Citat:
Ursprungligen postat av
sirsia0
Jo men Therese uppvisar ju alla tecken på det. Och noll självinsikt och man är största offret för andra och alltid andras fel. Läs in dig på den personlighetsstörningen så ser du det tydligt. Men för det behöver man inte sjunka ner till samma låga nivå själv.
Vad gäller Emilio så är han en känslig kille som haft en svår barndom verkar det som. Men som verkar ha ett bra liv nu och som har som bas personlig utveckling, vilket förklarar en del av hans lama svar. För han vet att om han blir likadan så är karma efter honom också.
Jag vet innebörden av narcissist och kan min psykologi men även narcissister kan bli mobbade och även narcissister kan ha rätt ibland.
Jag är t ex övertygad om att Wilmer ljög gällande vad han påstod att Therese hade sagt, det var inte de orden hon hade använt även om innebörden kanske var liknande.
Oavsett diagnos så behandlar man inte folk så, vilket du ju själv också verkar hålla med om.
Jag anser inte heller att gruppen "drabbats av en giftig narcissist" som Beijbom använde som ursäkt för mobbningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Beijbom
Om du inte hade varit psykotisk och haft huvudet uppkörd i din egen röv så hade du förstått vad jag skriver.
Jag vet att du gillar upprepningar: Men jag kommer bara förklara det här för dig en gång till.. Försök att hänga med nu.
Johan verkar vara lite av en mupp, Ja! Människor i grupp pratar ofta skit, ja! Har just Emilio förtjänat det, nej! Har de fryst ut honom, nej! Han har fryst ut sig själv från
båda grupperna. Det blev bara lite mer påtagligt när det var en helt ny grupp och han inte var med från början, det där är nått han behöver jobba på, och det vet han nog om. Det skulle förvåna mig väldigt mycket om han skulle gråta ut om mobbning så som narcissisterna Therese och Amanda har gjort.
Som sagt, sluta gråt nu jämlike och rättvisekämparen

. Jag tror inte du bryr dig om jämlikhet och rättvisa ett dugg, det känns bara som att du håller på med nån slags traumabearbetning när du letar mobbare och maniskt spyr ur dig hat.
Tycker mer att det är du som spyr ur dig hat med tanke på ditt språkbruk...
Återigen, att du jämför hur människor snackar skit i grupp med det som utspelas här håller inte, det är inte alls samma sak.
Att Emilio är en känslig person med behov att dra sig undan ursäktar inte heller deras beteende.
Mot en sån grupp går det helt enkelt inte att vinna, det kvittar om du är trevligheten själv eller gör allting "rätt". De har bestämt sig bara och behöver någon att trycka ner för att själva hävda sig och forma sig en gemenskap som grupp.
Intelligensnivån verkar inte särskilt hög heller. Karro t ex, den tomma blicken, hennes enfaldiga kommentarer. Wilmer likaså. Det är oerhört simpla människor vi har att göra med och de agerar utifrån sin bristande kunskap och låga nivå.