Citat:
Ursprungligen postat av
nvaf
Saken er at du allerede har dømt han og du har snakket om at fordelingen skal skje etter 5 år . Vel, det har gått 5 år nå. Tom Hagen er siktet, men det er langt unna en evetuelt dom enda.
NEI, det er ikke slik at en siktelse nødvendigvis vil ende med dom. For å få en dom må man først finne GM og foreløpig har man ikke gang funnet medhjelpere. Det er 3 stk som er siktet, men ingen av dem er dømt enda. For alt du vet, kan det være de to andre som blir dømt , ingen av dem eller noen helt andre . Du kan bare glemme at TH mister formuen sin nå, selv om det har gått 5 år.
Selv om det kommer en dødsformidningskjennelse og selv om ektepaktene skal settes til side, så har TH rett til å sitte i uskiftet bo, så lenge han ikke er dømt. Dvs at han ikke må gi fra seg AEH sin del av felleseie. Ikke før han er DØMT.
Du har virkelig lite greie på juss.
Jeg skal garantere deg at det kommer aldri på tale å la en drapssiktet ektemann få sitte i uskiftet bo etter å ha drept sin kone. Det går rett og slett ikke an.
Jeg ser at du skriver at det er langt unna en tiltale og dom. Det vet du ikke.
Og du vet ikke hvordan drapssaken vil stå den dagen Tom Hagen må gi fra seg halve felleseiet. Du vet heller ikke når tiltalen vil bli tatt ut. Det kan skje når som helst.
Men alle med øyne i hodet ser hvilken vei dette går for Hagen. Han har satt seg i dette klisteret selv.
Edit.
Jeg er trøtt men. Kom på, at det kan hende Anne-Elisabeths bistandsadvokat kan ta pant i, eller på annen måte båndlegge Hagens verdier, for å sikre hennes halvpart av felleseiet.
Også politiet kan, i enkelte straffesaker, ta pant i siktedes/tiltaltes verdier, for å sikre erstatning og eller oppreisning for de fornærmede, ofrene, altså barna, eventuelt barnebarna.
Slike heftelser tinglyses. Håper noen følger med og informerer tråden, om det skulle komme nye tinglysninger i Hagen-saken.