2023-11-10, 00:24
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJohnOlof
Även om hon inte sov finns det inga som helst belägg för att hon var i badrummet samtidigt som Tove dog.
Så din argumentation faller platt som en pannkaka.

Så vad gjorde hon istället som är så farligt att berätta så hon måste ljuga?
Citera
2023-11-10, 00:41
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
I din alternativa verklighet?

Att visa hur korkad hon är har ju ingått i försvaret av henne genom hela tråden. Men nu är hon plötsligt smart?

Kan inte påminna mig att jag kallat henne korkad. Men du menar att hon är korkad alltså? I så fall har de som försvarar henne rätt då?
Senast redigerad av flashmaner 2023-11-10 kl. 00:44.
Citera
2023-11-10, 00:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Eftersom hon är uppvuxen i Pingstkyrkan så visste hon vad hon gjorde om hon använde sig av ockult åskådning. Hon gjorde ett val mellan att följa det goda eller det onda. Konsekvensen vet vi.

Det är inte konstigt att så många unga mår dåligt när de öppnar sig för det ockulta.
Ja det ockulta ska man inte vilja vara hos , fast Maja är alltid välkommen tillbaka till det goda.
Omvändelse heter det visst.
Citera
2023-11-10, 01:00
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Kan inte påminna mig att jag kallat henne korkad. Men du menar att hon är korkad alltså? I så fall har de som försvarar henne rätt då?
Maja är otroligt korkad. Gangstersmart möjligen men det kommer man inte långt med om man vill ha ett bra liv. Ni vurmare har ju ställt diagnoser på mördaren efter behag i över ett halvår. Ibland är hon frisk för att sen få hela alfabetetet igen. Som stolt Majahatare tror jag att hon har knarkat och supit sönder sina hjärnceller.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-11-10 kl. 01:05.
Citera
2023-11-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJohnOlof
Även om hon inte sov finns det inga som helst belägg för att hon var i badrummet samtidigt som Tove dog.
Så din argumentation faller platt som en pannkaka.
Men att hon ljuger blir ju tydligt
En oskyldig behöver inte ljuga
Citera
2023-11-10, 01:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nämen oj då, är det arbetsgivarna som bestämmer vem dom vill anställa?
Är det inte trollen i den här tråden som bestämmer det?

Maja planerar att utbilda sig inom ett bristyrke. Hon kommer inte att ha några som helst problem att få jobb sedan. Det kommer finnas väldigt gott om arbetsgivare som vill anställa henne.

En smart, snygg och kompetent tjej. Maja kommer kunna välja och vraka bland jobben när hon är klar med sin utbildning.
Samhället kan handplocka Maja också för att anställa direkt som lärlingsanställd.
Domstolen kan nog hjälpa henne med detta. På direkten.

Det framgår vad jag vill benämna extrem hat mot Maja - mycket tråkigt för henne - därför ska hon få hjälp anser många med mig.
Senast redigerad av Massonite 2023-11-10 kl. 01:05.
Citera
2023-11-10, 01:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Men att hon ljuger blir ju tydligt
En oskyldig behöver inte ljuga
Maja blev och är garanterat skit rädd för att även hon skulle dömas för vad Johanna gjorde.
Inte konstigt alls att Maja har det svårt att få fram exakta svar.
Jag har sagt det förut - Maja ljuger inte för att hålla något hemligt .. En enorm skuldkänsla tynger henne ..
Då blir det ofta stakningar , svårigheter osv. . Som för ett otränat öra kan tyckas vara lögn.
Citera
2023-11-10, 01:12
Medlem
ziggarillens avatar
Majas farsa måste ha haft stort förtroende för Johanna. Han lånade ju ut sin egen bil till henne och skaffade hotellrum till turturduvorna när dom var i Göteborg. Pastorn var vad man kallar blivande svärfar till Johanna.
Citera
2023-11-10, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
M visste om planerna om mordet på T långt innan, så varför varnade inte M om detta till T eller polis eller någon anhörig till M eller T's
M är så insyltad i mordet på T ut i fingerspetsarna anser jag.
Dessutom tror jag att J sade till M att om hon ska vara J's närmaste vän, så skulle M ta över resten av strypmordet o de skulle vara vänner för livet, är bara en hypotes jag har, eventuellt i den åldern förekommer mystik också med ond magi....

Det där kan jag inte heller smälta att M inte varnade någon. Hon visste om hur hämdlysten J var och att J redan försökt att elda på huset där Tove och hennes syster bodde. Hon borde gjort något varnat någon detta hade inte behövt hända.
Citera
2023-11-10, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det är lätt för de som tycker att Maja är oskyldig att klaga på Rullmans arbete
Hade HR också dömt Maja så hade även de varit idioter i deras ögon
Nu blev det olyckligt att den nya åklagaren inte var engagerad i målet och det är inte rättsäkert
Där borde vem som helst kunna se att han var lam och inte gjorde det han borde
Som jag uppfattar det så tycker flera att det är ok att en åklagare inte lägger ner mer arbete i en domstol i ett mordfall
Undra vad de skulle tycka om det var ett personligt mål där det handlade om en anhörig

Sådär tycker jag att alla borde tänka, att det kunde vara ens egen anhörig som blev mördad. Då skulle man vilja att rättvisa skipades (även om man inte får tillbaka sin familjemedlem &#129394 och att man gick till botten med allt. Att de skyldiga hålls ansvariga för sinas handlingar. Håller också med om att åklagaren i HR var extremt lam han pressade framför allt inte Maja om hennes uppenbara lögner.
Citera
2023-11-10, 01:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Hallicunerar du eller menar du allvar? Vem vill anställa en rikskänd mördare som skändat lik och försökt elda upp sina vänner?
Krematoriet kanske .. de söker ju arbetskraft.
Citera
2023-11-10, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ja det ockulta ska man inte vilja vara hos , fast Maja är alltid välkommen tillbaka till det goda.
Omvändelse heter det visst.

En djävul kan inte omvändas till en ängel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in