Citat:
Ursprungligen postat av
Keus
Du har helt fel ingång.
Varför skulle någon betala dig för att arbeta när du knappt är där?
Sedan låter många föräldrar barnen vara hemma alldeles för ofta.
4-5 dagar vab per termin är max vad som är okej. Helst ska det vara 4-5 per läsår om ens det .
För egen del jag jag tre barn men har noll dagar vab den här terminen. Inte heller min fru har vabat.
Håller både med och inte med. Som förälder borde du veta att det ibland är oundvikligt och jag säger grattis att ni inte haft en felfri termin. Eftersom du säger termin verkar dina barn vara äldre och då minskar sånt. Själv har det varit värsta hösten hittills med vattkoppor på båda barnen efter varandra (inte samtidigt) och sen kräksjuka på det. Över fem veckors pusslande med VAB, halvdagar, jobba hemifrån samt hjälp från far- och morföräldrar. Ett rent helvete! Vi har varit totalt slutkörda.
Självklart finns det föräldrar som utnyttjar minsta lilla ursäkt för att slippa jobba, vi ingår inte i den gruppen. Sånt märks dock efter ett tag när det skylls på förkylning i tånaglar, etc men att under en första sådan period och under hösten dessutom börja gnälla om ohållbarthet är inget annat än dåligt ledarskap på en oseriös arbetsplats.
Vilken kategori TS tillhör är svårt att veta. Det som ligger i fatet för TS är att det är en ny arbetsplats och anledningen till det kan vara problematik med sånt här hos den förra arbetsgivaren. Tiden får utvisa det...