Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-10, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Fyfan för Wilmer, Johan och Carro, Ken och även Emilia lite grann. Samtliga är vidriga falska människor

Grät när Emilio kämpade sig blodig, ensam. Och när man sen såg hur resterande betedde sig. Sådant elakt flockbeteende där de stärker sin grupp genom att trycka ner andra, är riktigt farligt i samhället.

Just eftersom att de inte har den mentala medvetenheten att ens förstå det själva.
2023-11-10, 06:09
Medlem
nickeh84s avatar
Det är tur att Johan och Wilmer satt sina Instagram-konton på privat, hade nog inte kommit in så roliga kommentarer efter detta avsnitt.
2023-11-10, 06:22
Medlem
Zizzoerps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Det är tur att Johan och Wilmer satt sina Instagram-konton på privat, hade nog inte kommit in så roliga kommentarer efter detta avsnitt.
Fega jävla kräk.
2023-11-10, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Finns en video där han dansar med Emilio på en klubb och i videon smeker han Emilios bröst på ett väldigt märkligt sätt, så som män gör på kvinnor.

Du har inte varit ute på många klubbar då om du anser att det gör nån homosexuell hahaha
2023-11-10, 07:03
Medlem
DeppJohnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Vem?

Charlie
2023-11-10, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horverket
Det är faktiskt lite intressant att våra uppfattningar skiljer sig oerhört. Framförallt om hur vi uppfattar Emlilio som person och hur det utspelar sig i olika situationer.

Jag ser snarare en person med väligt mycket empati och hög känslighet, så hög att det ställer till problem för honom ibland. När han kommer in i ett rum så vet han vad alla i rummet känner, han läser omedvetet av alla signaler hos varje person han träffar, är genuint intresserad av andra människor och han växer personligen genom att utmana sig själv.

När han hamnade i en grupp med människor som inte vill ha honom där eller där det är allmänt dålig stämning, så undgår inte det honom. Det är otroligt energikrävande att vara i den situationen som han hamnade i och till sist vart han uppslukad av negativa känslor.

Linjen mellan högkänslig och ppl-pleaser, är hårfin och du underskattar honom lite tror jag. Har svårt att tro att han stannade kvar för att Petra ville det.

Men sen jag vet också att jag kan ha helt jävla fel, han kanske är en psykopatmördare som totalflippar när gränsen är nådd?! Vet ej, han verkar snäll iaf.

Vi måste komma ihåg att Emilio är en mäklare, så din analys med människokännande är spot on, han vet hur man ska få folk att gilla en men han behöver en strategi för att kunna vinna över dem. Som mäklare måste han alltid slå ur underläge för han ska få folk att köpa hus. När han hamnade i ett nytt lag med så stark gruppering hade han ingen strategi att få över dem på sin sida, därav kom tankar att hoppa av då han inte hade nån grund att stå på, hans trygghet var bortblåst. Han visste helt enkelt inte vad han skulle göra för att vinna deras förtroende och han visste att han var den som skulle bli utröstad vilket heller inte är särskilt peppande.
Den här gruppen visade från start att de inte ville ha förändring, dels med att börja håna lägret (vilket indirekt är slap in the face på Emilio som bott där sen innan), hånflinen, skitsnacket, utfrysningen. Men som du sade är Emilio är en people pleaser, det är en arbetsskada som han tyvärr fått in i sin personlighet också, när det går emot honom så blir hans reaktion att dra sig tillbaka och komma på nån annan strategi helt enkelt...
2023-11-10, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Bra inlägg. Som jag precis skrev så är det oerhört simpla människor vi har att göra med här. På samma sätt som föregående säsong.
Mönstret är detsamma.

Charlie och Pelle har vissa sidor som jag har svårt för MEN de gjorde helt rätt att lägga sina röster på Wilmer. Deras motivering var helt rätt också, att han är den starkaste motståndaren och kommer att flyga under radarn ända till final.
Synd att inte Tove hängde med dem där. Tråkigt om prestige och gnabb mellan Charlie och Tove ska förstöra spelet framåt, de borde förena sina krafter istället.

Yes, precis. Om de vill vinna borde Karro vara kvar som är sämre i tävlingar.

Instämmer också i simpla människor utan djup. Hade nog också gått och badat/yogat ensam om jag hamnar i deras lag.

Fy vad pinsamt att se sin läggmatch sändas på TV och så flinar man dessutom åt det.

De får ha låsta instagram för alltid!
2023-11-10, 07:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Vi måste komma ihåg att Emilio är en mäklare, så din analys med människokännande är spot on, han vet hur man ska få folk att gilla en men han behöver en strategi för att kunna vinna över dem. Som mäklare måste han alltid slå ur underläge för han ska få folk att köpa hus. När han hamnade i ett nytt lag med så stark gruppering hade han ingen strategi att få över dem på sin sida, därav kom tankar att hoppa av då han inte hade nån grund att stå på, hans trygghet var bortblåst. Han visste helt enkelt inte vad han skulle göra för att vinna deras förtroende och han visste att han var den som skulle bli utröstad vilket heller inte är särskilt peppande.
Den här gruppen visade från start att de inte ville ha förändring, dels med att börja håna lägret (vilket indirekt är slap in the face på Emilio som bott där sen innan), hånflinen, skitsnacket, utfrysningen. Men som du sade är Emilio är en people pleaser, det är en arbetsskada som han tyvärr fått in i sin personlighet också, när det går emot honom så blir hans reaktion att dra sig tillbaka och komma på nån annan strategi helt enkelt...

