2023-11-10, 08:05
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Du blir lurad i och med att du är anställd. Som arbetsgivare i ett modernt industriland får man ta höjd för att människor har barn, och problematiken det medför.

När ni skaffar barn kommer ni förstå 1) det är inte semester att vabba, det suger pung att vara hemma med ett sjukt barn, och 2) du och ingen annan är ansvarig för ditt barn.

Barnlösa människor är barn, prove me wrong.

Fint att ditt enda argument som svar på min text är att kalla mig för barn. Mogen nivå du tar det till, fint hur du uttrycker dig, och det är jag som är barnet?

Sluta maska och ta ditt jävla ansvar för lönen du uppbär genom att bidra för en gångs skull.
Citera
2023-11-10, 08:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Nä han ska absolut inte säga upp sig själv, då förlorar han förmånerna. Chefen kan isåfall gott göra det så kan han anmäla ännu mer för diskriminering 😁💯
Vilken fantastisk referens han kommer att få från den arbetsplatsen när han söker nytt jobb
Citera
2023-11-10, 08:10
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Fint att ditt enda argument som svar på min text är att kalla mig för barn. Mogen nivå du tar det till, fint hur du uttrycker dig, och det är jag som är barnet?

Sluta maska och ta ditt jävla ansvar för lönen du uppbär genom att bidra för en gångs skull.

Du pratar med en egen företagare, visa respekt! Jag vobbar eller tar igen på kvällar och helger.
Citera
2023-11-10, 08:17
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Du pratar med en egen företagare, visa respekt! Jag vobbar eller tar igen på kvällar och helger.

Visa respekt när du själv är respektlös och skriver som en lallande byfåne? Ät skit.
Citera
2023-11-10, 08:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Och det går som sagt utmärkt att vobba, jobba på distans med sjukt barn.
Valet står inte mellan vabb eller att vara på kontoret.
Ja, om man har den möjligheten. Något som långt ifrån alla har.
Citera
2023-11-10, 08:23
Avslutad
Vilket jäkla gnäll om hur du förstås är tvungen att vara med dina barn.
WT förälder for sure.
Hoppas du kan hitta ett riktigt jobb åtminstone eller bli en otrolig telefonförsäljare.
Citera
2023-11-10, 08:27
Medlem
Citat:
Du blir lurad i och med att du är anställd. Som arbetsgivare i ett modernt industriland får man ta höjd för att människor har barn, och problematiken det medför.

När ni skaffar barn kommer ni förstå 1) det är inte semester att vabba, det suger pung att vara hemma med ett sjukt barn, och 2) du och ingen annan är ansvarig för ditt barn.

TS har dock flera saker som är emot honom.

För det första är han ensamstående med 3 barn.
För det andra har han ingen flexibilitet med hemmajobb.
För det tredje är 3 barn dubbla medelnivån i Sverige vilket är 1.5 barn per kvinna, så det är extra tungt.

Det gör mig mörkrädd att vabbare verkar tro att man kan skaffa hur många barn som helst, inte dyka upp på en hel vecka och sedan tro att saker och ting funkar.

TS måste byta jobb för det passar honom inte att inte kunna ha någon flexibilitet.
Citera
2023-11-10, 08:30
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Nej barn blir inte sjuka hela tiden. Tror du att det är normalt?
Det går I omgångar men är de små kan det vara ofta. Helt normalt.
Citera
2023-11-10, 08:30
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Håll inte på med personliga invektiv. Användare Muslimfitta har helt rätt.
Svårt att ta sanningen?

Det finns de föräldrar som kan tacka sin lyckliga stjärna att de har kärnfriska barn. På ett statligt företag på nittiotalet fanns en mor till såna barn, kontorist. Hon ville också ha sin del av kakan. "Vaddå jag använder ju aldrig Vab, och jag är berättigad!" typ. Så hon började ta ut en veckas vab före semestern och en veckas vab efter semestern. Under de (ental) åren mitt vittne, min goda vän jobbade där, var det ingen som sa något. Ingen chef som pratade med henne. Det är svårt att motbevisa Vab-fusk." Hon gör alltid så" lät det..

Föräldrar ska dessutom alltid få bäst semester, midsommarledigt, julledigt. Vi utan egna barn (finns ju andra konstellationer) får ta resterna som finns kvar vdg ledighet.

Så föräldrar, ligg lågt!
Citera
2023-11-10, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Dagens män vid 20-30 får inte barn. De är sällan sjuka och jobbar mer

En guldinvestering för varje arbetsgivare

Säg mig dock en tjej vid 30+ utan barn? Händer ej

Du har fel. Det finns enkel statistik som visar att de flesta, både kvinnor och män, blir föräldrar. Så vad är din plan?
Citera
2023-11-10, 08:39
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolySpiritus
Hej
Började ett nytt jobb för några månader sen och jag har varit tvungen att vabba en del då jag är ensamstående med 3 barn varannan vecka.. Så det kan liksom bli lite sjukdomar. Och jag har ingen som kan hjälpa mig men tycker ändå att ett barn behöver sin förälder när det är sjukt..

Hursomhelst så smsade jag chefen imorse igen som vi ska göra varje dag och sa att det blir vab idag med som varit mån-ons denna veckan redan. Fick då som svar att "situationen är ohållbar och vi fick uppfattningen att Ni som föräldrar samarbetade om det blev problem"
Jag blev jätteledsen och har mått piss hela dagen över detta.. Man blir ju alltid nojig att chefer ska bli sura över vabb eller sjukdom men har aldrig varit med om att höra sånt här faktiskt när det gäller vab....svarade honom men han svarar aldrig tillbaka ens...

Jag var tvungen att vabba 5 dagar med min ena son som är 8år för han var svinförkyld på min vecka och det går liksom inte över på 2 dagar bara... Sen nu denna veckan har min dotter på 4 år fått öroninflammation och ätit penicillin som måste tas 3 gånger om dagen. Hon åt färdigt kuren precis men fick magproblem av den och magont, samt sovit dåligt pga det med så blev hemma idag med och antagligen imorgon också.. Men imorse fick jag då det svaret..
Känns som han misstror mig eller tycker jag är dum i huvudet som vabbar.. Verkar tycka att jag ska lämpa över allt på mamman men grejen är att vi redan samarbetar så mycket vi kan men båda två har fått vabb på sina veckor så vi har vabbat ungefär likamycket.. Jag kan liksom inte bara kräva att hon tar mer vabb på mina veckor då..

Mår piss över detta nu och hoppades på att denna nya arbetsplats skulle vara skitbra men nu sjunker trivseln rejält... Vet inte vad jag ska göra typ. Vill typ inte dit nu bara för det.. Varit mycket som vart kasst faktiskt.. Blev i princip bara satt på en stol på mitt kontor o så skulle jag bara jobba o veta allt jag behövde automatiskt. Inte minsta upplärning och min föregångare hade slutat en månad tidigare redan... Jättedåligt med information och känns som de tycker jag bara ska kunna allt automatiskt... Är ett udda yrke med så har liksom ingen direkt att fråga för ingen kan det området.. Därav hade ju upplärning varit bra liksom....

Visst är det så att chefer inte får klaga på vab eller säga nåt om att det är ett problem att man vabbar?
Nån som varit med om liknande?

Jobba på distans?
Citera
2023-11-10, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Ja, om man har den möjligheten. Något som långt ifrån alla har.
Precis, typ kassörska på COOP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in