Citat:
Ursprungligen postat av
sirsia0
Inget svårt att förstå hur han kände och upplevde det.
Men den här jävla "mobbingen" måste ni chilla med nu. Ni framstår som helt sinnessjuka.
Detta är en tävling för vuxna människor. Det de säger i syncarna hetsas fram av produktionen och det når aldrig de övriga deltagarna på stranden. Emilio hamnade bland vargarna och de hycklade inte att de skulle käka upp honom, det visste han hela tiden. Ingen var elak mot honom. De la sig i tävlingarna vilket man kan ha moralisk synpunkt om. Speciellt Vilmer var ju övertydlig i syncarna att de skulle rösta ut Emilio och lägga sig i tävlingsrna.
Att dreva om denna påhittade "mobbingen" i sociala medier är pöbelmentalitet och jag undrar hur man känner sig när man deltar i sådana aktiviteter. Aktiviteten är bra mycket fulare än det pakten genomförde helt öppet i Robinson nu i veckan. De plockade en i motståndarpakten och räddade en av sina egna (men misslyckades pga riggning).
-----------
Jag känner tyvärr att Emilio tröttnat på Robinson och att det definitivt är stor risk att det är han som lämnar på måndag. Det är i så fall piss eftersom Tove behöver honom.
Jag gissar att produktionen gav honom en bonus för att stå ut några dagar till på ön då det passade bättre att han lämnade programmet.
Produktionen hade örådstvisten i bakfickan som de ville genomföra för att skapa bra TV och utjämna pakterna genom sin "fula riggning".
Det enda positiva jag kan se med att Emilia (eller Charlie) lämnar är att det öppnar upp för Sara att komma tillbaka.