Bra artikel där Emilio får komma till tals om hur han upplevde det som hände.
https://www.tv4.se/artikel/n7Eks0KAwxLhUBSrSw2K4/haer-kastas-reglerna-i-oeradet-om-helt-efter-laeggmatchen-chockad
2023-11-10, 08:29
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Bra artikel där Emilio får komma till tals om hur han upplevde det som hände.
https://www.tv4.se/artikel/n7Eks0KAwxLhUBSrSw2K4/haer-kastas-reglerna-i-oeradet-om-helt-efter-laeggmatchen-chockad

Inget svårt att förstå hur han kände och upplevde det.

Men den här jävla "mobbingen" måste ni chilla med nu. Ni framstår som helt sinnessjuka.

Detta är en tävling för vuxna människor. Det de säger i syncarna hetsas fram av produktionen och det når aldrig de övriga deltagarna på stranden. Emilio hamnade bland vargarna och de hycklade inte att de skulle käka upp honom, det visste han hela tiden. Ingen var elak mot honom. De la sig i tävlingarna vilket man kan ha moralisk synpunkt om. Speciellt Vilmer var ju övertydlig i syncarna att de skulle rösta ut Emilio och lägga sig i tävlingsrna.

Att dreva om denna påhittade "mobbingen" i sociala medier är pöbelmentalitet och jag undrar hur man känner sig när man deltar i sådana aktiviteter. Aktiviteten är bra mycket fulare än det pakten genomförde helt öppet i Robinson nu i veckan. De plockade en i motståndarpakten och räddade en av sina egna (men misslyckades pga riggning).

-----------

Jag känner tyvärr att Emilio tröttnat på Robinson och att det definitivt är stor risk att det är han som lämnar på måndag. Det är i så fall piss eftersom Tove behöver honom.

Jag gissar att produktionen gav honom en bonus för att stå ut några dagar till på ön då det passade bättre att han lämnade programmet.

Produktionen hade örådstvisten i bakfickan som de ville genomföra för att skapa bra TV och utjämna pakterna genom sin "fula riggning".

Det enda positiva jag kan se med att Emilia (eller Charlie) lämnar är att det öppnar upp för Sara att komma tillbaka.
Senast redigerad av greta75 2023-11-10 kl. 09:02.
2023-11-10, 08:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Inget svårt att förstå hur han kände och upplevde det.

Men den här jävla "mobbingen" måste ni chilla med nu. Ni framstår som helt sinnessjuka.

Jag känner tyvärr att Emilio tröttnat på Robinson och att det definitivt är stor risk att det är han som lämnar på måndag. Det är i så fall piss eftersom Tove behöver honom.

Jag gissar att produktionen gav honom en bonus för att stå ut några dagar till på ön då det passade bättre att han lämnade programmet.

Produktionen hade örådstvisten i bakfickan som de ville genomföra för att skapa bra TV och utjämna pakterna genom sin "fula riggning".

Det enda positiva jag kan se med att Emilia (eller Charlie) lämnar är att det öppnar upp för Sara att komma tillbaka.

Intressant att du inte kan se att det är mobbning det handlar om...
Och att du talar om twisten i örådet som en ful riggning. Hade inte den genomförts så hade Emilio åkt, men du kanske gillar mobbningens/paktens slutresultat, det verkar så. Det är ju bara i det laget som det finns en pakt att tala om.

Du har bara en massa spekulationer som du för fram om att Emilio vill lämna och fortfarande var inne på de tankarna. Klart han ville lämna de taskiga lagspelarna. Han såg starkare ut sen efter samtalet med Petra och sa att han nu skulle möta rädslan, (var det väl, den känslan).

Att vara där är ju en process, enkelt att sitta framför tv:n och tycka en massa.

Vem gillar en Robinson där allt är förutsägbart?
2023-11-10, 08:55
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 191213
Wilmer är hockeyspelare säger han.
I vilket lag och hur många poäng har han gjort?

Ser ut som en riktig tunnis som inte kan tacklas...
Samma klubb som Salmings startade sin karriär för 55 år sedan.
https://www.svenskalag.se/kirunaaif-hockey-alag/nyheter/2008389/wilmer-tuoremaa-klar-for-aif
2023-11-10, 09:01
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Intressant att du inte kan se att det är mobbning det handlar om...
Och att du talar om twisten i örådet som en ful riggning. Hade inte den genomförts så hade Emilio åkt, men du kanske gillar mobbningens/paktens slutresultat, det verkar så. Det är ju bara i det laget som det finns en pakt att tala om.

Du har bara en massa spekulationer som du för fram om att Emilio vill lämna och fortfarande var inne på de tankarna. Klart han ville lämna de taskiga lagspelarna. Han såg starkare ut sen efter samtalet med Petra och sa att han nu skulle möta rädslan, (var det väl, den känslan).

Att vara där är ju en process, enkelt att sitta framför tv:n och tycka en massa.

Vem gillar en Robinson där allt är förutsägbart?

Men Emilio hade blivit uttråkad och deprimerad innan han hamnade med vargarna och då det stod klart att han ändå skulle bli utröstad ville han hoppa av.

Vad som fick honom att stanna spekulerar jag i ovan.

"Mobbingen" är helt ovidkommande för mig eftersom jag inte såg någon mobbing. Jag tycker ni är riktigt veka.

Allt handlar nu om hur Tove skall vinna och det ser inte ljust ut. Produktionen behöver "rigga spelet" en vecka till tyvärr.
Senast redigerad av greta75 2023-11-10 kl. 09:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in