-10 kl. 11:23.
Citera
2023-11-10, 11:24
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Och vad heter den av Fastighetsbyrån anställda personen som har hand om mäkleriet?

Jo såg det också. Det är ju lite ironiskt med mäklarens namn.
Citera
2023-11-10, 11:43
Medlem
139s avatar
Citat:
Årets gäddcitat vore kanske något? Nåt på det temat åtminstone. Du kanske har tagit med det redan och jag har missat det, men det finns ju några fantastiska citat som har droppats.

Jag kan inte föreställa mig en värld där inte Hank kniper 1:a, 2:a, 3:e och hela vägen till typ 25:e plats på Årets Gäddcitat. Visst, vi har haft några andra sköna one-liners under året, men i stort sett varenda bokstav som flyger ur Hanks mun är sånt jag vill rama in och hänga ovanför öppna spisen.

Men jag tycker absolut vi bör ha med det som en kategori, bra förslag!
Citera
2023-11-10, 11:49
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Hahaha, fortsätt gärna göra en grej av det där citatet och avsluta alla inlägg med det. Mitt smilband sitter uppe vid örsnibbarna hela tiden.

Jag svarar gärna på frågor vid presskonferensen efter matchen. Men på ett villkor...

Fi...

Candyman har nog inte bara erbjudit sin peddokuk till alla, utan rent av testat det mesta. Katterna har som Lysturken förfinat antyder säkerligen fått smaka på den där säden. Sen finns det nog andra djur också, eller döda sådana, han hittat i skogarna och bestämt sig för att experimentera med. Candyman har knullat både djur och växter.

Som jag skrev till nån annan så är det ju ett fantastiskt säg som man skulle kunna använda i så många positiva sammanhang. En riktig hyllning till fittan liksom. Synd att Barometern har förstört det.

Men ja, det vore kul att på mötet med BRFen/på jobbet/idrottsföreningen ställa sig upp med ett högt och ljudligt "Fittan först!" när nån försöker inleda med punkt ett på dagordningen. Eller när man ska ligga med nån och precis ska köra igång och glatt ropa "Fittan först!". Användningsområdena är oändliga!

Bra initiativ med med en Gäddgala!
Citera
2023-11-10, 11:54
Medlem
Antero-Rokkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 139
Jag kan inte föreställa mig en värld där inte Hank kniper 1:a, 2:a, 3:e och hela vägen till typ 25:e plats på Årets Gäddcitat. Visst, vi har haft några andra sköna one-liners under året, men i stort sett varenda bokstav som flyger ur Hanks mun är sånt jag vill rama in och hänga ovanför öppna spisen.

Men jag tycker absolut vi bör ha med det som en kategori, bra förslag!
Ett klockrent citat som platsar på topp 10 är myntat av #307 ” Det är bara att hålla kameran framför fittan och trycka av”
Jag skrattar högt då jag tänker på hur sjuk i hela huvudet gubbjäveln som myntade citatet måste vara!
Citera
2023-11-10, 12:00
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antero-Rokka
Ett klockrent citat som platsar på topp 10 är myntat av #307 ” Det är bara att hålla kameran framför fittan och trycka av”
Jag skrattar högt då jag tänker på hur sjuk i hela huvudet gubbjäveln som myntade citatet måste vara!
Hahaha! Som sagt, han är helt förlorad i skallen. Det enda organ som inte gett upp att skicka signaler till hjärnan är reproduktionsorganet. Det roliga är att han lyckas låta förbannad på barnet, ungefär som att tålamodet verkligen håller på att tryta. "Men satans unge, det är väl bara hålla kameran framför fittan och trycka av."
Citera
2023-11-10, 12:15
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugerluder
såg han inte ut å jobba på samhall eller hade han för dåligt cv på det tror du?
Han ska tydligen jobba på ett företag som kallas för:
Det landskap han bor i + s + något man bland annat kan göra pommes frites samt mos av
Citera
2023-11-10, 12:23
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Och vad heter den av Fastighetsbyrån anställda personen som har hand om mäkleriet?

Ja, det var ju lite komiskt att mäklaren (till #296 bostad) heter samma som Dumpen-Sara.
Citera
2023-11-10, 12:28
Medlem
139s avatar
Citat:
Ett starkt citat av #307 a.k.a Barometern eller Kattbilden.

Fittan först

Kort och koncist. Nåt man skulle kunna brodera in och hänga upp på väggen som en fin julbonad som får hänga framme året runt pga fin och bra budskap.

(jag tycker helt ärligt att det är ett snyggt och bra säg - även om det givetvis är djupt stötande i Barometerns chattlogg)

Haha jo jag vet, ville bara kontra med ett Hank-citat, hans allra första dessutom.
Men jag håller verkligen med - "fittan först" (och dess otaliga varianter han kommer med) är otroligt bra på nåt sätt. Så enkelt men effektivt liksom. Och ett uttryck man själv kan använda sig av i nästan varje situation som uppstår.
Citera
2023-11-10, 12:29
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antero-Rokka
Men egentligen verkar han ju otroligt mycket listigare än de övriga gäddorna vi sett.

Han utger sig för att vara en ungefär jämnårig kille.

Han skickar inga vidriga bilder på sig själv.

Han skriver inte vilka depraverade perversa handlingar han vill utföra mot henne.

De verkliga fall jag läst eller hört om har ju gått till ungefär som psykgubben försökte göra.

I de fallen har pervot utgett sig för att vara en ung snygg kille och skickat ansiktsbilder på en sådan för att få henne att skicka nakenbilder som han sen använder för att utpressa henne och tvinga henne att gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in